خانهاخبار
اسنپدراگون جدید کوالکام 10 درصد سریع‌تر از اسنپدراگون 820

اسنپدراگون جدید کوالکام 10 درصد سریع‌تر از اسنپدراگون 820

کوالکام رسما وجود تراشه اسنپدراگون 821 را تایید کرده است و در مورد برخی ویژگی‌های آن و تفاوت‌هایش با اسنپدراگون 821 توضیحاتی ارائه داده است.
۱۳۹۵/۶/۱۱

image

 

کوآلکام اطلاعات بیشتری در مورد تراشه پرچم‌دار جدیدش، اسنپدراگون 821، منتشر کرد. حدود دو ماه پیش بود که اولین مدارک مبنی بر وجود این تراشه منتشر شد و حال کوآلکام حاضر به انتشار اطلاعات بیشتری در مورد آن شده است. باید توجه داشت که این تراشه برای پر کردن فاصله بین نسل فعلی و بعدی تراشه‌های کوآلکام معرفی شده است، بنابراین تفاوت‌ها و بهبودهایی نسبت به اسنپدراگون 820 (که در اکثر پرچم‌داران فعلی از جمله گلکسی نوت 7 استفاده شده است) وجود دارد، اما آنقدر زیاد نیست که شما را شگفت‌زده کند. عملکرد CPU در این نسخه بهتر شده است و اپلیکیشن‌ها و وظایف حدود 10 درصد سریع‌تر انجام می‌شوند.

بهینه‌سازی‌های مخصوص رابط کاربری در این تراشه باعث شده است که شاهد «پیمایش روان‌تر و پاسخگویی بهتر» باشیم. کوآلکام گفته‌ است که عملکرد پردازنده گرافیکی این تراشه، Adreno GPU، تا 5 درصد بهبود پیدا کرده است که به اجرای روان‌تر بازی‌های واقعیت مجازی کمک شایانی خواهد کرد. با توجه به این تغییرات و نسبت به شرایط گذشته، عمر باتری شما در مجموع حدود 5 درصد افزایش می‌یابد.

image

 

گوشی‌های هوشمندی که از این چیپ‌ست استفاده می‌کنند با پلتفرم جدید واقعیت مجازی گوگل، Daydream که در مراسم Google I/O امسال از آن رونمایی شد، سازگار هستند. البته جای تعجب نیست که گوشی‌های دارای تراشه اسنپدراگون 820 نیز با این پلتفرم همخوانی داشته باشند. همچنین کوآلکام توجه ویژه‌ای به واقعیت مجازی در این تراشه دارد و همراه با آن SDKای منتشر خواهد کرد که «سطح بالاتری از کیفیت صدا و تصویر، واقعیت مجازی همه جانبه و تجربه بازی کردن» را پشتیبانی می‌کند.

در این نسخه از Dual PDAF برای فوکوس سریع‌تر دوربین گوشی‌ها پشتیبانی می‌شود و دقت فوکوس لیزری نیز نسبت به اسنپدراگون 820 بهبود پیدا کرده است. اولین گوشی هوشمندی که با این تراشه عرضه می‌شود Asus ZenFone 3 Deluxe است که هر دو قابلیت فوق در آن مورد استفاده قرار گرفته و همین امر باعث شده است حدود 0.3 ثانیه زمان فوکوس خودکار آن کاهش پیدا کند. کوآلکام اطلاعات بیشتری در مورد گوشی‌های بعدی که با این تراشه عرضه می‌شوند منتشر نکرده است، اما دور از انتظار نیست که در IFA 2016 اخبار بیشتری در این مورد بشنویم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)