خانهاخبار
سونی دلیل عدم انتشار اندروید 7 برای Xperia Z3 را توضیح داد

سونی دلیل عدم انتشار اندروید 7 برای Xperia Z3 را توضیح داد

در میان اسامی گوشی‌هایی که سونی قرار است اندروید 7 نوقا را برای آنها منتشر کند نام اکسپریا زد 3 خالی بود. در ابتدا بسیای این شرکت را بابت کنار گذاشتن زد 3 سرزنش کردند اما سونی با انتشار بیانیه‌ای گفته است که در این مورد مقصر نیست.
۱۳۹۵/۶/۱۰

شرکت سونی هفته پیش، با انتشار فهرست دستگاه‌هایی که نسخه جدید اندروید را دریافت می‌کنند، تایید کرد Xperia Z3 به اندروید 7 نوقا آپدیت نمی‌شود؛ این در حالی است که Z3 جزو گوشی‌هایی بود که نسخه آزمایشی نوقا را دریافت کرده بود.

پس از انتشار این خبر بسیاری از دارندگان گوشی محبوب Xperia Z3، که تعدادشان هم کم نیست، اعتراض خود را نسبت به این امر بیان کردند به همین دلیل سونی لازم دیده است تا توضیحاتی در این‌باره بدهد.

مشکلات فنی یکی از دلایلی است که منجر به عدم انتشار اندروید 7 برای Xperia Z3 شده، سونی گفته است این مشکل به محدودیت‌های پیش‌بینی نشده پلتفرم ربط دارد به همین خاطر نتوانسته است نسخه پیش نمایش پنجم و در ادامه نسخه نهایی اندروید 7 را برای Z3 منتشر کند.

image

گویا گوگل پیش از انتشار Developer Preview 5 فهرست الزامات CTS (Compatibility Test Suite) اندروید را به‌روز کرده است که در آن پشتیبانی از Vulkan یا OpenGL ES 3.1 برای دریافت نسخه 7 ضروری است.

از آنجا که پردازنده گرافیکی Adreno 330 اکسپریا زد 3 فقط از OpenGL ES 3.0 پشتیبانی می‌کند، این دستگاه قادر به پاس کردن الزامات مورد نظر گوگل نیست بنابراین حتی اگر سونی هم بخواهد نه از نظر فنی و نه قانونی امکان انتشار اندروید 78 برای زد 3 را ندارد.

حالا کاربران سونی می‌دانند شرکت محبوب‌شان در این موضوع مقصر نیست و همه آتیش‌ها از گور گوگل بلند می‌شود که نگذاشته است دست کاربران Z3 به جدیدترین نسخه اندروید برسد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (15 نظر)

ایرانی

۱۳۹۵/۱۲/۵
بازم این نقطه ضعف سونی که کلا یه مدل از گوشی هاش ساپورت میشه من که ناراحت شدم حیف پول که دادم نرم افزاری تا حالا سونی چیزی به مدل z3نداده

SoltaN

۱۳۹۵/۱۱/۲۲
سلام اپدیت اندرود نوقا دوباره برا Sony Z3+
اومد یه مدت پیش لغوش کرده بودن

محمد

۱۳۹۵/۱۰/۵
نه میاد............. پس دو ساعت داره چی میگه!

Mohsen

۱۳۹۵/۹/۶
سلام
من گوشی سونی زد ۳ مدل ۶۶۳۳ دارم
برام تا اندرویده ۶.۰.۱ هم آورده
است و ابدیت هم کردم
یعنی برا من دیگه آندروید ۷ نمیاد؟

مصطفی

۱۳۹۵/۷/۷
سلام ... من حدود ۱ ساله که زد۳ مدل ۶۶۸۳ رو دارم ... متاسفانه ، برای یه رفیقم که مدل ۶۶۳۳ داشت ، که براش به طور مستقیم ... اپدیت اندروید ۶ اومد ، اونم از طریق وای فای راحت اپدیت کرد ، یا مثلا برای گوشی زد ۲ هم اپدیتش اومده ... و همه راضی بودن ... ولی چرا برای مدل d6683 نمیاد ؟ ممنون میشم جواب بدین