خانهاخبار
طرح فروش پرچم‌داران تعمیرشده سامسونگ به زودی اجرا می‌شود

طرح فروش پرچم‌داران تعمیرشده سامسونگ به زودی اجرا می‌شود

سامسونگ قصد دارد به زودی طرحی اجرا کند که طی آن کالاهای مرجوعی به کارخانه پس از تعمیر و تست، با قیمت پایین‌تر دوباره به بازار عرضه شوند.
۱۳۹۵/۶/۱
image

به گزارش رویترز، سامسونگ اوایل سال آینده برنامه فروش کالاهای بازسازی‌شده خود (Refurbished) را آغاز می‌کند. این طرح برای گوشی‌های سری گلکسی نوت و گلکسی اس اجرا خواهد شد و، با توجه به قیمت پایین‌تر کالاهای بازسازی‌شده، برای کاربرانی مناسب است که از عهده پرداخت هزینه‌ گوشی‌های کاملا نو برنمی‌آیند.

سامسونگ برای گوشی‌های پرچم‌دار خود در کشورهایی مانند امریکا و کره‌جنوبی برنامه یک‌ساله تعویض و ارتقای گوشی را اجرا می‌کند. بدین ترتیب افرادی که علاقه‌ دارند همواره جدیدترین مدل گوشی‌های سامسونگ را داشته باشند، با تحویل گوشی خود و پرداخت اندکی هزینه صاحب مدل جدید گوشی می‌شوند. کالاهایی که در طرح فروش کالاهای مرجوعی قرار است به فروش برسد از این بخش تامین می‌شود. البته هنوز معلوم نیست که قیمت کالاهای این طرح چقدر از کالاهای آک‌بند ارزان‌تر خواهد بود یا اینکه این طرح در چه مناطقی به اجرا درمی‌آید.

طرح فروش کالاهای مرجوعی می‌تواند برای سامسونگ سود بسیاری به همراه داشته باشد، زیرا هر گوشی دو بار فروخته می‌شود: یک بار به عنوان کالای نو و بار دیگر به عنوان کالای مرجوعی و در این بین تنها هزینه اندکی برای تعمیر و بازسازی دستگاه صرف می‌شود.

تغییر رویه سامسونگ در تولید و فروش محصولاتش با معرفی و فروش گلکسی اس6 و گلکسی اس6 اج آغاز شد. مطمئنا دستگاه‌های جدید سخت‌افزار قدرتمندتری دارند و کار کردن با اندروید را لذت‌بخش‌تر می‌کنند، اما همه از پس پرداخت هزینه آن‌ها برنمی‌آیند. برای مثال، گلکسی نوت7، جدیدترین فبلت سامسونگ، با قیمت پایه 850 دلار عرضه می‌شود.

سامسونگ پیش از این بازار گوشی‌های ارزان‌قیمت را در دست گرفته است و در بازار میان‌رده‌ها رقابت سختی با شرکت‌هایی مانند هوآوی، شیائومی و وان‌پلاس دارد. خبر فروش کالاهایی مرجوعی ممکن است در ابتدا به ضرر فروش محصولات میان‌رده این شرکت به نظر برسد، اما در مجموع قدرت این شرکت را در بازارهای میانی بیشتر خواهد کرد. همچنین این طرح گزینه‌ دیگری پیش روی خریداران هنگام انتخاب دستگاه جدید قرار می‌دهد. این طرح بازی برد-برد برای سامسونگ است، اما مطمئنا شرکت‌های رقیب از اجرای آن خوشحال نخواهند شد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (14 نظر)

sink

۱۳۹۵/۶/۲
دوستان گوشی های ریپک و ریف کاملا مشخص هستن. یه عده مبایل فروش توی ایران میگن 80-90 درصد گوشی های ایران ریف هستن! خو دروغه محضه این حرف . روی جعبه گوشی های ریپک ، بزززرگ مینویسن که ریپک یا ریف هست . انقدر بزرگ که ادم کور هم میفهمه ! در ضمن جعبه ها هم فرق میکنن . مثلا ایفون توی جعبه ی کاملا سفید و بدون عکس ریپک میشه . موتورولای نو جعبه ی مشکی داره و ریف هاش جعبه فیروزه ای . یا روی قسمت شماره سریال و مشخصاتش ، یه برچسب جدید میزنن و شماره سریال خوده گوشی هم مطابق با همون بر چسبه . برعکس حرف اکثر فروشنده ها که هیچی از گوشی نمیدونن ، 99.999 درصد گوشی های داخل ایران کاملا آکبند هستن. یه عده هستن کلا تو کار ریپک فروشی هستن و خودشون هم اینو اعلام میکنن . مثلا ایفون 6 ریپک رو میتونید نزدیک 800-900 تومن ارزونتر بخرید(البته قیمت واقعیش باز کمتر از این حرفاست.) بهترین گوشی ها الان ریف کارخونه شون توی آمازون و ایبی هستن نصف قیمت . مثلا گوشی 400 دلاری میشه 170-200 دلار . خود من هم خریدم از خارج و راضی هستم . ولی اگه خراب بشه دیگه عواقبش با خود ادمه (توی ایران)

hashtakgholi

۱۳۹۵/۶/۲
نه داداش گوشی که عوض نمی کنن قطعاتش رو عوض می کنن
در ضمن ایا می دانستی ککه هزینه ساخت اس سون اج نسخه ی اگزینوس فقط دویست دلار بود
حالا مال اچ تی سی رو دیگه نمی دونم

MYS5

۱۳۹۵/۶/۲
یبار دیگه متن رو بخونی متوجه میشی.حالا با ایناش کار ندارم ولی هم من هم بقیه میدونیم که سامسونگ مارمولک تر از این حرفاس.قطعا براش سود داره وگرنه این طرح رو اجرا نمیکرد

hashtakgholi

۱۳۹۵/۶/۲
خب دیگه از فردا محصولات تعمیر شده رو تو ایران به جای محصول دسته اول بهمون میندازن

yh

۱۳۹۵/۶/۲
خودش که کیفیت و وضع و اوضاعش معلوم شد چیه حالا ببینید تعمیریش چیه که دیگه سامسونگ قبول کرده که باید تعمیر بشن