تست همراه اول

سرویس خبر
31 مرداد 1395 ساعت 19:22
0 نظر

2017 Mercedes-Benz GLC Coupe

مرسدس GLC کوپه؛ فصل جدید رقابت با باواریایی‌ها

GLC Coupe آماده است تا سهمی از بازار BMW X4 را از آن خود کند.

نیمه دوم مارس 2016 بود که عضو جدید خانواده مرسدس با نام GLC Coupe معرفی شد که همان پلتفرم GLC را داشت، ولی با طول 4.73 متر و ارتفاع 1.60 متر که حدود 8 سانتی‌متر در طول بزرگ‌تر و 4 سانتی‌متر در ارتفاع کوتاه‌تر است. در بازارهای جهانی هرچند GLC Coupe را رقیبی برای پورشه ماکان، رنجروور ایووک و حتی آئودی Q5 می‌دانند، تنها رقیب مستقیمش ب‌ام‌و X4 است؛ همان طور که GLE Coupe را برای رقابت با ب‌ام‌و X6 ساختند، حالا GLE Coupe را نیز برای گرفتن بازار X4 به بازی شاسی‌بلندهای لوکس جمع‌وجور آورده‌اند.

GLC همان GLK سابق است

سیاست نامگذاری جدید مرسدس برای شاسی‌بلندهای خود، با هدف ملموس‌شدن جایگاه خودروها برای مشتریان، در سال 2015 شکل گرفت و شروع شد. از آن تاریخ به بعد نام تمام شاسی‌بلندهای مرسدس با حروف GL آغاز شد و حرف سوم نیز برای نشان‌دادن جایگاه (یا میزان لوکس‌بودن) شاسی‌بلند موردنظر بود؛ یعنی با این شیوه جدید، جایگاه شاسی‌بلندها به لحاظ سطح آپشن‌ها و قیمت بدین‌صورت است:

  • مرسدس GLC شبیه C-class
  • مرسدس GLE شبیه E-class
  • مرسدس GLS شبیه S-class

تعلیق بادی سفارشی دارد

مرسدس GLC Coupe درحالت استاندارد به تعلیقی اسپرت با سیستم DYNAMIC SELECT مجهز است که چهار حالت اکو، کامفورت، اسپرت و اسپرت پلاس دارد، به علاوه حالتی با نام INDIVIDUAL که برای شخصی‌سازی تنظیمات است. اما اگر مشتریان به داشتن این تعلیق راضی نیستند، مرسدس دو تعلیق دیگر هم برای آن‌ها به صورت سفارشی درنظر گرفته است:

  • DYNAMIC BODY CONTROL که فنرهای فولادی و دمپینگ قابل تنظیم دارد
  • AIR BODY CONTROL که تعلیق بادی با وزن کمتر دارد

دو دیفرانسیل است

GLC Coupe هفت انجین مختلف دارد: سه انجین دیزلی، سه انجین بنزینی و یک پیشرانه هیبریدی. تمام این هفت پیشرانه با سیستم محرکه 4MATIC مرسدس عرضه می‌شوند و همگی نیز به گیربکس 9 سرعته مرسدس با نام 9G-TRONIC مجهزند، البته غیر از پیشرانه هیبریدی که گیربکس 7G‑TRONIC PLUS دارد. در مورد گیربکس 9 سرعته اتومات نیز باید بدانید که بلوک آن از منیزیوم ساخته شده و به همین دلیل نیز 12 کیلوگرم سبک‌تر از گیربکس‌های مشابه سابق است.

ضعیف‌ترین انجین برای GLC250 است که انجین 2 لیتری توربوی آن قدرت 211 اسبی دارد. بعد از آن GLC300 قرار دارد که 245 اسبی است. قوی‌ترین مدل نیز GLC43 است که مهندسان AMG علاوه بر تغییر ظاهر آن توانسته‌اند از پیشرانه 3 لیتری V6 توئین توربوی آن 376 اسب‌بخار قدرت تولید کنند تا GLC43 بتواند در عرض 4.9 ثانیه از حال سکون به سرعت 100 کیلومتر برساعت برسد.

مدل هیبریدی آن نیز GLC350e نام دارد که، به لطف قدرت 320 اسبی‌اش، شتاب 5.9 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 235 کیلومتر برساعتی دارد. این مدل استثنائا به گیربکس 7G‑TRONIC PLUS مجهز است و پیمایش آن در حالت برقی به حدود 34 کیلومتر می‌رسد.

در بالاترین حد ایمنی است

مرسدس برای ایمنی GLC Coupe چیزی کم نگذاشته است. در پشت آینه عقب دوربین 360 درجه‌ای تعبیه شده است که می‌تواند تا فاصله 50 متری خودرو را اسکن سه‌بعدی کند و همچنین قادر است خودروها و عابرین پیاده تا 500 متر جلوتر از خودرو را تشخیص دهد. باوجود دو رادار بردکوتاه (30 متر) که یکی در سپر جلو و دیگری در کناره‌های سپر عقب جاسازی شده است، یک رادار بردبلند (200 متر) و یک رادار بردمتوسط (60 متر)، که هردو درون جلوپنجره هستند، و همچنین یک رادار چندحالته (با برد 80 متر) که در سپر عقب جاخوش کرده کاملا بعید است که اتفاقی در اطراف خودرو رخ دهد و GLC Coupe بویی از آن نبرد! برخی دیگر از سیستم‌های ایمنی GLC Coupe عبارت‌اند از:

  • COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS که مانع برخورد خودروها تا سرعت 70 کیلومتر برساعت در جلو و 40 کیلومتربرساعت در عقب می‌شود
  • DISTRONIC PLUS برای حفظ فاصله با خودرو جلویی در سرعت‌های 30 تا 200 کیلومتر برساعت؛ موقع سبقت گرفتن نیز هنگامی که سرعت خودرو کمتر از 85 کیلومتربرساعت باشد این سیستم در صورتی اجازه سبقت گرفتن می‌دهد که سرعت نسبی دو خودرو کمتر از 20 کیلومتربرساعت نباشد.
  • BAS PLUS برای افزایش فشار ترمزها در مواقعی که برخورد حتمی است
  • PRE-SAFE Brake برای ترمزگیری اتومات هنگام برخورد به عابران پیاده و در سرعت‌های کمتر از 50 کیلومتربرساعت
  • Traffic Sign Assist برای هشدار به راننده در مواجهه با تابلوی ورود ممنوع و تابلوهای محدودیت سرعت
  • Active Parking Assist برای پارک اتومات خودرو و همچنین یافتن فضای مناسب (خالی) برای پارک در صورتی که سرعت خودرو کمتر از 35 کیلومتر برساعت باشد

در بزرگ‌ترین کارخانه مرسدس تولید می‌شود

با اینکه قرار است از اوایل 2017 بخشی از خط تولید GLC به فنلاند و به کمپانی Valmet Automotive منتقل شود، فعلا تنها خط تولید GLC در جهان کارخانه معروف Bremen مرسدس در آلمان است؛ همان کارخانه‌ای که با بیش از 12500 پرسنل در سال 2015 بهترین کارخانه تولیدانبوه جهان انتخاب شد. GLC Coupe نیز در کنار برادرش و در Bremen تولید می‌شود. علاوه بر خانواده GLC، مرسدس C-class در تمام نسخه‌ها (سدان، استیشن، کوپه و کابریولت)، مرسدس E-class در نسخه‌های کوپه و کابریولت و نهایتا رودسترهای SL و SLC نیز در همین کارخانه تولید می‌شوند.


 

در کانال‌های اینستاگرام و تلگرام ما خبرهایی هست که شما از آنها بی‌خبرید!



نظرات کاربران

در حال بارگذاری