خانهاخبار
مهم‌ترین تلفن‌های هوشمند که سال 2017 وارد بازار می‌شوند

مهم‌ترین تلفن‌های هوشمند که سال 2017 وارد بازار می‌شوند

در سال 2017 احتمالا شاهد ویژگی‌های جالبی درگوشی‌های هوشمند باشیم. شاید سال جدید یکی از تاریخ‌سازترین زمان‌ها برای توسعه گوشی‌های هوشمند باشد. در این مطلب گوشی‌های هوشمندی را بررسی می‌کنیم که بیش از بقیه احتمال دارد در سال 2017 معرفی شوند و البته در فضای مجازی شایعات بسیاری در موردشان شنیده‌ایم.
۱۳۹۵/۵/۳۱
image

تلفن‌های همراه هوشمند با سیر تکاملی خود از سالیان گذشته تاکنون یکی از اساسی‌ترین وسایل زندگی روزمره ما انسان‌ها شده‌اند. با توسعه فناوری و پیشرفت تکنولوژی اسمارت‌فون‌ها و گوشی‌های هوشمند جایگاه حقیقی خود را در بازارهای جهانی پیداکرده‌اند. ابرکمپانی‌های تاریخ‌سازی همانند اپل و سامسونگ از پیشتازان عرصه این گوشی‌های هوشمندند، اما روند روبه‌رشد و سیر پیشرفت سایر شرکت‌های تولیدکننده مانند سونی و اچ‌تی‌سی را نیز نمی‌توان نادیده گرفت، چراکه در چند سال اخیر شاهد عرضه محصولاتی از این کمپانی‌ها و کمپانی‌های نه‌چندان نام‌آشنایی بوده‌ایم که در مرکز توجه کاربران قرار گرفته‌اند.

هم‌اکنون در نیمه دوم سال میلادی قرار داریم و با شروع سال جدید شاهد انتشار اخبار و شایعاتی در مورد پرچم‌داران جدید کمپانی‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند خواهیم بود که هریک به‌نوبه خود اطلاعات جدیدی در مورد محصولات هر یک از شرکت‌ها ارائه می‌کند.

در سال 2017 احتمالا شاهد ویژگی‌های جالبی درگوشی‌های هوشمند باشیم. شاید سال جدید یکی از تاریخ‌سازترین زمان‌ها برای توسعه گوشی‌های هوشمند باشد، چراکه در 2 سال اخیر ویژگی‌های خارق‌العاده‌ای در تلفن‌های همراه و پرچم‌داران این عرصه مشاهده نکردیم؛ همان طور که اپل و سامسونگ، این دو رقیب همیشگی، همواره با ارائه قابلیت‌های جدید و چشمگیر در محصولات خود کاربران را تحت تاثیر قرار می‌دادند، اما این موضوع در مورد آخرین محصولات این دو کمپانی صدق نمی‌کند.

در این مطلب گوشی‌های هوشمندی را بررسی می‌کنیم که بیش از بقیه احتمال دارد در سال 2017 معرفی شوند و البته در فضای مجازی شایعات بسیاری در موردشان شنیده‌ایم.

 

تجربه‌ای بهتر: سامسونگ گلکسی S8

گلکسی اس8 پرچم‌داری است که در جایگاه نخست این لیست قرار می‌گیرد. سامسونگ، که موفقیت خوب S7 را کسب کرده، اکنون فکر طراحی و تولید پرچم‌دار جدید خود، Galaxy S8، را در سر می‌پروراند. از آنجا که طراحی محصول پیشین سامسونگ، یعنی اس7، با انتقاد بسیاری از کارشناسان عرصه گوشی هوشمند روبه‌رو شد، این بار کمپانی کره‌ای قصد دارد ظاهر محصول خود را جلوه‌ای ویژه ببخشد. شایعات زیادی در مورد صفحه نمایش تاشو سامسونگ شنیده بودیم، اما طبق اخبار و شایعات موجود بعید به نظر می‌رسد که Galaxy S8 با این ویژگی عرضه شود. اما نکته‌ای که در مورد اس8 وجود دارد این است که مانند همتای پیشین خود با بالاترین سطح کیفیت و برترین امکانات تکنولوژیکی روز به بازار عرضه خواهد شد.

image

نگاهی به مشخصات گلکسی اس8

  • بهره‌گیری از اندروید نسخه 7.0
  • اسنپدراگون 840 به همراه 6GB رم
  • پشتیبانی از شبکه 5G
  • صفحه‌نمایش 5.5 اینچی با کیفیت 4K
  • قیمت تمام‌شده: 75,000 روپیه (1,100 دلار)
  • تاریخ عرضه: فوریه 2017

 

طراحی متفاوت: اپل آیفون 7اس و 7اس پلاس

یکی از داغ‌ترین بازار شایعات تلفن‌های هوشمند مربوط به آیفون 7 یا 7s است. هرروز در رسانه‌های خبری شایعات جدیدی در مورد طراحی این گوشی، حذف جک هدفون، دوربین دوگانه و... منتشر می‌شود که هریک به‌نوبه خود از جذابیت خاصی برخوردار است. چندی پیش خبری در مورد نام محصول جدید اپل در فضای مجازی منتشر شد که بیان می‌کرد اپل قصد سنت‌شکنی دارد، چراکه احتمالا نام محصول جدید خود را طبق روال همیشگی خود انتخاب نمی‌کند. در مورد طراحی جدید آیفون می‌توان گفت کوپرتینونشینان احتمالا قصد بازطراحی محصولی جدید دارند. سخت‌افزار قدرتمندتر به همراه چیپست پردازشی ارتقایافته نیز از مهم‌ترین شایعات پیرامون آیفون‌های 2017 هستند. بنا بر گزارش‌های منتشرشده، احتمال عرضه آیفون‌های جدید در ماه ژانویه 2017 بسیار بالاست.

image

نگاهی به مشخصات آیفون 7s و 7s پلاس

  • چیپست ارتقایافته A10
  • رم 3 گیگابایتی
  • بهره‌گیری از iOS 11

 

بهبود عملکرد: ال‌جی G6

ال‌جی را در صنعت تلفن همراه همواره با دوربین‌های منحصربه‌فردش می‌شناسیم. LG پس از معرفی آخرین محصول خود، G5، در کنگره جهانی موبایل (MWC) به فکر طراحی و تولید پرچم‌دار جدید خود است. بعد از عملکرد فوق‌العاده دوربین در مدل‌های G4 و G5 اکنون تمرکز این کمپانی بر محصول جدید خود و به‌ویژه دوربین آن است. پرچم‌دار جدید LG، که احتمالا G6 نام می‌گیرد، طبق سنت همیشگی، در سه ماه نخست سال 2017 در ماه‌های فوریه یا مارس عرضه می‌شود. از دید طراحی نیز باید گفت با توجه شایعات موجود احتمالا بار دیگر کاربران و طرفداران این محصول شگفت‌زده خواهند شد. در مدل‌های پیشین، ال‌جی با بهره‌گیری از چرم در بدنه توانست محصول خود را در لیست خاص‌ترین تلفن‌های همراه هوشمند قرار دهد. حالا مشتاقان این کمپانی آماده‌اند تا این بار نیز شاهد خودنمایی محصول جدید ال‌جی باشند.

image

نگاهی به مشخصات LG G6

  • بهره‌گیری از صفحه‌نمایش UHD در قالب 4K
  • رم 5 گیگابایتی
  • چیپست پردازشی اسنپدراگون 830
  • دوربین خارق‌العاده 26 مگاپیکسلی با پشتیبانی از 4K

 

درخشش خیره‌کننده: اچ‌تی‌سی 11

اچ‌تی‌سی را بی‌شک می‌توان یکی از برترین کمپانی‌های تولیدکننده تلفن همراه هوشمند دانست. HTC با بهره‌گیری از سخت‌افزار قدرتمند زیر بدنه بسیار مقاوم خود توانست نظر بسیاری از کاربران و کارشناسان را به خود جلب کند. اگر عملکرد فوق‌العاده HTC 10 را به خاطر داشته باشید، قطعا پرچم‌دار بعدی اچ‌تی‌سی را یکی از برترین اسمارت‌فون‌های بازار خواهید دانست. در آخرین مدل اچ‌تی‌سی شاهد حضور دوربین 12 اولتراپیکسلی بودیم که تنها نام این دوربین برای اثبات ویژگی‌های منحصربه‌فردش کافی بود. اما در HTC 11 احتمالا شاهد حضور ابردوربین 24 اولتراپیکسلی خواهیم بود که روح عکاسی را در کالبد گوشی می‌دمد. شایعات و اخبار نیز وجود یک بلندگوی قدرتمند را در جلو گوشی تایید می‌کند. براساس همین شایعات، احتمال می‌رود پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی در ماه اوت یا سپتامبر سال 2017 عرضه شود.

image

نگاهی به مشخصات HTC 11

  • بهره‌گیری از چیپست پردازشی اسنپدراگون 830
  • دوربین خارق‌العاده 24 اولتراپیکسلی
  • باتری 4300 میلی‌آمپرساعتی
  • استفاده از آخرین نسخه اندروید (Nougat)
  • رم 6 گیگابایتی

 

نامی متفاوت: سونی Xperia X

چندی پیش شاهد انتشار خبری از شرکت سونی بودیم: این کمپانی اعلام کرد به تولید پرچم‌داران سری Z خاتمه می‌دهد. Z5 آخرین محصول سونی در سری Z بود، اما گویا محصول جدید کمپانی ژاپنی از سری X خانواده اکسپریا خواهد بود. یکی از بارزترین مشخصه‌های گوشی‌های هوشمند تولید سونی ضدآب بودن آن‌هاست که احتمالا شاهد بهبود و توسعه این تکنولوژی در محصول آتی سونی باشیم. از بهبود عملکرد پردازنده و افزایش کیفیت صفحه‌نمایش که بگذریم، احتمالا پرچم‌دار جدید سونی دوربینی قدرتمندتر نسبت به همتاهای قبلی خود خواهد داشت.

image

نگاهی به مشخصات Sony Xperia X

  • دوربین 30 مگاپیکسلی
  • رم 6 گیگابایتی
  • بهره‌گیری از اندروید 7.0
  • چیپست پردازشی اسنپدراگون 830

 

به نظر شما آیا پرچم‌داران سال جدید می‌توانند رضایت کاربران خود را جلب کنند؟ آیا شایعات به حقیقت می‌پیوندد و شاهد بهبود عملکرد اسمارت‌فون‌های آینده خواهیم بود؟

 

* از آقای محمد عادل فرخی تشکر می‌کنیم که این مطلب را برای انتشار در اختیار جی‌اس‌ام قرار دادند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (87 نظر)

فرامرز

۱۳۹۶/۸/۵
داداش سامسونگ کجاش قیمتش خوبه بیشتر پول برنده شو میخوره سونی XZ پریمیوم بهترین گوشی شد 2017از لحاظ قیمت والا از لحاظ دوربین باطری و طراحی و دوام سونی از سامسونگ بهتره

فرامرز

۱۳۹۶/۸/۵
با سلام سونی از از لحاظ دوربین و باطری و طراحی ساده ولی در حین حال زیبا از همشون بهتره

علیرضا

۱۳۹۶/۱/۱۹
اصاااااااا اسممممممم گوشی ایرانی نیار یه 1100 چینی خریدم 4 ساله داره کار میکنههههه اونوقت گوشی اخرین مدل ایرانی اسپایدرو خریدم جیگرموووو خوننن کرد بببیننن نمایندگش خب نمایندگیش میگفت گوشیت 3 روز بزار تا باتریشو سفارش بدیممممم بعدددد تازه بعد 6 روز خریدنش اتریش خالی میکرد خو خدایی چرا گوشی سامسونگ من اینجور نمیشه ....دیگههه خودتتتتتتتتتتتوووونننننن حساااااااببببب کنیدددددددددددددددد یعنی ایرانی اصااا توبه گوشی بخرم نظر من اینه هر کی موافقه لایک کنه

alireza

۱۳۹۶/۱/۱۹
تقریبا حدود 3.740.000 تا 4.300.000 باید باشه البته طبق خبری که منتشر شده بود حدودا به پول ما بین این رقم می باشد...هنوزم قیمت دقیق اعلام نشده ولی حدود قیمت اعلام شده بیه دلار و به پول ما بدون هزینه های اضافی اینقدر.....

امیر

۱۳۹۶/۱/۹
اطلاعاتتون عالیه خداییش?????