خانهاخبار
تعمیر Galaxy Note 7 آسان نیست؛ مراقبش باشید!

تعمیر Galaxy Note 7 آسان نیست؛ مراقبش باشید!

فبلت محبوب سامسونگ، گلکسی نوت 7، بالاخره روانه بازار می‌شود و انتظار طرفداران این برند به سر می‌رسد. در این مقاله می‌خواهیم روند تعمیر این فبلت را بررسی کنیم. در نهایت به این سوال پاسخ می‌دهیم: آیا تعمیر گلکسی نوت 7 آسان‌تر از گلکسی اس 7 است؟
۱۳۹۵/۵/۳۰

فردا، 31 مرداد، روز موعود برای طرفداران سامسونگ است زیرا گلکسی نوت 7 بالاخره پس از ماه‌ها انتظار رسما در ایالات متحده عرضه می‌شود. وب‌سایت معتبر iFixit یک بخش اختصاصی برای آموزش تعمیر اسمارت‌فون‌ها دارد که به محض معرفی گوشی‌ها آن‌ها را تکه‌پاره می‌کند و قطعات تشکیل‌دهنده گوشی را از هم تفکیک می‌کند. در این وب‌سایت نمره‌ای از 0 تا 10 به هر گوشی داده می‌شود که به ترتیب نشان‌دهنده سخت یا آسان‌بودن تعمیر گوشی و دسترسی به سخت‌افزار آن است. اگر شما هم کنجکاوید بدانید که نوت 7 چه امتیازی کسب کرده در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید.

image

نمره‌ای که این وب‌سایت برای نوت 7 در نظر گرفته بیشتر از 4 نیست! همان‌طور که اشاره کردیم، هرچه نمره به 10 نزدیک باشد بدین معناست که تعمیر گوشی و دسترسی به قطعات آن آسان‌تر است. شاید 4 عدد جالبی به نظر نرسد، اما به این نکته دقت داشته باشید که گلکسی اس7، پرچمدار سری اس سامسونگ، عددی بیش از 3 در این رده‌بندی کسب نکرد. با توجه به نمره اس7 باید اعلام کنیم که کسب نمره 4 از سوی نوت 7 تا حدودی راضی‌کننده است!

image

احتمالا می‌خواهید بدانید که چرا امتیازی پایین‌تر از متوسط به گلکسی نوت 7 داده شده است. ابتدا به سراغ نقاط قوت دستگاه در روند تعمیر و جایگزینی قطعات می‌رویم. همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید قطعات سخت‌افزاری فبلت تقریبا به صورت ماژولار طراحی شده‌اند و برای جایگزینی بخش‌های مصرفی نیازی به بهم‌ریختن مادربرد و سیم‌کشی نیست. سیم‌کشی پورت شارژ نوت 7 بسیار خوب انجام شده، به صورتی که برای تعویض این پورت نیازی به جداکردن نمایشگر نیست. این موضوع یکی از مهم‌ترین نکته‌ها در تعمیر گوشی است، زیرا پورت شارژر به راحتی آسیب می‌بیند؛ پس باید به ساده‌ترین شکل قابل تعمیر یا تعویض باشد.

image

نکته مثبت دیگر این‌که برای تعویض باتری نیازی به بازکردن یا جداکردن قطعات مادربرد نیست و با بازکردن چسب پنل می‌توان باتری را تعویض کرد. در این بخش یکی از مهم‌ترین نکات منفی نوت 7 به چشم می‌خورد: چسبی که سامسونگ برای چسباندن پنل پشتی گوشی استفاده کرده بسیار قوی است و به راحتی جدا نمی‌شود. این موضوع نه تنها برای تعویض باتری بلکه به هر دلیل دیگری که نیاز به بازکردن درب گوشی باشد کار را بیش از حد سخت می‌کند و احتمال آسیب‌رساندن به پنل پشتی گوشی را بالا می‌برد.

image

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های نوت 7 با گوشی‌های رقیب لبه‌های خمیده نمایشگر است. تعویض برخی قطعات گوشی مثل پنل جلویی دستگاه یقینا به شکسته‌شدن یا ترک‌خوردن نمایشگر ختم می‌شود. مهندسان iFixit معتقدند که در اکثر اوقات دلیل مراجعه مشتری به تعمیرگاه تعویض پنل جلویی به دلیل خش‌برداشتن یا شکستن است؛ اگر لبه‌ها خمیده نباشند می‌توان صرفا پنل جلو را درآورد و با نمونه نو تعویض کرد، اما لبه اج کار را بسیار سخت می‌کند. پس اگر قصد دارید این فبلت را بخرید به یاد داشته باشید که در صورت خراش‌برداشتن پنل جلویی دستگاه احتمالا مجبور می‌شوید هزینه یک نمایشگر کامل را بپردازید!

نظر شما درباره فبلت جدید سامسونگ چیست؟ با توجه به این‌که قیمتی نزدیک به آیفون 6پلاس و 6اس‌پلاس دارد شما کدامیک را انتخاب می‌کنید؟ به نظر شما گلکسی نوت 7 در مقابله با آیفون 7 پلاس کم نمی‌آورد؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (12 نظر)

محمدرضا

۱۳۹۵/۵/۳۱
دوستان note 7 خنک کننده ابی رو داره؟؟
داخل عکس مثه این که داره

hashtakgholi

۱۳۹۵/۵/۳۱
همین اچ تی سی بعضی از دوستان سنگشو به سینه میزنن فک نکنم دو تا نمایدنگی هم تو ایران داشته باشه یعنی اصلا واسه ما ارزش قایل نیست
البته پولشم نداره

mohsen

۱۳۹۵/۵/۳۱
تو این چند سال اخیر ک ایفون چیز بخصوصی نداشته ا این سیاستی هم ک ایفون داره میخواد یکم تجهیزات گوشیش بالاببره انگار میخواد جون به ازرائیل بده بعید میدونم به گرد پای نوت برسه

B

۱۳۹۵/۵/۳۱
ولی سامسونگ همیشه بهترین خدمات پس از فروشو(حداقل تو ایران)داشته

محمد

۱۳۹۵/۵/۳۱
عکس دومیه ک گوشیو باز کرده اس6 اجه