خانهاخبار
اینتل: USB Type-C فقدان جک 3.5 میلی‌متری را جبران می‌کند

اینتل: USB Type-C فقدان جک 3.5 میلی‌متری را جبران می‌کند

به نظر می‌رسد شرکت‌های تکنولوژی برای حذف جک 3.5 میلی‌متری صدا تصمیم جدی گرفته‌اند. بعد از شایعات مربوط به حذف این درگاه ارتباطی در آیفون 7، اینتل نیز از این تصمیم اپل حمایت کرده است.
۱۳۹۵/۵/۲۹
image

مدت‌هاست که شایعات حذف جک 3.5 میلی‌متری صدا از آیفون 7 شنیده می‌شود و موتورولا در گوشی Moto Z این ایده را عملی کرده. البته اگر مطالب و اخباری را بخوانید که در این مورد منتشر شده است، متوجه خواهید شد که طیف زیادی از کاربران نسبت به این تغییر واکنش خوبی نشان نداده‌اند. با این حال اینتل در همایش توسعه‌دهندگان خود از این ایده حمایت کرد و مهندسان این شرکت، رحمان اسماعیل و براد ساندرز، توضیح دادند که چرا جایگزینی جک 3.5 میلی‌متری با USB Type-C ایده خوبی است. ساندرز معتقد است که این استاندارد درگاهی مناسب برای صدا محسوب می‌شود.

در حال حاضر گوشی‌های گلکسی نوت 7، وان پلاس 3، نکسوس 6پی و همچنین لپ‌تاپ‌های کروم‌بوک پیکسل و مک‌بوک‌ها از این درگاه استفاده می‌کنند. Moto Z، جدیدترین گوشی ماژولار موتورولا، نیز از این درگاه استفاده می‌کند و تنها محصول تولید‌کنندگان معروف گوشی هوشمند است که در آن جک 3.5 میلی‌متری صدا حذف شده است.

با حذف جک 3.5 میلی‌متری کاربران باید به هدفون‌های بی‌سیم، هدفون‌هایی با رابط USB Type-C و یا استفاده از تبدیل روی بیاورند. یکی از نگرانی‌های کاربران این است که تبدیل مخصوص این کار به صورت پیش‌فرض در بسته‌بندی محصولی که خریداری می‌کنند، وجود نداشته باشد و به این ترتیب برای استفاده از هدفون‌های سیمی محبوبشان به دردسر بیفتند.

image

با این حال ساندرز فکر می‌کند که به مرور کاربران از مزایای به‌روز‌رسانی‌شده این استاندارد خوششان خواهد آمد. به کمک این استاندارد می‌توان مدار تبدیل صدای آنالوگ به دیجیتال را از گوشی‌ها حذف کرد که این به تولیدکنندگان کمک می‌کند تا دستگاه‌هایی باریک‌تر بسازند. علاوه بر این، صدای خروجی دستگاه‌ها طبیعی‌تر می‌شود، نویز حذف می‌شود و افکت‌هایی جدید به آن اضافه می‌شود.

از سوی دیگر این درگاه می‌تواند در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی کند؛ بدین گونه که هنگام گوش دادن به موسیقی و زمانی که نیازی به میکروفون ندارید، سیستم میکروفون قطع می‌شود و از این طریق در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌شود. بدین ترتیب می‌توان به کاربران اطمینان داد که استفاده از این استاندارد اگر مصرف کمتری نسبت به استاندارد قبلی نداشته باشد، مصرف بیشتری نیز ندارد.

image

اینتل در این کنفرانس از استاندارد ویدئویی تازه‌ای رونمایی کرد که قرار است با USB Type-C ترکیب شود. البته این استاندارد جایگزین HDMI نخواهد بود، اما اسماعیل می‌گوید: «آن‌قدر خوب است که بتوانید با آن فیلم تماشا کنید، اما به درد سیستم‌های بازی نمی‌خورد.»

استاندارد به‌روزشده USB Type-C همچنین قابلیت احراز هویت را به دستگاه‌ها می‌آورد تا امنیت شما را بهتر تامین کند. این استاندارد جدید، طبق گفته اینتل، اواخر سال جاری میلادی رونمایی خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

OMID

۱۳۹۵/۱۰/۱۱
قابل توجه دوستان : اينكه حذف جك 3.5 ميليمتري و جايگزيني اون با پورت C پتنت كدوم شركته نميدونم ولي گوشي LeEco Le Max 2 اولين گوشي بود كه جك 3.5 ميليمتري رو حذف كرده نه اپل.

جی اس ام

۱۳۹۵/۵/۳۰
خبر ترجمه است دوست عزیز و جی اس ام تغییری در آن نداده است

حسین باختر اصل

۱۳۹۵/۵/۳۰
اپل کارو هنوز نکرده ازش تقلید کردن (جلل خالق)

mahdi

۱۳۹۵/۵/۲۹
عزیزان جی اس ام فقط گالکسی نوت 7 نکسوس 6پی وان پلاس از این درگاه استفاده نمیکنن اچ تی سی 10 و ال جی جی 5 هم حتی زودتر از سامسونگ استفاده کردن نمیدونم چرا جانب داری میکنید

mvf

۱۳۹۵/۵/۲۹
چه پدر کشتگی با مایکروسافت دارید؟
لومیا 950 و 950XL بوقن؟ خیلی دیگه دارین شورشو در میارین
واقعا دیگه وقاحتو به حدش رسوندین