خانهاخبار
سیستم‌عامل جدید گوگل در راه است؟

سیستم‌عامل جدید گوگل در راه است؟

گوگل بعد از اندروید و کروم در حال کار روی سیستم‌عامل جدیدی است؛ سیستم‌عاملی که فراگیرتر و امن‌تر از سیستم‌عامل‌های قبلی است.
۱۳۹۵/۵/۲۵

گوگل همین حالا هم با سیستم‌عامل‌های اندروید و کروم سهم زیادی از بازار سیستم‌عامل‌ها را به خود اختصاص داده، اما ظاهرا سیستم‌عامل جدیدی در راه است: Fuchsia که وب‌سایت Android Police به آن اشاره کرده و کدهایی از آن در GitHub دیده شده است. فوچسیا، یا فوکسیه، نام گلی است به رنگ بنفش متمایل به قرمز.

image

بر خلاف کروم و اندروید، فوچسیا بر پایه لینوکس نوشته نشده و این یعنی گوگل می‌خواهد این سیستم‌عامل در هر حجم، شکل و مقیاسی اجرا شود؛ مثلا می‌توان به ترموستات، داشبورد و مچ‌بندهای هوشمند اشاره کرد.

طبعا این سیستم‌عامل همچنان روی کامپیوترها و گوشی‌های هوشمند هم اجرا می‌شود و آن‌طور که از کدش برمی‌آید، امکانات امنیتی و گرافیکی بیشتری خواهد داشت. البته که خود گوگل هنوز حرفی نزده و همه این‌ها فقط حدس و گمان است.

سال‌هاست شایعاتی به گوش می‌رسد مبنی بر این که مدیران اجرایی گوگل می‌خواهند کروم و اندروید را با هم ترکیب کنند. همین حالا هم کروم‌بوک‌ها به اپلیکیشن‌های اندرویدی آپدیت می‌شوند. شاید گوگل بخواهد با فوچسیا تلاش دوباره‌ای در این راستا بکند.

به هر حال هنوز هیچ چیز رسمی نیست و باید منتظر بمانیم تا اخبار رسمی درباره سیستم‌عامل جدید را (که گفته می‌شود دو رنگ اصلی‌اش صورتی و بنفش است) از خود گوگل بشنویم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

sink

۱۳۹۵/۵/۲۷
کجایی داداش . شما که انقدر به ارقام علاقه داری میدونی الفابت چند هزار برابر بزرگتر از مایکروسافته؟!؟ مایکروسافت کلا یه ویندوز داره و ایکس باکس . که ایکس باکسش هم از سونی شکست خورده . سهم اندروید در نمودار سیستم عامل های موبایل 82 درصده و ویندوز 2 درصد !!!! که تازه ویندوز سال 2013 حدود 3 درصد بود الان کمتر شده ولی اندروید 4 درصد افزایش داشته! تا این 2 درصد برسه به 82 درصد ، حتما قیامت شده و ما شما هواداران خوش خیال ویندوز رو در اون دنیا زیارت میکنیم .
گوگل مپ . گوگل کروم . اندروید . بخش ترجمه . بخش رباتیک . بخش هواشناسی . بخش ترابری . گوگل ارت . گوگل مارس . پایگاه هوایی شخصی گوگل . پهپاد های گوگل در بخش گوگل ایکس . بخش اینترنت پهن باند . بخش پزشکی . 62 درصد سهم موتور جستجوی گوگل درمقابل 9 درصد سهم بینگ مایکروسافت . جیمیل . یوتیوب . گوگل پلاس . بخش های گوگل انقققدر زیادن که خود مدیرانش هم همشون رو حفظ نیستن. بعد شما با مایکروسافت مقایسش میکنین که برنامه اینستاگرامش قسمت دایرکت نداره؟! هه خنده داره... شما هر وقت تونستین بدون اینکه دانلودتون متوقف بشه ، از تلگرام خارج بشین ، بعد بیاین بگین اندروید منقرض میشه :))

حسین باختر اصل

۱۳۹۵/۵/۲۶
گند اندروید پاک نشده رفته بعدی

yh

۱۳۹۵/۵/۲۶
این سیستم عامل فقط یه اچ تی سی کم داره که به دنیا معرفیش کنه.. مثل ویندوز و اندرویدی که اولین بار در گوشیها به کار برد... امیدوارم تو قرار داد سه ساله گوگل با اچ تی سی این سیستم عامل هم لحاظ بشه و گوگل با اچ تی سی بخواد این سیستم عامل رو به دنیا معرفی کنه تا مثل اندروید فراگیر بشه

rbmscpsaj

۱۳۹۵/۵/۲۵
دوره گوگل تموم شد. گوگل متاسفانه با بیرون دادن اندروید قبر خودش و کند. من نمیدونم دقیقا منظور از بیس سیستم عاملی جدید چیه. ولی در کل جهان کامپیوتر به دو قسمت تقسیم میشه. مایکروسافت و اپل. گوگل اصلا تو این لیست نیست. در دنیای سیستم عامل ها سه جهان کلی وجود داره. جهان اوپن سورس و بی در و پیکر لینوکس(2 درصد بازار شخصی) ، دنیای کلوز سورس و شدیدا بسته مکینتاش(8 درصد بازار شخصی) و دنیای میانه رو، حرفه ای و قدرتمند ویندوز(90 درصد بازار شخصی) که اعداد و ارقام داره میگه کدوم سیستم عامل کار میکنه. تمام سیستم عامل های دیگه(اندروید، تایزن، ویندوزفون، ای او اس و...) از این سه تا گرفته شدن. ناموفق ترین شاخه کشی ها هم از لینوکس شده. حالا اگه گوگل نابود شده میخاد سیستم عامل بر پایه اینا بزنه باید بگم قطعا تفاوت زیادی با الانش نخواهد کرد چون گوگل هم داره به سرنوشت نوکیا دچار میشه. اگرم بخاد از بیس اسمبلی بیاد بالا حداقل 10 سال طول میکشه تا به الان مکینتاش برسه. پس اولا احتمال 99 درصد شایعه ای نافرجام بیش نیست. و اگر هم همچین چیزی در کار باشه به علت بسته بودن اپل، گوگل باز هم دست به دامن مایکروسافت خواهد شد. همونجوری که به علت ضعف لینوکس مجبور شد بخش زیادی از اندروید رو با ویندوز پیش ببره.