خانهاخبار
بازی Pokemon Go در پنتاگون نیز ممنوع شد

بازی Pokemon Go در پنتاگون نیز ممنوع شد

پس از ایران که به دلایل امنیتی بازی پوکمون گو را ممنوع کرده، وزارت دفاع آمریکا نیز کارمندان خود را از انجام این بازی در ساختمان پنتاگون منع کرده است.
۱۳۹۵/۵/۲۴

پنتاگون، مقر فرماندهی وزارت دفاع آمریکا، اخیرا کارمندان خود را از انجام بازی Pokemon GO در ساختمان‌های این سازمان منع کرده و در مورد ممنوعیت آن هشدار داده است.

پنتاگون در بخشنامه‌ای دلایل ممنوعیت این بازی را نگرانی اداره امنیت نسبت به جمع‌آوری اطلاعات مکانی اتاق‌ها و بخش‌هایی اعلام کرده است که تجهیزات حساس به صورت محرمانه در آنها نگهداری می‌شود؛ اتفاقی که می‌تواند امنیت اطلاعات و مقر فرماندهی وزارت دفاع آمریکا را به خطر بیندازد.

image

Pokemon Go برای کار کردن نیاز به دانستن موقعیت مکانی کاربران دارد که این اطلاعات را از گیرنده GPS گوشی تلفن همراه آنها دریافت می‌کند. از آنجا که در برخی ساختمان‌های دولتی آمریکا اجازه استفاده از تجهیزات بی‌سیم وجود ندارد، پنتاگون کارمندان خود را از انجام بازی Pokemon Go منع کرده است تا مبادا پروتکل‌های امنیتی نقض شوند.

درحالی که بازی Pokemon GO تنها در ساختمان‌های نظامی و حساس آمریکا ممنوع شده، کمیته تعیین مصادیق مجرمانه ایران انجام این بازی را به دلایل امنیتی در تمام کشور ممنوع و فیلتر کرده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

جاسم حبيبي

۱۳۹۵/۵/۲۸
كارگروه مصاديق مجرمانه بسيار اپ ها و بازي هارو فيلتر كردن كه واقعا مشكلي ندارن مثل وي چت ، نيمباز ، وايبر ، و اخيرا هم اين بازي ، فكر نكنم اين بازي به امنيت ملي مون ضربه اي وارد كنه

hashtakgholi

۱۳۹۵/۵/۲۴
گویا بله

Alireza

۱۳۹۵/۵/۲۴
عجب ساختمونی داره این پنتاگون!!! وایییی

وحید

۱۳۹۵/۵/۲۴
یعنی کارمندای پنتاگون اینقدر بیکار هستند که بیان پوکمون گو بازی کنن؟؟!!