خانهاخبار
کاهش فروش آیفون و نارضایتی تامین‌کنندگان قطعات از همکاری با اپل

کاهش فروش آیفون و نارضایتی تامین‌کنندگان قطعات از همکاری با اپل

گزارش فروش سه ماهه سوم اپل در سال 2016 منتشر شده است و امسال هم نتایج برای تولیدکنندگان آیفون خوشایند نیست. آیا آیفون 7 می‌تواند وضعیت را برای اپل بهتر کند؟
۱۳۹۵/۵/۲۴
image

در سومین گزارش سه ماهه اپل، این شرکت 40.4 میلیون آیفون فروخته است. این در حالی است که سال گذشته در همین فصل 47.5 میلیون دستگاه فروخته بود. این دومین سال پیاپی است که فروش اپل در فصل سوم سال کاهش می‌یابد.

کاهش فروش اپل بر شرکت‌های دیگر هم تاثیر گذاشته است. شرکت Japan Display، که نیمی از درآمدش را از اپل کسب می‌کند، از دولت ژاپن کمک خواسته که کاهش درآمدش را پوشش دهد. دیگر شرکتی که به شدت به آیفون وابسته است شرکتی است به نام Foxconn که آیفون را مونتاژ می‌کند. Foxconn اعلام کرد که امسال سودش از 818.5 میلیون دلار به 563.7 میلیون دلار رسیده است؛ یعنی چیزی حدود 31٪ کاهش سود!

با وجود همه این خبرها درباره فروش آیفون، اپل همچنان بسیار خوش‌بین است و انتظار دارد بین 72 تا 78 میلیون آیفون 7 در آخرین سه ماهه سال فروش رود. هرچند به دلیل این‌که دوره تعطیلات فروشگاه‌ها فقط چند هفته بعد از رونمایی آیفون 7 آغاز می‌شود، تحلیلگران وال‌استریت پیش‌بینی می‌کنند فقط 65 میلیون دستگاه از آیفون 7 به فروش برسد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

Ali

۱۳۹۵/۵/۲۶
اينم نهايت طرز فكر اين جوان ايرانى

shahab .moh

۱۳۹۵/۵/۲۵
حتی منتاژش هم کار خود اپل نیست. از اپل فقط سیبش روی گوشی هاش هست؟؟

مهمان

۱۳۹۵/۵/۲۴
در این سه ماهه مورد بحث، هفت میلیون نفر متوجه شدند که گوشی غیر از آیفون و شرکت غیر از اپل هم وجود داره و بقیه هم حرفهای زیادی واسه گفتن دارند.

سعید

۱۳۹۵/۵/۲۴
امیدوارم فروش آیفون به سطح قبلش برگرده تا رقابت بین تولید کنندگان برای تولید محصولات بهتر و با قیمت بهتر بالاتر بره در غیر اینصورت به ضرر ما مصرف کنندگان تموم میشه

mohsen

۱۳۹۵/۵/۲۴
به نظرم اگه یه تجدید نظر تو طرح جدید گوشیاش نکنه کاهشش بیشترم میشه / باید از حافظه 16 گیگ دست بکشه و یکم از باگ های سیستم عاملشم کم کنه اگه از رم و سی پیو قوی ترم استفاده کنه بد نیست از قدیم همه ایفون بخاطر کیفیت و سرعت فوق العاده اون دوست داشتن ک واقعا هیچ رقیبی هم نداشت ولی الان چند سال رقبا هم چیزی از سرعت و کیفیت کم ندارن پس باید بیشتر وقت بذارن واسه گوشی