خانهاخبار
اسنادی که فرضیه جدیدی در مورد اسپیکر آیفون 7 مطرح می‌کنند

اسنادی که فرضیه جدیدی در مورد اسپیکر آیفون 7 مطرح می‌کنند

اخیرا اسنادی منتشر شده که بخش‌های مختلف بدنه iPhone 7 را معرفی می‌کند. در مورد صحت این اسناد قطعیتی وجود ندارد اما در هر صورت انتشار آنها فرضیه جدیدی را در مورد اسپیکر آیفون 7 مطرح کرده است.
۱۳۹۵/۵/۲۳

بحث برانگیزترین تغییری که در آیفون ۷ رخ می‌دهد در مورد درگاه هدفون آن است. اپل تصمیم گرفته برای همیشه با درگاه ۳.۵ میلیمتری هدفون در آیفون خداحافظی کند و وظیفه انتقال صدا را به درگاه لایتنینگ بسپارد.

چه شما به عنوان کاربر موافق این حرکت باشید یا مخالف، اپل تصمیم خود را گرفته و از آن کوتاه نمی‌آید. سرانجام یا باید به استفاده از هدفون‌های بلوتوث روی بیاورید یا اینکه هدفونی با درگاه لایتنینگ تهیه کنید.

image

اگر منطقی به این موضوع نگاه کنیم اپل به این ۶ دلیل تصمیم خود را عملی می‌کند:

  1. خروجی جک هدفون آنالوگ است در حالیکه آیفون ۷ از صدای دیجیتال و High-Resolution پشتیبانی می‌کند بنابراین به یک درگاه خروجی صدای دیجیتال نیاز است.
  2. اپل قصد داشته که آیفون ۷ را باریکتر از نسل‌های قبلی کند بنابراین حذف درگاه هدفون برای رسیدن به این هدف منطقی به‌نظر می‌رسد.
  3. بدنه آیفون ۷ در برابر نفوذ آب بیش از پیش عایق می‌شود.
  4. اپل می‌تواند Earbuds با درگاه لایتنینگ و هدفون‌های متنوع دیگری را با این درگاه به‌فروش برساند.
  5. باتری بزرگتری درون بدنه جای می‌گیرد.
  6. آینده متعلق به بلوتوث است. مهم نیست که شما هدفون با درگاه ۳.۵ میلیمتری دوست داشته باشید یا لایتنینگ!.

فرضیه دیگری نیز وجود دارد که به اسپیکرهای استریو اشاره دارد. با حذف درگاه ۳.۵ میلیمتری فضای کافی برای تعبیه اسپیکر دوم فراهم و آیفون ۷ به اسپیکر استریو مجهز می‌شود. چیزی که در تصاویر فاش شده از این گوشی نیز شاهد بودیم.

image

اما سایت Nowhereelse.fr اخیرا اسنادی را منتشر کرد که اطلاعات متفاوتی از آن برداشت می‌شود. در این تصویر آمده که حفره‌های تعبیه شده به‌جای درگاه ۳.۵ میلیمتری هدفون در آیفون ۷ مربوط به اسپیکر دوم نیست. اگر به‌یاد داشته باشید آیفون‌ها تا قبل از آیفون ۶، روی لبه پایین‌شان دو محفظه اسپیکر داشتند که فقط یکی از آنها اسپیکر بود و در دیگری میکروفن مکالمه قرار گرفته بود. حالا بعید نیست که در آیفون ۷ باز هم این اتفاق یعنی تغییر محل میکروفن مکالمه رخ دهد و خبری از اسپیکر استریو نباشد.

آیپد پرو ۱۲.۹ و ۹.۷ هر دو به اسپیکرهای چهارتایی استریو مجهز هستند که تبدیل به نقطه قوت آنها شده است. در حالیکه تجهیز آیفون به اسپیکرهای استریو با توجه به فضای کمتر در بدنه آن نسبت به آیپد طبیعتا سخت‌تر است.

شکی در این نیست که اسپیکر استریو خوب و هیجان‌انگیز است. اما به چه قیمتی؟ آیا گذشتن از خیر درگاه ۳.۵ میلیمتری هدفون به داشتن اسپیکر استریو می‌ارزد؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

Armin

۱۳۹۵/۱۰/۱
Man taxe kharidam iphone 7 o az dijikala taze motevajeh shodam ke spikere samte chap tazeiniye va seda faghad az spaker samte rast miyad ba speakere balaye goshi

arash

۱۳۹۵/۵/۲۴
محمد رضا کاملا حق با ایشونه بری تو گوگل عکس htc one m7 iphone 5s iphone 6 رو کنار هم بزاری میبینی ایفون 6 بیشتر شبیه اچ تی سی وان هست تا ایفون 5اس. واقعا شباهت دارن حتی تو سایز صفحه و میشه گفت تقلید کرده از اچ تی سی وان که بهترین گوشی سال 2013 انتخاب شد. من خودم گوشی جی 4 ال جی دارم ولی علاقه زیادی به گوشی های اچ تی سی دارم چون واقعا تو کیفیت قطعات و کلاس کاری حرف اولو میزنه

Keyhan

۱۳۹۵/۵/۲۴
در مورد اسپیکر استریو هم زمان نوکیا n95 هم بودن گوشی هایی که دو تا اسپیکر داشتن. اما اچ تی سی تکنولوژی اسپیکر رو با گوشی هاش متحول کرد و کم کم دارن همه شرکتا میرن سمتش. اینم اضافه کنم همون سال 2013 اچ تی سی one max از حسگر اثر انگشت استفاده کرد سال بعد اپل اونو تا ایفون ۶ به کار برد. طراحی ایفون ۶ شبیه نسل بعد از اچ تی سی وان بود نه نسل بعد از ایفون ۵اس. تعصبو بزار کنار چشماتو باز کن برو اطلاعاتتو دقیق کن بعد نظر بده

Keyhan

۱۳۹۵/۵/۲۴
محمد رضا اگه یکم دقت میکردین متوجه میشدین که اگه ایفون از اچ تی سی وان تقلید نمیکرد باید گوشی مشابه ۵اس میساخت نه گوشی تمام فلزی با انحنا و خطوط انتن و انداز صفحه نمایش ۴.۷ اینچی کپی اچ تی سی وان! میدونی چرا چون اچ تی سی وان با وجود ایفون ۵ اس بهترین گوشی سال شد به خاطر نواوری هایی که داشت. همون سالم استیو جابز مرد و اپل شروع به تقلید کرد. شنیدم حتی میخواد صفحه نمایش سامسونگم بدزده! باید قبول کنی برندی که به زبال دان تاریخ پیوسته اپله بعد از مرگ استیو جابز

محمد رضا

۱۳۹۵/۵/۲۴
دوست عزیز فکر کنم شما دچار فراموشی مفرط شدید چون از آیفون 4 به بعد کلیه گوشی های شرکت اپل تماما فلزی بودن.
اسپیکر هم اولین گوشی هایی که استریو بودن گوشی های چینی بودن نه اچ تی سی!!!!!!!!!!!!!!!
در ثانی زمان اچ تی سی و گوشی های دیگه ای از این دست گذشته و باید به زباله دان تاریخ بپیوندند