خانهاخبار
معرفی چهار قابلیت اسکنر عنبیه چشم در Galaxy Note 7

معرفی چهار قابلیت اسکنر عنبیه چشم در Galaxy Note 7

پس از معرفی گلکسی نوت 7 در بیشتر رسانه‌ها می‌توانید اخباری پیرامون مشخصات و قابلیت‌های آن مشاهده می‌کنید. همان‌طور که می‌دانید این فبلت به اسکنر عنبیه چشم مجهز شده است. در ادامه چهار قابلیت آن را در جی‌اس‌ام بررسی می‌کنیم.
۱۳۹۵/۵/۱۴

با معرفی گلکسی نوت 7 لبخند رضایت در چهره طرفداران سامسونگ نمایان شد زیرا مدت نسبتا زیادی انتظار فبلت افسانه‌ای برند محبوبشان را کشیده بودند. همان‌طور که می‌دانید نوت 7 دیروز به صورت رسمی معرفی شد و همه را از شر شایعات و ماجراهای عجیب و غریب پیرامون مشخصاتش خلاص کرد. این گوشی به یک اسکنر عنبیه چشم یا آیریس اسکنر مجهز شده که در ادامه چهار قابلیت آن را بررسی می‌کنیم. با جی‌اس‌ام همراه باشید.

چند سالی است که استفاده از سنسور تشخیص اثر انگشت در گوشی‌های هوشمند جا افتاده است. نکته جالب این‌که همه اپل را اولین کمپانی‌ای می‌دانند که از این سنسور در گوشی‌هایش استفاده کرد در حالی که موتورولا با معرفی پرچمداری به نام Atrix در سال 2011 برای اولین‌بار از سنسور تشخیص اثر انگشت استفاده کرد؛ پس از آن اپل با معرفی آیفون 5اس در سال 2013 و اچ‌تی‌سی وان‌مکس این مسیر را ادامه دادند. حالا دیگر سنسور اثر انگشت نیز قدیمی شده و سنسور جدیدی با عنوان اسکنر عنبیه چشم جایگزین آن شده است. پیش از این شایعات متعددی از بکارگیری این اسکنر در گلکسی نوت 7 خبر می‌دادند که همه آن‌ها به حقیقت پیوست.

image

طبعا اولین وظیفه اسکنر بازکردن قفل گوشی و اجازه دسترسی به صفحه اصلی گوشی است. در این بخش همچنان نگرانی‌هایی وجود دارد. به عنوان مثال آیا اسکنر در محیط‌های تاریک هم کار می‌کند؟ کاربرانی که عینک به چشم می‌زنند قادر به استفاده از آن هستند؟ یا در بدترین شرایط وقتی که کاربر عینک به چشم دارد و محیط هم تاریک است آیا اسکنر قابل استفاده است یا باید به اثر انگشت، پسوورد و الگو بازگشت؟ خبر خوب این‌که وب‌سایت‌های بزرگ فناوری مژده داده‌اند که اسکنر عنبیه چشم نوت 7 در تمام این شرایط کار می‌کند اما همچنان باید آن را از نزدیک بررسی کرد و در شرایط مختلف مورد آزمایش قرار داد.

image

اگر مراسم رونمایی را دنبال کرده باشید می‌دانید که سامسونگ یک پوشه جدید با نام Secure Folder یا پوشه امن در حافظه داخلی گوشی قرار داده است. وظیفه این پوشه حفاظت از شخصی‌ترین اطلاعات کاربر است مانند ویدئوها و عکس‌هایی که هیچکس به جز کاربر نباید مشاهده کند! این پوشه نیز توسط اسکن عنبیه چشم کاربر باز می‌شود. هرکس ممکن است پسوورد شما را بدزدد یا الگوی ورود به گوشی را حفظ کند اما نمی‌تواند عنبیه چشم شما را کپی کند! البته این تنها در صورتی است که اسکنر به بهترین شکل کار کند و مانند برخی از اسکنرهای صورت نباشد که هر چهره‌ای را با چهره کاربر اشتباه می‌گیرند!

image

اگر اکنون از جمله کاربران سامسونگ هستید احتمالا با مرورگر اختصاصی این کمپانی آشنایی دارید. یکی از امکانات جالب مرورگر این است که با استفاده از سنسور اثر انگشت می‌توان به حساب کاربری خود در سایت‌های مختلف دسترسی داشت. مرورگر به صورت پیش‌فرض نام کاربری، رمز عبور و آدرس ایمیل شما را برای هر تارنما در خود ذخیره می‌کند و در صورتی که اثر انگشت شما را دریافت کند تمام اطلاعات را در فیلد مربوط به ورود اکانت وارد می‌کند. حالا این ویژگی با اسکنر عنبیه چشم هم قابل استفاده است. برای لاگین کردن کافیست گوشی را مقابل چشمتان بگیرید تا فیلدهای مربوط به صورت اتوماتیک پر شوند.

image

چهارمین ویژگی اسکنر تا حدودی مربوط به توسعه‌دهندگان می‌شود. توسعه‌دهندگانی که اپلیکیشن اندرویدی تولید می‌کنند از این پس به اسکنر عنبیه سامسونگ دسترسی دارند تا برای لاگین‌کردن در سایت‌های مختلف یا حتی ورود به اپلیکیشن به جای رمز عبور از آن استفاده کنند. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر از جزئیات گلکسی نوت 7  هستید بررسی اولیه آن را در جی‌اس‌ام مطالعه کنید.

 

نظر شما درباره این گوشی چیست؟ آیا انتظارات شما را برآورده کرده است؟ به نظر شما اسکنر عنبیه می‌تواند به خوبی اسکنر اثر انگشت کار کند یا پس از مدتی تب استفاده آن سرد شده و شکست می‌خورد؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (16 نظر)

حسین باختر اصل

۱۳۹۵/۷/۲۴
عجب تروریستی

Keyhan

۱۳۹۵/۵/۳۰
بله عزیز همین طوره. حتی چندین گوشی اندریودی هم ازین تکنولوژی استفاده کردن قبل از سامی کپی و صداشو در نیاوردن. فوجیستو. ویوو. زد تی ای و... اینا برندایین که قبل از سامی تبلیغ ازین تکنولوژی استفاده کردن

سعید

۱۳۹۵/۵/۲۵
کسیا که اس 7 دارن توذوقشون می خوره

عماد

۱۳۹۵/۵/۲۴
دمت گرم خندیدیم ??

Z2 سلطان

۱۳۹۵/۵/۲۳
دوستان من یک ویدیو دیدم که قفل گوشی با عکسی که توسط یک گوشی دیگه از چشم کاربر صاحب نوت 7 گرفته شده قفل گوشی رو باز می کنه یعنی هک سنسور عنبیه چشم لطف در این مورد هم بحث کنید