خانهاخبار
آیا ایموجی اسلحه تا به این حد ترسناک است؟

آیا ایموجی اسلحه تا به این حد ترسناک است؟

اپل یکی از اعضای یونیکد بود که با اضافه کردن ایموجی جدید اسلحه به یونیکد 9 مخالفت کرد. حال این شرکت تنها ایموجی اسلحه موجود را نیز به تفنگ آب‌پاش تغییر داده است.
۱۳۹۵/۵/۱۳
image

اپل پس از انتشار چهارمین نسخه بتای توسعه‌دهندگان iOS 10 اعلام کرد که 100 ایموجی جدید به این سیستم‌عامل اضافه می‌شوند و برخی از ایموجی‌ها نیز باز طراحی شده‌اند. تصاویر ایموجی‌های جدید بیانگر آن است که اپل در اقدامی تأمل برانگیز تنها ایموجی اسلحه موجود را نیز به یک تفنگ آب‌پاش تغییر داده است. این شرکت مستقیما اعلام نکرده است که این تغییر به خاطر نامه سرگشاده‌ای بوده که چندی پیش انجمن «نیویورکی‌های علیه خشونت با اسلحه» برای این شرکت ارسال کرده است. هر چند که به نظر می‌رسد این نامه در تصمیم اپل بی‌ تاثیر نبوده است. این گروه همچنین کمپینی با هشتگ #disarmtheiphone (آیفون را خلع سلاح کنید) راه انداخته است.

بیداری علیه خشونت با اسلحه پس از حادثه تروریستی اورلاندو شدت گرفته است. حتی اپل و مایکروسافت به همین خاطر با قرار دادن ایموجی‌های اسلحه در یونیکد 9 مخالفت کردند. ایموجی‌هایی که البته برای مسابقات المپیک طراحی شده بود و اشاره به ورزش‌های با تفنگ داشت. مخالفت این دو شرکت که در یونیکد حق رای نیز دارند، با مقبولیت رو به رو شد و یونیکد این ایموجی‌ها را حذف کرد.

اما سوال اینجاست که آیا واقعا این اقدامات ضروری است؟ حذف چند ایموجی یا جایگزینی اسلحه با نسخه اسباب‌بازی آن به توقف خشونت‌های با اسلحه چه کمکی می‌تواند بکند؟ به عبارت دیگر با این جایگزینی به دنبال دستیابی به چه هدفی هستیم؟

image

اسلحه‌ها ترسناک هستند و خشونت را به ذهن آدم متبادر می‌کنند اما وقتی در یک توییت ایموجی اسلحه می‌بینید اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد آن است که این توییت جدی است و با دید دیگری به آن می‌نگرید. این به آن معنا نیست که بحث و تبادل نظر برای راهکارهای جلوگیری از خشونت‌ با اسلحه متوقف شود اما باید به آن فکر کرد که راهکار عملی و اصلی چیست.

این کارها نه تنها یک درمان کامل برای این معضل نیست بلکه بخشی از یک درمان نیز محسوب نمی‌شود. در آمریکا حمل اسلحه آزاد است و انجمن ملی سلاح آمریکا از این قانون به عنوان یکی از حقوق شهروندی دفاع می‌کند. این انجمن با هر نوع تحقیق و پژوهشی درباره همه‌گیر شدن خشونت به کمک اسلحه، مبارزه می‌کند. یکی از راه‌ها برای کمک به حل معضل خشونت با اسلحه می‌تواند این باشد که پژوهش‌ها با آزادی بیشتری در این زمینه انجام شود تا بتوان در مورد این مشکل بحث و گفتمانی منطقی داشت.

باید قبول کرد که جا به جا کردن یک ایموجی هیچ مشکلی را حل نمی‌کند. در واقع باید به این فکر کرد که چرا به جای اینکه بتوانیم اسلحه را از دست افراد ناشایست خارج کنیم، زورمان تنها به یک ایموجی می‌رسد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

مریم

۱۳۹۹/۹/۲۶
الان این ایموجی رو به تفنگ آبپاش تغییر دادن همه معضلات و خشونت ها توی جامعه حل شد ??

shahab .moh

۱۳۹۵/۵/۱۷
با اینکار بیشتر توجهات رو جلب کردن ! من که قبلا ازش استفاده نمیکردم الان تصمیم گرفتم استفاده کنم :/

rbmscpsaj

۱۳۹۵/۵/۱۶
عجبا. راجب ایموجی اپل که تفنگ بوده شده اب پاش مطلب میزارین. راجب قلم بی مصرف سامسونگ که مادر بزرگ پدری سمندر شایعه کرده ضد ابه مطلب میزارین بعد راجب شارژر غیر مستقیم نوکیا شیش سال ساکتین. والا. نمدونم رو چه حساب فکر میکنین ما علکی داریم میگیم شما طرفداری میکنیم.

محمد

۱۳۹۵/۵/۱۵
خب كارى نميشه كرد كسايى كه مجاز كردن قدرت دستشونه و دليل نميشه اپل و شركت هاى ديگه موافق اين كار اشتباه نباشن

میلاد

۱۳۹۵/۵/۱۳
فقط از خدا باید ترسید