خانهاخبار
آیفون بار دیگر آتش گرفت و صاحبش را راهی بیمارستان کرد

آیفون بار دیگر آتش گرفت و صاحبش را راهی بیمارستان کرد

آتش سوزی اسمارت‌فون‌ها خبر تازه‌ای نیست و تاکنون بارها چنین اتفاقی رخ داده است اما با پیشرفت تکنولوژی انتظار می‌رود کمپانی‌های معروف چاره‌ای برای این معضل پیدا کنند. قربانی این حادثه یک دوچرخه سوار استرالیایی است که آیفونش در حادثه‌ای آتش گرفته و پای او را سوزانده است.
۱۳۹۵/۵/۱۲

تاکنون اخبار زیادی پیرامون آتش‌سوزی و بعضا انفجار اسمارت‌فون‌ها منتشر شده است که هرکدام دلایل خاص خود را داشته‌اند. استفاده از آداپتورهای چینی و غیراستاندارد برای محصولات اپل و اتصال گوشی به آداپتور برای طولانی مدت از جمله مهم‌ترین عوامل این حوادث بوده‌اند. امروز مطلع شدیم که یک گوشی آیفون 6 به صاحب استرالیایی‌اش صدمه زده که در ادامه ابعاد مختلف ماجرا را بررسی می‌کنیم. با جی‌اس‌ام همراه باشید.

image

 

آقای گرث کلیر اهل سیدنی استرالیا که دیروز در حال دوچرخه سواری بوده دچار حادثه‌ کوچکی شده و از دوچرخه سقوط می‌کند. این حادثه خراش‌های کوچکی روی بدن گرث باقی می‌گذارد اما آتش‌سوزی آیفون 6 پای او را می‌سوزاند و میزان صدمه از نوع آتش‌سوزی درجه سه تعیین شده است. ظاهرا مشکل از باتری آیفون بوده و با ضربه‌ای که به بدنه گوشی وارد شده باتری واکنش نشان داده و آتش گرفته است. گرث می‌گوید:

پایم از روی پدال دوچرخه رد شد و آرام روی زمین افتادم؛ پس از چند ثانیه متوجه دود سیاهی شدم که از جیب پشتی شلوارم خارج می‌شود. ابتدا متوجه آتش‌سوزی گوشی نشدم اما لحظه‌ای بعد دردی غیر قابل تحمل احساس کردم و آیفون پس از ذوب‌کردن شلوارم، پایم را هم سوزاند.

گرث پس از آتش‌سوزی سعی می‌کند گوشی را از جیب خود که حالا ذوب شده و به پوستش چسبیده خارج کند اما انگشتانش هم در اثر حرارت گوشی می‌سوزند. وی ادعا می‌کند گوشی‌اش را از اپل‌استور رسمی در سیدنی خریده و کاملا نو بوده است. جالب است بدانید باتری‌های لیتیوم‌یونی که در تمام دستگاه‌های الکترونیکی استفاده می‌شوند به ضربه، شوک الکتریکی، حرارت و اتصال کوتاه حساس هستند. از هر 10 میلیون باتری لیتیوم یونی یکی از آن‌ها دچار مشکل می‌شود که در مجموع عدد قابل قبولی به نظر می‌رسد. البته به خاطر داشته باشید سالانه بیش از 1.4 میلیارد گوشی هوشمند روانه بازار می‌شود که ریسک استفاده از این باتری‌ها را بیش از پیش بالا می‌برد. البته اینگونه حوادث مختص برند اپل نیست و سونی، ال‌جی و سامسونگ نیز هرکدام سهمی در آتش‌سوزی باتری گوشی‌های هوشمند داشته‌اند.

نظر شما درباره این حادثه چیست؟ آیا گوشی خودتان یا آشنایانتان تا کنون دچار آتش‌سوزی شده است؟ به نظر شما اپل باید در این زمینه پاسخگو باشد یا کاربران باید بیشتر مراقب گوشی‌هایشان باشند؟

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (18 نظر)

به تو چه

۱۳۹۷/۱/۲۷
بهترین برند گوشی های گوگل ایفون به چه درد میخوره گرونه تازه اخرش اتش میگیره گوگل گرونه اما اتش نمیگیره

ariya .erfan

۱۳۹۵/۱۱/۱۸
یعنی من کشته مرده اون تخریبتم..... سونی کجاش اتش سوزی داشت ؟؟ سلطان این اتش سوزیها فقط نام سامسونگ است که میدرخشد .

ali

۱۳۹۵/۷/۲۶
این همه پول آخرشم میترکه...هه

علیرضا

۱۳۹۵/۶/۲۳
نه سامسونگ و نه اپل که میترکن فقط هواوی بهترین برنده

amir

۱۳۹۵/۶/۲۰
عزیزم وقتی بلد نیستی مجبورت نکردن انگلیسی کامنت کنی که .ای بابا!!