خانهاخبار
اینستاگرام با بی‌اخلاقی کاربران در بخش نظرات مقابله می‌کند

اینستاگرام با بی‌اخلاقی کاربران در بخش نظرات مقابله می‌کند

فحاشی و استفاده از کلمات نامناسب در شبکه‌های اجتماعی یکی از معضلات این سرگرمی جذاب است. اگرچه این رخداد زشت میان کاربران ایرانی مشاهده می‌شود، مسلما محدود به ایران نیست و در هرجای دنیا افراد بددهن پیدا می‌شوند. اینستاگرام طی اقدامی جالب می‌خواهد با این موضوع مبارزه کند!
۱۳۹۵/۵/۱۲

احتمالا از فحاشی‌هایی که به اشخاص معروف در اینستاگرام می‌شود اطلاع دارید. در اخبار داخلی و خارجی شاهد بازتاب فحاشی‌های کاربران به دیمیتری پایت بودیم؛ این بازیکن که موجب مصدومیت کریستیانو رونالدو در بازی فینال جام ملت‌های اروپا شد مورد هجوم طرفداران متعصب رونالدو قرار گرفت و البته پس از آن در سالگرد برجام نوبت به میشل اوباما دختر باراک اوباما رسید که بی‌دلیل مورد فحاشی کاربران قرار گیرد. پیش از این هم چنین رخدادهایی را مشاهده کرده بودیم اما این‌بار به دلیل حساسیت موضوع، بازتاب گسترده‌ای در خبرگزاری‌های خارجی داشت که چهره خوبی از فارسی‌زبانان به جای نگذاشت!

image

اینستاگرام برای جلوگیری از رخداد چنین اتفاقای در آینده، به صاحب اکانت اجازه می‌دهد کامنت‌هایی که زیر پست‌هایش گذاشته می‌شود را سامان‌دهی کند. بدین ترتیب قرار است هر کاربر بتواند دیگران را از کامنت‌گذاشتن زیر پست‌هایش منع کند یا حتی کامنت‌ها را ویرایش و حذف کند. این امکان فعلا به صورت پیش‌نمایش در اختیار معروف‌ترین و فالوشده‌ترین کاربران اینستاگرام قرار می‌گیرد تا دوره آزمایشی طرح را طی کند. در صورت مثبت بودن نتایج احتمالا این امکان در اختیار تمام کاربران قرار می‌گیرد.

البته به این نکته توجه داشته باشید که اینستاگرام در هیچ‌جا صحبت از کاربران ایرانی و حملات اخیر به صفحات اشخاص معروف نکرده اما این اصلاحات نمی‌تواند کاملا نامربوط به حملات اخیر باشد. نظر شما درباره امکانات جدید این شبکه اجتماعی محبوب چیست؟ به نظر شما برای مقابله با فحاشی در شبکه‌های اجتماعی چکار باید کرد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

حمید

۱۳۹۵/۵/۱۲
فک کنم میشل اسم همسر آقای اوباما باشه نه دخترش

علی

۱۳۹۵/۵/۱۲
عالیه. به نظرم اگه بشه کامنت ها رو بست خیلی خوبه. جای این امکان از اول هم خالی بود.

mersad

۱۳۹۵/۵/۱۲
تعصب .... و دیگر هیچ در همه چیز بیخودی متعصبیم از ماست که بر ماست

mehdi

۱۳۹۵/۵/۱۲
دنیا ایران. رو به دو چیز میشناسه،مهمان نوازی و فحاشی در شبکه های اجتماعی
باید فرهنگ سازی شه و باید از داخل خانواده ها شروع شه

ارش

۱۳۹۵/۵/۱۲
واقعا متاسفم . كه انقدر بي فرهنگيم . فقط ادعا داريم . حرفي ندارم جز اينكه بگم اينجور افراد واقعا.........