خانهاخبار
بررسی برترین‌ گوشی‌هایی که نیمه دوم 2016 معرفی می‌شوند

بررسی برترین‌ گوشی‌هایی که نیمه دوم 2016 معرفی می‌شوند

نیمه دوم 2016 برهه‌ای شلوغ و پرسروصدا برای صنعت گوشی هوشمند است. پرچمدارانی نظیر آیفون 7 و گلکسی نوت 7 در راهند که تنور شایعات را بیش از پیش داغ می‌کنند. در ادامه مهم‌ترین گوشی‌هایی را معرفی می‌کنیم که در نیمه دوم 2016 رونمایی می‌شوند.
۱۳۹۵/۵/۳

نیمه دوم سال هم ممکن است به اندازه نیمه اول هیجان‌انگیز باشد، حتی با مقایسه‌ای می‌توان نیمه دوم را مهیج‌تر دانست! یکی از مهم‌ترین دلایل برتری نیمه دوم مربوط است به معرفی آیفون‌های اپل که عموما در سپتامبر (شهریورماه) رونمایی می‌شوند. در این مقاله مهم‌ترین گوشی‌هایی را که در نیمه دوم 2016 معرفی می‌شوند بررسی می‌کنیم. با جی‌اس‌ام همراه باشید.

 

۱- گلکسی نوت 7

این گوشی را باید مهم‌ترین محصول اندرویدی نیمه دوم 2016 دانست. با پیشی‌گرفتن فروش گوشی‌های سامسونگ از اپل در ایالات متحده، احتمالا فبلت محبوب سامسونگ بیش از پیش خبرساز می‌شود که در این صورت احتمال شکستن رکوردهای فروش گلکسی نوت هم دور از انتظار نیست.

image

این گوشی با نمایشگر 5.7 اینچی از نوع آمولد و کیفیت QHD جزو اولین فبلت‌های بازار است که به آخرین محصول کوالکام یعنی پردازنده اسنپدراگون 821 مجهز می‌شود. البته نسخه دیگری از آن هم عرضه می‌شود که از پردازنده اختصاصی سامسونگ با نام اگزینوس 8893 بهره می‌برد. از جمله دیگر مشخصات نوت 7 باید به حافظه داخلی 64 گیگابایتی، فضای رم 6 گیگابایتی، پورت USB-C، دوربین 12 مگاپیکسلی و نمایشگری با دو لایه خمیده اشاره کرد.

 

2- آیفون 7 و 7 پلاس

در حالی که طبق سنت دیرینه اپل باید هر دو سال سری آیفون بازطراحی می‌شد، ظاهرا مدیران سیاست‌های جدیدی اتخاذ کرده‌اند و امسال آیفونی با طراحی تکراری تحویل مشتری می‌دهند. البته طراحی گوشی کاملا هم تکراری نیست، بلکه محل قرارگیری خطوط پلاستیکی آنتن‌دهی، اندازه لنز دوربین پشتی و حذف جک 3.5 میلی‌متری از جمله مهم‌ترین تغییرات این گوشی محسوب می‌شوند.

image

قلب تپنده پرچمداران 2016 کوپرتینویی‌ها یکی از پردازنده‌های اختصاصی کمپانی با نام A10 است که احتمالا زلزله‌ای درست و حسابی در بنچمارک‌ها به راه می‌اندازد. شایعاتی پیرامون سیستم تصویربرداری جدید و افزایش حجم باتری نیز منتشر شده بود که همچنان هیچ منبع رسمی‌ای تاییدشان نکرده است. از آن‌جا که ظاهرا بزرگ‌ترین تغییرات برای سالگرد 10 سالگی اپل در سال 2017 نگه‌داشته شده‌اند، پیشنهاد می‌کنیم این آیفون را زیاد جدی نگیرید و برای ملاقات با پرچمدار واقعی اپل یک سال دیگر صبر کنید!

 

3- نکسوس Sailfish و Marlin

سری گوشی‌های نکسوس جزو محبوب‌ترین و البته کمیاب‌ترین گوشی‌های بازار است؛ حداقل در ایران که این‌گونه است، زیرا کاربران ایرانی آن‌طور که باید و شاید، چشمشان به جمال نکسوس 6 یا تبلت نکسوس 9 روشن نشد. به لطف نمایندگی‌های ال‌جی و هوآوی، شاهد حضور پرشورتری از نکسوس 5ایکس و 6پی بودیم. اما با توجه‌ به این‌که نکسوس‌های جدید را کمپانی اچ‌تی‌سی تولید می‌کند، احتمالا به سرنوشت نکسوس 9 دچار می‌شوند.

image

به هر حال پرچمداران جدید گوگل با کد‌های مارلین و سیلفیش به دست تایوانی‌ها تولید می‌شوند، پس خیالتان از طراحی بی‌نظیر آن‌ها راحت باشد، زیرا خطوط فکری طراحان اچ‌تی‌سی در آن‌ها موج می‌زند. مانند سال گذشته یکی از گوشی‌ها به نمایشگری بزرگ‌تر و پردازنده‌ای قدرتمند‌تر و دیگری ابعادی کوچک‌تر و پردازنده‌ای ضعیف‌تر مجهز می‌شود. از جمله مهم‌ترین مشخصات آن‌ها می‌توان به حضور پردازنده‌های سری 820 یا 821، دوربین‌های 12 مگاپیکسلی، باتری‌های قدرتمند و نمایشگرهای باکیفیت اشاره کرد. ناگفته نماند که با توجه به آمار فروش ضعیف اچ‌تی‌سی در ماه‌های گذشته، نکسوس‌های گوگل ممکن است فرشته‌ نجات خط تولید این کمپانی محبوب باشند.

 

4- دو گوشی از نوکیا

همان‌طور که می‌دانید، کمپانی فنلاندی نوکیا طبق قراردادی که با مایکروسافت منعقد کرده تا اواخر 2016 اجازه استفاده از برندش را روی هیچ اسمارت‌فونی ندارد. به همین دلیل پرچمداران نوکیا پایان امسال معرفی می‌شوند که احتمالا عرضه آن‌ها به سال آینده موکول می‌شود.

image

در حالی که اکثر کمپانی‌ها خط تولید خود را به چین منتقل کرده‌اند، ظاهرا نوکیا هم طبق رایزنی‌هایی که با چشم‌بادامی‌ها کرده قصد راه‌اندازی کارخانه‌ای در این کشور دارد. با توجه به غیبت طولانی نوکیا، قطعا برای بازگشت مجدد اندکی زمان و تبلیغات قابل توجه احتیاج دارد، اما وقتی پای سابقه درخشان نوکیا وسط باشد هیچ موضوع حاشیه‌ای دیگری اهمیت ندارد! در حالی که هیچکدام از مشخصات گوشی‌های جدید نوکیا به بیرون درز نکرده، شایعات حاکی از آن است که گوشی‌هایی قدرتمند در دو سایز مختلف روانه بازار می‌شوند.

 

5- وی‌20

هر کاربری که کوچک‌ترین علاقه‌ای به دنیای موبایل دارد، ال‌جی وی10 افسانه‌ای را می‌شناسد. این گوشی با ترکیب دو نمایشگر عجیب و غریب، بدنه زیبا و دوربین خارق‌العاده نظر بسیاری از کاربران را نسبت به ال‌جی و محصولاتش تغییر داد. البته همچنان انتقاداتی متوجه وی10 است که ارتفاع بسیار زیاد نمایشگر و عمر باتری نه‌چندان قابل توجه آن را نشانه گرفته‌اند.

image

در حالی که آمار فروش پرچمدار ال‌جی، جی5، بسیار ناامیدکننده است، خبر تولید محصول بعدی این کمپانی با نام ال‌جی وی20 منتشر شد که روح تازه‌ای در کالبد طرفداران این برند دمید. اگرچه مشخصات این گوشی منتشر نشده، احتمالا نمایشگری کوچک‌تر، باتری‌ای قوی‌تر و امکاناتی بیشتر برای نمایشگر دوم آن در نظر گرفته می‌شود.

 

6- اکسپریا ایکس2

در حالی که سری Z کمپانی ژاپنی به بن‌بست خورد، این روزها شاهد سری X هستیم. سونی چند گوشی میان‌رده و قدرتمند را در سایزهای مختلف تحت سری اکسپریا ایکس روانه بازار کرده که با استقبال نسبتا خوبی مواجه شده‌اند. ‌مهم‌ترین شاخصه‌ آن‌ها طراحی نمایشگر و حاشیه‌های اطراف آن است؛ قطعا در اولین نگاه متوجه حاشیه‌های ناچیز اطراف نمایشگر و البته عجیب و غریب بالا و پایین نمایشگر می‌شوید.

image

جدیدترین محصول خط تولید سونی احتمالا پرچمدار سری ایکس با کد F8331 است. این گوشی به نمایشگری تقریبا بدون حاشیه، اسپیکرهای جلو و ارتباطات NFC مجهز شده است.

image

با نگاهی به پشت دستگاه متوجه طراحی عجیب فلاش دوربین و البته بخش متفاوت پایین بدنه می‌شوید. در پایین‌ترین قسمت گوشی با بخشی مستطیل‌شکل مواجهیم که ظاهرا قابل جداشدن و تعویض است! در حالی که هنوز وظیفه این قسمت گوشی مشخص نشده، می‌توان درباره ماژولار بودن یا باتری قابل تعویض اکسپریای جدید حدس‌هایی زد. جالب‌ترین خبر پیرامون گوشی‌های جدید سونی این است که از این پس سری ایکس در امریکا فروخته نمی‌شود، زیرا ژاپنی‌ها از جلب نظر ساکنان ایالات متحده ناامید شده‌اند!

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (49 نظر)

Next is Now

۱۳۹۵/۷/۱۲
فقط نوت 7

محمد

۱۳۹۵/۶/۲
من جی 5 دارم و فوق العاده ازش راضی هستم. عالیه همه چیش

علی?

۱۳۹۵/۵/۸
خوبه منتظر این پرچم دار ها هستیم
ولی عکسی از وی20 یا وی11 خدا میدونه کدوم اسمشه به بیرون درز نکرده امیدوارم الجی یه طراحی زیبا باطری خوب رو در این پرچمدار جدیدش بگذاره
و نوت7 سامسونگ هم مانند سری های قبلی نوت کولاک به پا کنه
ولی جی اس ام خیلی نسبت به برند سونی و اچ تی سی داری کم لطفی میکنی و انتقاد
مثلا میگی سری زد سونی به بمب بست خورد
کیه که یادش نباشه وقتی اکسپریا زد اومد با اون طراحی زیبا شاید هرکسی دوست داشت یکیش رو داشته باشه
یا مثلا اچ تی سی اگر نکسوس هارا تولید کنه چرا به سرنوشت نکسوس 9 دچار میشه از کجا معلوم شاید از نکسوس 6pو5xبیشتر فروش کنه

Mehran-Classic

۱۳۹۵/۵/۴
ما هم چند ساله داریم این حرفارو به این سایت میگیم اما نمیدونم قضییه چیه !
و نمیدونم کی گفته که سری Z به بن بست خورده !
همون موقع که Z اومد بازارو منقلب کرد و بعدم که گوشی های Z2 و Z3 رو خود دوستان در جریانند که چقدر جایزه برد،
اگرم بحث تکراراه که لطفا فرق بین گوشی های سامسونگ رو شما بگید !!!
به غیر از طراحی سری ایج و تقلید کنار هم قرار دادن فلز و شیشه توی جند مورد آخر سامسونگ واقعا تفاوتی بین سامسونگ وجود داره ؟
همین الآن برید و Note 5 و Ace 4 رو از نظر ظاهری مقایسه کنید... .

امیر

۱۳۹۵/۵/۴
نوت7 و دیگر هیچ