تست همراه اول

سرویس خبر
31 تیر 1395 ساعت 23:34
9 نظر

Mercedes E-Class 2017

تماشا کنید: 5 ویژگی جالبی که از مرسدس E-class نمی‌دانید

دهمین نسل مرسدس E-class که همین امسال معرفی شد ویژگی‌های عجیبی دارد که کمتر کسی از آنها باخبر است.

شروع تحول ظاهری سدان‌های مرسدس از سال 2013 بود؛ زمانی که نسل فعلی S-class با چهره‌ای جدید (اتاق W222) رونمایی شد. بعد از آن نوبت به C-class رسید که اوایل 2014 آن‌را به عنوان مدل 2015 (اتاق W205) دیدیم. آخرین به‌روزرسانی سدان‌های مرسدس نیز همین امسال و در نمایشگاه خودرو دیترویت 2016 اتفاق افتاد؛ دهمین نسل E-class با ظاهری متحول‌شده و با لیست بلندبالایی از ویژگی‌های جدید به عنوان مدل 2017 معرفی شد.

E-class جدید، که قیمت پایه‌ایش 10000 دلار گران‌تر از نسل قبل شده، در تیپ‌های مختلفی قابل خریداری است. درحالی‌که این خودرو به مشتریان اروپایی با 4 تیپ مختلف عرضه می‌شود، تنها 2 تیپ آن در اختیار مشتریان امریکایی قرار می‌گیرد. نسخه Luxury آن جلوپنجره کلاسیکش را حفظ کرده و آرم ستاره مرسدس روی درب موتورش خودنمایی می‌کند، درحالی‌که در نسخه Sport آرم مرسدس درون جلوپنجره جاخوش کرده است.

شاید ب‌ام‌و سری5، آئودی A6 یا کادیلاک CTS روی کاغذ رقبای E-class باشند، ولی به‌نظر می‌رسد مدل 2017 آن چیزهایی بیشتر از رقبایش در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. بیش از این دیگر وارد جزئیات نمی‌شویم، چراکه قرار است از 5 ویژگی خاص E-class مدل 2017 صحبت کنیم که مرسدس می‌گوید به لطف آن‌ها حالا این خودرو پیشرفته‌ترین سدان لوکس میان‌رده جهان شده است.

Car-to-X؛ یک قدم جلوتر از اتفاقات باشید

سال 2013 مرسدس نخستین خودروسازی بود که ایده ارتباط خودرو به خودرو را مطرح کرد و حالا هم E-class جدید نخستین محصول مرسدس است که از این ویژگی بهره می‌برد. Car-to-X را می‌توان نوعی پیام هشداری دانست که خودروهای مرسدس در فضای ابری (Mercedes Cloud) باهم به اشتراک می‌گذارند.

تصور کنید هنگام رانندگی در بخشی از جاده ترافیک یا تصادف شده باشد یا اینکه به دلیل شرایط آب و هوایی نامساعد، قسمتی از آسفالت پوشیده از برف یا لغزنده باشد. قبل از اینکه در چنین شرایط بدی گرفتار شوید، Car-to-X از طریق سیستم نویگیشن خودرو به شما هشدار می‌دهد. این سیستم، که قابلیت ارتباط با اسمارت‌فون هم دارد، در صورت تشخیص شرایط بحرانی‌، هشدارهایش را از سیستم صوتی خودرو و با صدای بلند به گوش راننده می‌رساند!

Drive Pilot؛ از ترافیک لذت ببرید!

بدترین چیزی که ممکن است بعد از یک روز کاری خسته‌کننده برایتان رخ دهد مواجه‌شدن با ترافیک‌ است. تقریبا همه ما روزانه حداقل یک ساعت در ترافیک هستیم؛ یعنی هفته‌ای بیش از 5 ساعت و سالی بیش از 200 ساعت باید در ترافیک باشیم. اما سیستم Drive Pilot، که نوعی سیستم نیمه‌خودران است، برای حل بخشی از این مشکل روی E-class جدید قرار گرفته.

این سیستم با کمک سنسورهای راداری (Distance Pilot DISTRONIC) و دوربین‌ها می‌تواند کنترل خودرو را در دست بگیرد و هنگام فعال‌بودنش راننده دیگر نیازی به فشردن پدال‌های گاز و ترمز یا حتی دست‌زدن به فرمان ندارد، چراکه درایو پایلوت حتی در سرعت 210 کیلومتر برساعت نیز می‌تواند فاصله‌تان را با خودرو جلویی تنظیم کند. درایو پایلوت سه ویژگی جالب دارد:

  • برخلاف اکثر سیستم‌های نیمه‌خودران، در جاده‌های فاقد خط‌‌کشی دچار مشکل نمی‌شود.
  • مجهز به Steering Pilot است؛ یعنی قابلیت تغییر لاین دارد و حتی در صورت کم‌عرض شدن جاده هم می‌تواند مسیر حرکت خودرو را تغییر دهد.
  • مجهز به Speed Limit Pilot است؛ یعنی با کمک دوربین‌های تابلوخوان، اجازه نمی‌دهد سرعت خودرو بیشتر از سرعت مجاز جاده باشد.

Evasive Steering Assist؛ سریع‌تر از بقیه واکنش نشان دهید

حتما برایتان اتفاق افتاده که هنگام رانندگی ناگهان عابری جلو خودروتان ظاهر شود و بخواهید سریع فرمان را بچرخانید. در این حالت اگر به اندازه کافی سریع نباشید، متاسفانه اتفاقی که دوست ندارید، رخ می‌دهد! حالا مرسدس با معرفی ESA آمده تا در این شرایط نیز به راننده‌ها کمک کند. ESA با سیستم ترمز اضطراری (Active Brake Assist یا ABA) هماهنگ است و اگر راننده قبل از فعال‌شدن ترمز اضطراری تصمیم به چرخاندن فرمان گرفت ESA با اعمال قدرت بیشتر به او کمک می‌کند تا سریع‌تر فرمان را حرکت دهد. بعد از چرخش ناگهانی نیز این سیستم فرمان را دوباره به حالت قبلی خود برمی‌گرداند.

PRE-SAFE Sound؛ گوش‌هایتان را قبل از تصادف آماده کنید!

اگر به هر دلیل سیستم پیشگیری از برخورد مرسدس، PRE-SAFE، تشخیص دهد جلوگیری از تصادف غیرممکن است، این سیستم فعال می‌شود. در این حالت صدایی با شدت 80 دسی‌بل از سیستم صوتی خودرو پخش می‌شود که نوعی سیگنال تداخلی برای صدای ناشی از برخورد است. مرسدس می‌گوید این سیگنال تداخلی آسیب وارده به پرده گوش را در زمان تصادف به حداقل می‌رساند. 

PRE-SAFE Impulse Side؛ ایمنی بیشتر سرنشینان جلو

ایربگ‌های جانبی در زمان برخورد فعال می‌شوند و با اینکه شدت ضربات را تا حد زیادی کاهش می‌دهند، طراحان مرسدس به دنبال راه دیگری بودند تا آسیب وارده به سرنشینان را کمتر و کمتر کنند؛ راهی که نهایتا به خلق ایمپالس ساید منجر شد. در قسمت کناری صندلی‌های ردیف جلویی خودرو بالشتک هوایی تعبیه شده است که در صورت تشخیص برخورد جانبی یا حتی واردشدن شتاب جانبی بیش از اندازه به خودرو فعال می‌شود. این بالشتک دو مزیت مهم دارد:

  • نه در هنگام برخورد، بلکه قبل از وقوع آن فعال می‌شود.
  • با دورتر نگهداشتن بدن سرنشینان از بدنه خودرو، شدت آسیب وارده به راننده و سرنشین جلویی را کمتر می‌کند.

با کالایاب خودرو در «کانال کالایاب خودرو تلگرام» و «اینستاگرام کالایاب خودرو» همراه شوید



نظرات کاربران

در حال بارگذاری