خانهاخبار
برای اپل در ایران چه رخ خواهد داد؟!

برای اپل در ایران چه رخ خواهد داد؟!

همان طور که می‌دانید، طرح رجیستری موبایل سبب شده تا تب محصولات شرکت اپل افزایش یابد و افزایش قیمت گریبانگیر این محصولات بسیار پرفروش و مهم شود. حالا قصد داریم نگاهی عمیق به مسئله شرکت اپل پس از اجرای رجیستری بیندازیم. در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید.
۱۳۹۵/۴/۳۱

بازار ایران یکی از بهترین موقعیت‌ها برای فروش محصولات الکترونیکی در دنیاست که همواره پذیرای برند‌های جدید بوده. یکی از مهم‌ترین و استراتژیک‌ترین محصولاتی که در این بازار به فروش می‌رسد محصولات شرکت اپل است. طبق اعلام سازمان مبارزه با قاچاق کالا و ارز، از اول مرداد ماه شاهد هیچ موبایل آیفونی در ویترین مغازه‌ها نخواهیم بود. این درحالی است که هنوز مسئله قیمت و ورود دیگر محصولات این شرکت امریکایی همچون مک بوک، آی‌مک، اپل واچ و آیپد، به دلیل نداشتن نمایندگی رسمی، فعلا در هاله‌ای از ابهام باقی مانده است.

آیفون در مقابل مردم، اما به نفع فعالان بازار

image

موبایل هوشمند شرکت اپل بسیار رایج است و هر فرد گجت‌باز و آشنا به حوزه تکنولوژی قطعا یکی از انتخاب‌هایش برای خرید خوب این تلفن هوشمند است. خریداران آیفون حالا باید با قیمت بیشتری این اسمارت فون را تهیه کنند، در حالیکه فقط فعالان و واردکنندگان این موبایل از این قیمت بیشتر سود می‌برند. طبق صحبت‌های ما با فروشندگان، آنها شکایت‌های بسیار زیادی داشتند که چرا ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ناگهان تصمیم گرفته که محصول پرفروش و استراتژیک این شرکت را از بازار ایران حذف کند. همچنین بسیاری از فروشندگان خبرهایی به ما دادند مبنی بر اقدام به پلمپ فروشگاه‌های بعضی واردکنندگان و فعالان بزرگ و معروف این تلفن هوشمند و جمع کردن ویترین برخی فروشگاه‌ها، که طبق بررسی بسیاری از این اخبار درست بوده است.

مک بوک، آی‌مک، اپل واچ و آیپد فعلا گران نمی‌شود!

image

طبق صحبت‌های ما با یکی از عوامل نمایندگی فروش محصولات این شرکت در بازار موبایل چارسو، فعلا هیچ افزایش قیمتی در انتظار این محصولات نیست و پس از اجرای طرح رجیستری قیمت‌ها همچنان ثابت خواهد بود. شایان ذکر است مبارزه با قاچاق کالا فعلا به صورت بسیار جدی در حال پیگیری است و انتظار می‌رود در چند ماه آینده برنامه‌ای برای جلوگیری از ورود قاچاق لپ‌تاپ و دیگر محصولات شرکت اپل اجرا شود، به همین دلیل این محصولات نیز در خطر افزایش قیمت 20 تا 30 درصدی در بازار ایران قرار می‌گیرند.

جمع‌بندی: خداحافظی کوتاه مدت با اپل

image

شرکت اپل سیاست‌های خاصی دارد که طبق این قوانین اپل باید مستقیما وارد بازار ایران شود، به همین دلیل اعطای نمایندگی رسمی از این کمپانی به یک شرکت در ایران منتفی است. از طرفی دیگر مسئله اپل کمی بیش از حد بزرگ است، چرا که چندی پیش سیاست‌هایی در ایران برای جلوگیری از ورود کالای امریکایی از خودرو تا وسایل الکترونیکی به تصویب رسید که طبق این قوانین ورود مستقیم شرکت‌های امریکایی و ثبت نمایندگی‌ آنها ممنوع است.

شرکت اپل هرچه که باشد، یک شرکت محبوب و پرفروش است و فعالیت‌های انجام‌شده در بازار سبب تغییر یک‌شبه بازار به نفع فروشندگان و به ضرر خریداران شده، در حالی که اصل طرح رجیستری دقیقا برعکس است. در یک جمع‌بندی باید گفت: نگران نباشید! چراکه ممانعت ناگهانی از ورود محصولات اپل در ایران بدون هیچ پیش‌زمینه‌ای یک شکست سخت برای واردکنندگان و فعالان بازار خواهد بود.

{به‌روزرسانی}

در پى اعلام جمع‌آورى گوشى‌هاى آيفون از سطح شهر به دلیل طرح رجیستری، سايت‌هاى فروش اينترنتى بزرگ در ایران، از جمله سايت ديجى كالا، برچسب ناموجود بر آيفون‌هاى خود زدند تا دچار جریمه و دیگر مشکلات مجوز نشوند. شایان ذکر است نمایندگی فروش شرکت اپل در بازار موبایل چارسو واقع در شهر تهران پلمپ شد.

نظر شما در مورد آینده محصولات شرکت اپل پس از اجرای طرح رجیستری چیست؟ آیا این طرح رجیستری موفق خواهد بود یا به شکستی سنگین همچون طرح‌های گذشته خواهد انجامید؟

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (107 نظر)

پری

۱۳۹۵/۸/۷
وای خدا نکنه

محمد

۱۳۹۵/۷/۱۰
دوستان اونایی که از سامسونگ بخاطر روزی 2 گوشی میده بیرون ایراد بگیرن حرص نخورن چون واس شما نساختن که واس بازار های هند و چین میسازن صرفا جهت اطلاع خواهشا اگر روی یه برندی تعصب دارین روی برند دیگه عیب نزارید

محمد

۱۳۹۵/۷/۱۰
تولید کننده ی آشغال؟ ؟؟ تو اصلا اونارو دستت گرفتی که اینو میگی؟ شما طرفدارای سیب گاز زده که هرچی دلتون میخواد میگید گلکسی نوت سون جریانش فرق داره با بقیه گوشی هاش وگرنه حتی میان رده هاشم دوبرابره فایو و فایو اس کارایی داره و ارزش خرید داره درضمن اگر روی یه برندی تعصب داری لطفا درمورد برندهای دیگر عیب نذار چون فقط شان شخصیتت میاد پایین

محمد

۱۳۹۵/۷/۱۰
حالت خوبه؟؟؟؟؟اپل از کی تاحالا میخواست نمایندگی بزنه که بار دومش باشه؟؟ ؟ ؟ اگر میخواست نمایندگی بزنه 5 6 سال پیش اینکارو میکرد شماهم بدون اطلاع نظر نده

هه هه ÷÷

۱۳۹۵/۶/۲۳
عزیزم کافیه یه نیم نگاهی به دست بازیگرای آمریکایی سیاستمدارای اونا و حتی خودمون داشته باشی تا بفهمی چجوریاس :) نابودی اپل ؟خخخخ احیانا جی ال ایکس قراره جاشو بگیره ؟