خانهاخبار
آیا لپ تاپ گران خواهد شد؟!

آیا لپ تاپ گران خواهد شد؟!

چند روزی است که در بازار لپ تاپ شاهد شایعاتی مبنی بر گران شدن و افزایش 5 تا 10 درصدی قیمت این محصول نسبتا پرفروش هستیم. برای پیگیری این مسئله به بازار کامپیوتر پایتخت در شهر تهران رفته‌ایم تا اطلاعات جدیدی کسب کنیم. در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید.
۱۳۹۵/۵/۳

اگر در حوزه قطعات کامپیوتری و لپ تاپ فعال باشید، قطعا می‌دانید که بیشتر این محصولات از راه قانونی و درصد کمی از این محصولات از راه قاچاق وارد کشور می‌شود، به همین دلیل افزایش تعرفه واردات قطعا باعث گرانی و فروش کمتر این محصولات خواهد شد. اما از طرفی یکی از عوامل بسیار مهم قیمت ارز و همچنین عواملی در گمرک است. بازار لپ تاپ و قطعات کامپیوتر چند وقتی است که در رکود بسیار شدید مانده و فروشندگان فیزیکی و آنلاین فعلا سود چندانی از این بازار ندارند. اما واقعا دلایل گرانی و شایعه گرانی دوباره، که سبب شده صدای فروشندگان بالا برود، چیست؟!

در سال 1393 تعرفه واردات لپ تاپ از 4 درصد به 10 درصد تغییر یافت و سپس در سال 1394 این تعرفه به 15 درصد رسید. حال احتمال می‌رود دوباره این تعرفه تغییر کند. همچنین به دلیل تغییرات نرخ ارز و مالیات بر ارزش افزوده در چهار سال اخیر قیمت لپ تاپ همواره در حال افزایش بوده است و رکود شدید صنف IT سبب شده این بازار گردش مالی گذشته را نداشته باشد.

 اگر بخواهیم تمام گفته‌های فروشندگان را برای شما خلاصه کنیم، باید بگوییم: در بازار ایران هیچ چیز مشخص نیست، اما احتمال دارد 5 تا 10 درصد لپ تاپ‌های بالای 2 میلیون تومان و سری‌های بسیار گران‌قیمت‌تر مانند لپ‌ تاپ‌های گیمینگ دچار این افزایش قیمت شوند که دلیل آن هم تنها جلوگیری شدید از قاچاق این محصولات است.

بازار لپ تاپ در چه وضعیتی قرار دارد؟

image

بازار را که کمی دقیق بررسی کنیم، خودمان متوجه می‌شویم که وضعیت بازار قرمز است و فروشندگان از قیمت‌ها و رکود شدید شکایت دارند. فروشندگان  لپ تاپ حتی حاضرند محصول خود را اقساطی و با شرایط ویژه در کنار خدمات نرم‌افزاری رایگان به فروش برسانند، اما خریداران بسیاری یا دیگر به فروشگاه‌های فیزیکی مراجعه نمی‌کنند یا اینکه فعلا منتظر کاهش قیمت دور از انتظاری هستند. طبق برآوردهای رسمی سایت‌ها، در ایران نرخ تعویض و خرید مجدد لپ تاپ بین 4 تا 5 سال است و بیشتر خریداران را شرکت‌ها و دانشجویان تشکیل می‌دهند. شایان ذکر است روند نزولی قیمت دلار سبب شده تا لپتاپ‌ها و نوت بوک‌های کمتر از یک میلیون و پانصد هزار تومانی در بازار دچار کاهش قیمت ناچیزی بشوند، اما با این شرایط هم خریدار چندانی وجود ندارد!

از فروشگاه‎‌های آنلاین لپ تاپ تهیه کنیم یا فروشگاه‌های فیزیکی؟!

قیمت لپ تاپ به دلیل سود پایین فروش تفاوت چندانی ندارد، اما توصیه ما خرید لپ تاپ از فروشگاه‌های فیزیکی معتبر و نمایندگی‌هاست، چراکه با کمی آنالیز قیمت‌ها متوجه پایین‌تر بودن 10 تا 20 هزار تومانی قیمت‌ها در فروشگاه‌های فیزیکی می‌شوید. همچنین ارائه خدمات جانبی در بسیاری از فروشگاه‌های فیزیکی رایگان است.
 

نظر شما در مورد بازار لپ تاپ در کشور ایران چیست؟ آیا با قیمت‌های فعلی اقدام به خرید نوت بوک یا لپ تاپ خواهید کرد؟ آیا رکود در صنف IT شدید‌تر خواهد شد؟

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (13 نظر)

حسین

۱۳۹۵/۹/۳
آقا دلیل بالارفتن قیمت لپ تاپ تو این روزا چیه

رضا

۱۳۹۵/۸/۳۰
چرا اینقدر قیمت لپتاپ گرون شده !؟
اخه خوبه شما سر همین قیمت قبلی هم کلی سود اضافه میبرید ، بعد قیمت رو بیشتر هم می کنید !؟
یادش بخیر یه زمانی فروشنده ها انصاف داشتند .....

حسام

۱۳۹۵/۸/۲۶
خیلی قیمت هابد شده، روی هر لبتابی پانصد هزار اضافه شده، حتی بیشتر، یعنی یک لبتاب ۱۶۰۰۰۰۰ رو باید با قیمت ۲۳۰۰۰۰۰ خریداری کنی، واقعا که .مردم اعتصاب خریداری این محصولات رو بکنید.

محمد

۱۳۹۵/۷/۲۲
لپتاپ حدود ده درصد گرون شد شاید بشه گفت بیش از ده درصد.

amir1975

۱۳۹۵/۵/۴
اتفاقا بخاطر حساسیت لپتاپ و ضمانت ۷ روز تعویض بی چون و چرای برخی از فروشگاههای اینترنتی، میارزه همون ۱۰ تا ۲۰ تومان رو اضافه بدیم و آنلاین خرید کنیم من که همیشه همین کار رو کردم و میکنم. شما با این وضعیت ترافیکی اخیر تهران با خودروی خودتون که نمیتونید برید مرکز فروش وبایدحتما با آژانس با در بستی برگردید (بخاطر حفاظت لپتاپ) که به هزینه تون اضافه میشه و گرانتر از خرید اینترنتی در میاد ضمن اینکه کوچکترین مغایرتی در مشخصات ذکر شده و سخت افزار لپتاپ وجود داشته باشه فروشگاههای اینترنتی تعویض میکنن ولی فروشگاه فیزیکی همون زیر برگه محصولات که اول بهتون میدن نوشتن مسوول مغایرت نیستیم!! یعنی چی آخه؟