خانهاخبار
Seagate رکورد بیشترین ظرفیت هارد را جابه‌جا کرد

Seagate رکورد بیشترین ظرفیت هارد را جابه‌جا کرد

با ظهور ویدئوهای 4K و عکس‌هایی با رزولوشن بالا، شاید ظرفیت‌های فعلی هاردها پاسخگوی نیازهای ما نباشد. سی گیت زودتر از انتظار به استقبال نیازهای ما رفته است.
۱۳۹۵/۴/۳۰

سی‌گیت، شرکت سازنده هارد درایو، حد و اندازه حافظه‌های چرخشی را جابه‌جا کرده و بزرگ‌ترین هارد جهان را با ظرفیت 10 ترابایت به بازار فرستاده است.

image

هرچند بیشتر کاربران به 10ترابایت ظرفیت نیاز ندارند، خوب است که هاردی داشته باشیم که بتوانیم در آن عکس‌های 40 مگاپیکسلی، ویدئوهای 4K و بازی‌های 60 گیگابایتی‌ ذخیره کنیم. هارد 10 ترابایتی سی‌گیت، BarraCuda Pro، با سرعت 7200 دور بر دقیقه می‌چرخد و سرعت انتقال داده در آن 220 مگابایت بر ثانیه است. این هارد حدود 535 دلار قیمت دارد، هرچند قیمت آن در بازار باید کمی پایین بیاید.

سی‌گیت همچنین هارد 10ترابایتی دیگری ویژه ذخیره در شبکه (NAS) عرضه کرده که IronWolf نام دارد. این هارد با BarraCuda تفاوت دارد و حسگرهای لرزشی دارد که برای مقابله با لرزش‌های شدید ناشی از وجود چند هارد روی یک میز یا در یک جعبه، کار گذاشته شده‌اند. IronWolf برای بازسازی خطا و RAID بهینه شده است و تا 180 ترابایت در سال کار می‌کند. انتظار می‌رود قیمتش 470 دلار باشد.

درنهایت، سی‌گیت هارد 10 ترابایتی SkyHawk را به‌منظور سیستم‌های نظارتی ساخته است. با این هارد می‌توانید تا 64 دوربین با رزولوشن بالا را هم‌زمان کنترل کنید. این هاردها هم حسگر لرزشی‌ای مانند  IronWolf دارند که تضمین‌کننده فعالیت بلندمدت است. سیستم بازیابی اطلاعات هم در این هارد به کاربر اطمینان می‌دهد که اطلاعاتش امن می‌ماند. قیمت SkyHawk حدود 460 دلار است.

عجیب است که سی‌گیت برای مدل‌های IronWolf و SkyHawk ضمانت سه‌ساله تعریف کرده و برای BarraCuda ضمانت پنج‌ساله. این ضمانت بیشتر شاید بتواند توضیح دهد که چرا BarraCuda گران‌ترین مدل میان هاردهای 10ترابایتی سی‌گیت است.

ظرفیت هارد شما چقدر است؟ به نظرتان ممکن است هارد 10 ترابایتی به کارتان بیاید؟

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (20 نظر)

حسین

۱۴۰۰/۱/۵
من یه کامپیوتر دارم مال عهد بوق حافظه اش هم 160 گیگ هسن?

Amir 'R

۱۳۹۸/۵/۲۲
والا من کله زندگیم فک نکنم یه ترا بشه چه برسه ده تــرابــایــت!!!

Salar

۱۳۹۶/۱۲/۳
سلام
هارد وسترن 2ترا دارم یبار ب گوشی خورد پاک شد اطلاعات رفتم ب نمایدگی سازگار دادم ولی الان قسمت حافظه هارد مشکل داره
نمیتونم دلیت یا ب اون آرشیو مطلبی اضافه کنم
این مشکل هارد درست میشه ؟؟
این هارد 10ترا الان در بازار ب چ قیمته ؟؟
در مورد مدل adata HD720
لطفابگید خوبه یان ؟؟
ممنونم

حامد

۱۳۹۵/۵/۷
الان کل اطلاعات و چیز هایی که روی نت شیر شده یک اگزابایت هست??

mohammadreza.n

۱۳۹۵/۵/۵
4 مگ که ایران هم داره.چه حجمی گرفتی؟تبدیلش کنی چند تومن خودمون میشه؟