خانهاخبار
سامسونگ در تولید تراشه‌های A11 اپل سهمی نخواهد داشت

سامسونگ در تولید تراشه‌های A11 اپل سهمی نخواهد داشت

شرکت تایوانی TSMC پس از همکاری موفقیت‌آمیز با اپل در تولید تراشه A9، انتخاب اصلی اپل برای تامین تراشه‌های موردنیازش شده است.
۱۳۹۵/۴/۲۸
image

همان طور که می‌دانید، اپل تنها طراحی تراشه‌های محصولات خود را بر عهده دارد و تولید آن‌ها را به شرکت‌های دیگر می‌سپارد. پیش از این یکی از شرکای عمده اپل در تولید تراشه‌های Ax سامسونگ بود. در آیفون 6اس اپل تصمیم گرفت در کنار سامسونگ از شرکت تایوانی TSMC نیز کمک بگیرد؛ همکاری‌ای که موفقیت‌آمیز بود، تا جایی که در بررسی‌ها معلوم شد آیفون‌های دارای پردازنده تولیدی شرکت تایوانی عملکردی بهتر، هرچند جزئی، نسبت به نسخه‌های مجهز به پردازنده ساخت سامسونگ دارند. تمام این مسائل باعث شد که اپل تصمیم بگیرد ساخت پردازنده‌های A10 را، که قرار است در آیفون 7 استفاده شود، به TSMC واگذار کند. حال خبری منتشر شده که می‌گوید گویا اپل برای تولید تراشه‌های A11 نیز شرکت تایوانی را به سامسونگ ترجیح داده است. روزنامه Daily News در این‌ باره نوشته است:

TSMC اکنون تولیدکننده اصلی تراشه‌های A10 است که در نسل جدید آیفون از آن‌ها استفاده شده. شرکت تایوانی همچنین تامین‌کننده اصلی نسل بعدی تراشه‌های اپل یعنی A11 نیز خواهد بود که از تکنولوژی 10 نانومتری FinFET در آن استفاده می‌شود.

منبع این خبر هنوز معلوم نیست، اما گزارش شده است که TSMC خودش را برای ساخت تراشه‌های A11 با فناوری 10 نانومتری آماده کرده و از سه ماهه دوم سال 2017 می‌تواند ساخت این تراشه را آغاز کند.

اخیرا معاون شرکت TSMC، مارک لیو، چنین گفته است: «اولین محصول ما با تکنولوژی 10 نانومتری عملکرد رضایت‌بخشی داشته و تا به حال سه سفارش دیگر در این زمینه دریافت کرده‌ایم.»

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (11 نظر)

محمد

۱۳۹۵/۴/۳۰
سامسونگ خودش به تنهايى يك سوم بازار موبايل را در اختيار داره و براى خودش ابر قدرته احتياجى به اين چيزها نداره مثل اچ تى سى نيست كه خودش را بند گوگل كرده باشه تا براش گوشيهاى نكسوس را بزنه بيچاره گوگل فكر كنم امسال اخرين سال توليد گوشيهاى نكسوسش باشه

مصطفی

۱۳۹۵/۴/۲۹
پرچم HTC 10 بالاست من دارمش بهترین گوشی دنیاست .

yh

۱۳۹۵/۴/۲۹
http://www.phonearena.com/news/Best-smartphone-cameras-compared-OnePlus-3-Xperia-X-Performance-Galaxy-S7-iPhone-6s-Plus-LG-G5-HTC-10_id83011/page/3
این هم خودنمایی دوربین htc 10 در برابر همه پرچمدارای 2016 تا بدین لحظه...... از فون آرنا بعید بود .. احتمالا سامسونگ پولشو نداده.... این همون سایتی بود که دو سه ماه قبل نظر دیگه ایی راجع به دوربین htc 10 داشت.... الان چی شده نظرش معلوم جریان چیه

VistaMobile

۱۳۹۵/۴/۲۹
شرکتی به بزرگی اپل قول تبلیغات سامسونگ رو خورد اما خوشبختانه خیلی زود به خودش اومد .
حالا از مردم چه انتظار که دارن قول میخورن و نمیتونن واقعیت رو ببینن .

VistaMobile

۱۳۹۵/۴/۲۹
شرکتی به بزرگی اپل قول تبلیغات سامسونگ رو خورد اما خوشبختانه خیلی زود به خودش اومد .
حالا از مردم چه انتظار که دارن قول میخورن و نمیتونن واقعیت رو ببینن .