خانهاخبار
پرچمدار ویندوزی ایسر، Jade Primo، بالاخره وارد بازار شد

پرچمدار ویندوزی ایسر، Jade Primo، بالاخره وارد بازار شد

ایسر چند ماه پیش در کنفرانس CES 2016 از پرچمدار ویندوزی خود رونمایی کرد. این گوشی، که با نام Jade Primo شناخته می‌شود، با تاخیری چند ماهه روانه بازار شده است که در ادامه مشخصات و قیمت آن را بررسی می‌کنیم.
۱۳۹۵/۴/۲۹

کمپانی ایسر، که عموما با لپ‌تاپ‌هایش شناخته می‌شود، سپتامبر گذشته طی مراسم CES 2016 از پرچمدار ویندوزی خود به نام Liquid Jade Primo رونمایی کرد. در کمال تعجب پس از گذشت ماه‌ها بالاخره این گوشی با قیمت نجومی 649 دلار روانه بازار ایالات متحده می‌شود. البته این هزینه فقط برای گوشی هوشمند نیست، بلکه اقلام همراه آن مانند داک اتصال کوانتینیوم، ماوس، صفحه‌کلید و شارژر برق نیز به قیمت آن می‌افزایند.

image

در فروردین گذشته یک پکیج ویژه برای جیدپریمو معرفی شد که علاوه بر اقلام مذکور، یک مانیتور هم در کنار گوشی تحویل مشتری می‌دهد، اما هنوز روانه بازار نشده است. متاسفانه هیچ خبری درباره تاریخ عرضه این پکیج وجود ندارد، اما گوشی هوشمند در دسترس است. جیدپریمو با نمایشگر 5.5 اینچی فول‌اچ‌دی در رده فبلت‌های ویندوزی قرار می‌گیرد که به پنل آمولد مجهز شده است.

image

مشخصات سخت‌افزاری جیدپریمو هر کاربری را به تعجب وامی‌دارد که از جمله آن‌ها باید به حجم باتری و پردازنده اشاره کرد. این گوشی با وجود دوربین 21 مگاپیکسلی و 3 گیگابایت رم به باتری 2800 میلی‌آمپرساعتی مجهز شده است که قطعا کاربران حرفه‌ای را با مشکل مواجه می‌کند. نکته دیگر این‌که پردازنده گوشی یکی از محصولات نسل پیشین کوالکام به نام اسنپدراگون 808 است. این پردازنده شش‌هسته‌ای در گوشی‌هایی مانند ال‌جی جی4 و وی10 خوش درخشید، اما در مقابل پردازنده‌های 2016 نظیر اسنپدراگون 820 و 821 حرفی برای گفتن ندارد. با مقایسه ساده جیدپریمو و لومیا 950ایکس‌ال می‌توان برنده رقابت را به سادگی حدس زد، زیرا پرچمدار مایکروسافت نه‌تنها به باتری 3340 میلی‌آمپرساعتی و نمایشگری با کیفیت 2K مجهز شده، بلکه قیمت نهایی آن نیز 100 دلار از پرچمدار ایسر کمتر است!

نظر شما درباره گوشی‌های ویندوزی چیست؟ به نظر شما این سیستم‌عامل شانسی برای ادامه حضور در بازار دارد؟ آیا دوره اندروید و آی‌او‌اس روزی به پایان می‌رسد و نوبت خودنمایی به Tizen یا ویندوز هم می‌رسد؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

mahdi

۱۳۹۵/۴/۳۱
مایکروسافت خودش له نشه...
نمیخواد بقیه رو بکوبونه

mahdi

۱۳۹۵/۴/۳۱
همچین نوشته بالاخره به بازار وارد شد آدم فک میکنه اومده تو بازار ایران نه اینکه تازه بعد 40 سال با قیمت نجومی تازه وارد آمریکا شده خلاصه خیلی خبر مهم و جذابیه و هممون بی صبرانه منتظرش بودیم و لنگ همین بودیم،خدا خیرتون بده از حیرونی و بلاتکلیفی درمون آوردین

محمد

۱۳۹۵/۴/۳۰
خواب ديدى دوست عزيز خيره

rbmscpsaj

۱۳۹۵/۴/۲۹
مایکروسافت در حال کوباندن و خاک مال کردن گوگل

tv

۱۳۹۵/۴/۲۹
قیمتش خیلی بالاست! با توجه به اسم برند حداقل باید 200 دلار کمتر باشه حالا با هر مشخصاتی که هست. باطری و پردازندش هم بدرد نمی خوره. در نتیجه حدود 300 دلار باید ارزون تر باشه تا کسی بهش نگاه کنه!!!