تست همراه اول

سرویس خبر
12 اسفند 1395 ساعت 17:49
4 نظر

BMW 1 Series Sedan

ب ام و سری 1 سدان؛ تولید در چین و برای چین!

سرانجام نوبت کوچک‌ترین سدان ب ام و فرا رسید؛ باواریایی‌ها با همکاری شریک چینی‌شان، برلیانس، تولیدانبوه سری1 سدان را آغاز کردند.

در 13 سالی که از تولید سری1 می‌گذرد، ب‌ام‌و هیچ‌گاه علاقه‌ای به عرضه نسخه سدانش نداشت. این موضوع را می‌توان در تاریخ زندگی سری1 دید. تولید نخستین نسل سری1 به سال 2004 برمی‌گردد؛ این نسل چهار مدل بیشتر نداشت که عبارتند از:

  1. سری1 هاچ‌بک 3در (اتاق E81)، تولید از 2007 تا 2011
  2. سری1 هاچ‌بک 5در (اتاق E87)، تولید از 2004 تا 2011
  3. سری1 کوپه (اتاق E82)، تولید از 2007 تا 2013
  4. سری1 کانورتیبل (اتاق E88)، تولید از 2007 تا 2014

اما نسل دوم سری1، که با اتفاقات جالبی همراه بود، سال 2011 معرفی شد. کدام اتفاق جالب؟ ب‌ام‌و، نسل دوم سری1 را فقط در مدل هاچ‌بک 3در (اتاق F20) و هاچ‌بک 5در (اتاق F21) ساخت و مدل‌های کوپه و کانورتیبلش را هم یک پله ارتقا داد و تبدیل به سری2 کرد. ولی حالا اتفاق بسیار مهم‌تری برای سری1 رخ داده است: تولید انبوه نسخه سدان سری1 برای اولین‌بار آغاز شد.

اواسط زمستان 2015 ب‌ام‌و در نمایشگاه خودرو گوانگ‌ژو مدلی با نام Compact Sedan Concept معرفی کرد. این مدل درواقع پیش‌نمایش سری1 سدان بود، ولی در قالب مدل مفهومی رونمایی شد تا ب‌ام‌و ببیند مشتریان چه واکنشی به آن نشان می‌دهند. ظاهرا بازخوردها بسیار خوب بوده، چراکه با گذشت یکسال حالا شاهد نسخه تولید نهایی سری1 سدان هستیم.

سری1 سدان (اتاق F52) با پلتفرم UKL ب‌ام‌و ساخته شده است؛ همان پلتفرمی که قبلا سری2 اکتیو تورر و همچنین سری2 گرندتورر را با آن ساخته بودند. بنابراین چینی‌ها باید منتظر خودرویی دیفرانسیل جلو با پیشرانه‌های توربو باشند که مشخصاتشان را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

مدل پیشرانه قدرت گشتاور گیربکس شتاب سرعت
118i Sedan 3 سیلندر - 1.5 لیتری توربو 136hp 220nm 6 سرعته تیپ‌ ترونیک 9.4sec 212km/h
120i Sedan 4 سیلندر - 2.0 لیتری توربو 192hp 280nm 8 سرعته تیپ ترونیک 7.5sec 235km/h
125i Sedan 4 سیلندر - 2.0 لیتری توربو 231hp 350nm 8 سرعته تیپ ترونیک 6.8sec 250km/h

بیشتر بخوانید:

معرفی + قیمت سری2 اکتیو تورر در ایران

معرفی + قیمت سری1 هاچ‌بک در ایران

تاقبل از آمدن این خودرو، سری3 سدان ارزان‌ترین سدان ب‌ام‌و در بازار چین بود که حدود 31هزار یوآن یا تقریبا 45 هزار دلار قیمت داشت. اما با آمدن سری1 سدان، مشتریان بیشتری می‌توانند لذت سوارشدن برای سدان ب‌ام‌و را تجربه کنند چراکه حالا قیمت پایه‌ای سری1 سدان (مدل 118i) حدود 205 هزار یوآن است یعنی تقریبا 30 هزار دلار.

سری1 سدان فقط در چین فروخته می‌شود. ساخت این خودرو به شریک چینی ب‌ام‌و یعنی برلیانس واگذار شده است و بنابراین خط تولید آن در کارخانه BMW Brilliance Automotive خواهد بود که با سرمایه‌گذاری مشترک هردو طرف در سال 2003 احداث شد. ب‌ام‌و تصمیمی برای صادرات سری1 سدان ندارد ولی به حرف‌های ب‌ام‌و گوش نکنید! مطمئن باشید سری1 سدان به لحاظ قیمت رقابتی بسیار خوبش در سال‌های آینده به بازارهای آسیایی زیادی صادر می‌شود و چه بسا ما هم آن را در خیابان‌های کشورمان ببینیم؛ این باواریایی اگر روزی به بازار ایران برسد قیمتی در حدود 250 میلیون تومان خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

آخرین قیمت محصولات ب‌ام‌و در ایران 

 

در کانال‌های اینستاگرام و تلگرام ما خبرهایی هست که شما از آنها بی‌خبرید!




نظرات کاربران

در حال بارگذاری