خانهاخبار
نرخ های جدید اینترنت ابلاغ شد؛ کاهش ۲۰ درصدی نرخ اینترنت موبایل

نرخ های جدید اینترنت ابلاغ شد؛ کاهش ۲۰ درصدی نرخ اینترنت موبایل

مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات که کاهش ۲۰ درصدی تعرفه استفاده آزاد از اینترنت موبایل را به همراه دارد، به اپراتورهای ارتباطی ابلاغ شد.
۱۳۹۵/۴/۲۳

در سال‌های اخیر اینترنت نسل سوم و چهارم در ایران گسترش زیادی پیدا کرده است. حالا به نظر می‌رسد در کنار توسعه نسل سوم و چهارم و طبق مصوبه اخیر رگولاتوری، نرخ اینترنت موبایل ۲۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد. 

به گزارش جی اس ام و به نقل از خبرگزاری مهر، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ماه گذشته در قالب بسته تعرفه ای، نرخ های جدیدی را برای خدمات ارتباطی کشور شامل اینترنت، تلفن ثابت و موبایل مصوب کرد. این مصوبه هم اکنون به شرکتهای ارتباطی و اپراتورهای مخابراتی ابلاغ شده است که از اول مردادماه لازم الاجرا می شود.

image

صادق عباسی شاهکوه معاون بررسیهای فنی و صدور پروانه رگولاتوری با اعلام ابلاغ مصوبه های جلسه ۲۳۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره تغییر تعرفه‌های پهنای باند اینترنت بین‌الملل زیرساخت، هزینه انتقال در شبکه ارتباطات زیرساخت و دسترسی به خدمات ثابت و سیار، گفت: به موازات اجرای مصوبه ۲۱۴ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مبنی بر ایجاد مراکز تبادل داده (IXP) در درگاههای بین‌المللی توسط شرکت ارتباطات زیرساخت که یکی از گامهای مهم در پیاده‌سازی الزامات شبکه ملی اطلاعات است، تعرفه‌های بخش انتقال و دسترسی بازنگری شد.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی از تغییر تعرفه‌ها در این بخش، بهره‌مندی کاربران نهائی از سرعت و کیفیت بهتر به ویژه در دسترسی به ترافیک داخلی بوده است، افزود: با ابلاغ و اجرای مصوبه‌های جلسه ۲۳۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تعرفه دسترسی به اینترنت ثابت بین ۱۶ تا ۳۰ درصد و تعرفه آزاد استفاده از دیتای موبایل ۲۰ درصد کاهش می‌یابد.

عباسی شاهکوه تصریح کرد: با توجه به ایجاد مراکز تبادل داده (IXP)، با تغییر و ابلاغ تعرفه‌ها، زمینه برای توسعه خدمات و محتوای داخلی بیشتر از قبل فراهم شده و براساس چارچوب تعیین شده، تعرفه دسترسی به ترافیک داخلی کاهش بسیار بیشتری خواهد داشت.

معاون بررسیهای فنی و صدور پروانه رگولاتوری، تعیین جایگاه شرکت ارتباطات زیرساخت در حوزه عمده‌فروشی پهنای باند و واگذاری خرده‌فروشی خدمات به سایر شرکتها، ترغیب به فراهم کردن لایه انتقال شبکه برای تضمین کیفیت نهایی سرویس و تغییر گام به گام روش فروش حجمی اینترنت در سرویس ثابت به روش غیرحجمی را از رویکردهای موثر در تصویب و ابلاغ مصوبه‌های جلسه ۲۳۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات عنوان کرد.

به گزارش مهر، طبق این مصوبه، سقف تعرفه دیتا برای مشترکان دائمی موبایل به ازای هر کیلو بایت استفاده از اینترنت از نیم (۰.۵) به ۰.۴ ریال کاهش یافت.

Author: Milad Ehrampoush - For CES 2017 Credentials

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (13 نظر)

عرفان

۱۳۹۵/۴/۲۶
واقعا خسته نباشن!!!

hojjatlee min ho

۱۳۹۵/۴/۲۴
سلام بهتر نبود میگفتین کدوم اپراتور قراره اینکارو بکنه من که ایرانسلم که فقط بسته 13 تومنی و اون شبانه نامحدودش نسبت به بسته های دلخواه و غیره ... کمی به صرفه اس ولی خیلی گرونه...

rbmscpsaj

۱۳۹۵/۴/۲۴
این بیس درصدی که کم شد تازه به اوپراتور ها اجازه میده اینترنت 800MbPS رو در اختیار ما بزارن. برای اینترنت 25 مگابیت این چیزی نیست. از نظر من این درامد حلال نیست مگر اینکه هر گیگابایت اینترنت 25 مگابیت بشه 100 ریال.

خاله زا

۱۳۹۵/۴/۲۴
يعني قيمت اينترنت يك ماهه ايرانسل به حجم 5 گيگ كه قيمتش 20 تومن هست ميشه 17 تومن با مالياتو اين چيزا ميشه نزديك 18 تومن
واقعا كشتن خودشونو

مجید

۱۳۹۵/۴/۲۳
حالا میگن مصرف آزاد کم شده فقط عمراااااا بسته ها ارزون نمیشه که همچین بغفکر ملت شریف هستن اینا