خانهاخبار
5+5 گوشی 5 تا 5.5 اینچی با قیمت کمتر از 1 میلیون و 200 هزار تومان

5+5 گوشی 5 تا 5.5 اینچی با قیمت کمتر از 1 میلیون و 200 هزار تومان

در مشاور خرید گوشی این هفته 5 گوشی جدید و 5 گوشی نسبتا قدیمی به شما معرفی خواهیم کرد که تمامی آن‌ها مجهز به صفحه‌نمایش ۵ تا ۵.۵ اینچ هستند و از کیفیت بالا در کنار قیمت مناسبی برخوردار هستند.
۱۳۹۵/۴/۲۴

در گذشته نه چندان دور اغلب گوشی‌های هوشمند میان رده نسبت به پرچمداران از صفحه‌ نمایش‌های کوچک‌‌تری بهره می‌بردند اما با توجه به استقبال و علاقه کاربران، کم‌کم شاهد تولید بیشتر گوشی‌های میان رده با سخت افزار متوسط اما صفحه‌نمایش بزرگ‌تر ۵ ~ ۵.۵ اینچی هستیم. اگرچه افرادی مانند استیو جابز فقید بر این باور بودند که کمتر کسی از گوشی‌های هوشمند بزرگ خوشش می‌آید اما با توجه به روند فروش گوشی در بازار جهانی خلاف این موضوع به همگان ثابت شد و اکنون شاهد این هستیم که خود کمپانی اپل اقدام به تولید آیفون ۴.۷ و ۵.۵ اینچ کرد و موفق‌تر از گذشته بوده است.

image

مزیت‌های گوشی هوشمند با صفحه‌نمایش بزرگ چیست؟

image
  • عمر باتری بیشتر (به دلیل فضای بیشتر برای جا دادن باتری بزرگ‌تر)
  • مشاهده لذت‌بخش‌تر تصاویر و فیلم‌هایی که با گوشی خود ثبت کرده‌اید (دیگر نیازی به منتقل و مشاهده کردن تصاویر خود در کامپیوتر یا تبلت برای دیدن جزییات  کیفیت واقعی نخواهید داشت.
  • راحتی بیشتر کارکردن (تایپ کردن سریع‌تر به دلیل بزرگ‌تر بودن دکمه‌های کیبورد - ویرایش تصاویر و ویدیو و فایل‌های آفیس و..)
  • معمولا دارای سخت‌افزار بهتری هستند
  • تجربه لذت‌ بخش‌تر بازی
  • تراکم پیکسلی و رزولویشن بالا‌تر صفحه‌نمایش
  • محیط کاربری بهینه‌تر (به طور مثال در آیفون‌های ۵.۵ اینچی شاهد محیط کاربری راحت‌تری در حالت Landscape یا افقی هستیم و در اندروید نوگت به لطف قابلیت Multi-Window می‌توان همزمان با دو برنامه متفاوت کار کرد؛ قابلیتی که در گذشته فقط با تبلت‌ها امکان پذیر بود.

image

image

در همین رابطه در این مطلب #مشاورخرید به شما ۱۰ گوشی معرفی خواهیم کرد که ۵ تای آنها تا حدودی از مدت عرضه‌شان به بازار گذشته و نکته مثبتشان این است که افت قیمت خود را در بیشترین حد ممکن تجربه کرده‌اند و ۵ تای آن نیز جدید‌تر هستند که سخت‌افزار و امکانات به‌روز‌تری دارند. 

قدیمی‌تر‌ها

Motorola - Moto X Play

image

موتو ایکس پلی موتورولا می‌توان انتخابی خوب و متفاوت باشد چرا که این گوشی نسبت به دیگر برند‌ها کمتر دست دیگران می‌بینیم. این گوشی مجهز به صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچی با فناوری IPS LCD است که رزولوشنی معادل ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل دارد و در هر اینچ ۴۰۳ پیکسل را در خود جای داده است. پردازنده هشت‌ هسته‌ای در کنار رم ۲ گیگابایتی به راحتی از عهده اجرای بازی‌ها و برنامه‌های سنگین برمی‌آید و همچنین اندروید ۶ مارشمالو به صورت رسمی برای این گوشی منتشر شده است. دوربین ۲۱ مگاپیکسلی با f/2.0 همچنین فیلمبرداری با کیفیت 1080p کیفیت خوبی را در اختیار کاربر می‌گذارد. ناگفته نماند Moto X Play مجهز به گواهی نامه IP52 است که خاصیت ضدآب بودن را به همراه دارد.

موتو ایکس پلی را می‌توانید با قیمت 1,180,000 تومان بدون گارانتی خریداری کنید.

LG - G4

image

جی ۴ پرچمدار سال گذشته ال‌جی است که گویا موفق‌تر از جی ۵ بوده چرا که پرچمدار امسال این شرکت آن طور که باید و شاید نتوانسه فروش خوبی کسب کند و تاکنون با استقبال خوبی مواجه نشده است. صفحه‌نمایش این گوشی ۵.۵ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ و تراکم پیکسلی ۵۳۸ در هر اینچ است که کیفیت بسیار بهتری را نسبت به برادر بزرگ‌تر خود، جی ۳، در اختیار کاربر قرار می‌دهد. از نکات خوب این گوشی می‌توان به پردازنده ۶ هسته‌ای، رم ۳ گیگابایتی، دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 همراه با تثبیت کننده مکانیکی، باتری قدرتمند ۳۰۰۰ میلی‌آمپری و امکان آپدیت شدن به اندروید مارشمالو اشاره کرد.

جی ۴ را می‌توانید با قیمت 1,180,000 تومان بدون گارانتی خریداری کنید.

Samsung - Galaxy S5

image

گلکسی اس ۵ پرچمدار ۲ نسل گذشته سامسونگ است و هنوز هم جز یکی از گوشی‌های خوب با قیمت مناسب محسوب می‌شود. نکته قابل توجه اینجاست که این گوشی همانند Galaxy S7 و بر خلاف Galaxy S6 ضدآب و مجهز به گواهی‌نامه IP67 است. از آنجا که گوشی‌های سامسونگ معروف به داشتن صفحه‌نمایش با کیفیت هستند گلکسی اس ۵ هم از این موضوع مستثنا نیست و مجهز به صفحه‌نمایش ۵.۱ اینچی Super AMOLED است و رزولوشن آن برابر با ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است که ۴۳۲ پیکسل را در هر اینچ جای داده. پردازنده اس ۵ اسنپدراگون  ۸۰۱ و دارای ۴ هسته ۲.۵ گیگاهرتزی است. رم ۲ گیگابایت، دوربین با کیفیت ۱۶ مگاپیکسلی، وای‌فای a/b/g/n/ac و درگاه USB نسخه ۳ باعث می‌شود هنوز هم این گوشی در سال ۲۰۱۶ حرفی برای گفتن داشته باشد. 

گلکسی اس ۵ را می‌توانید با قیمت 1,050,000 تومان با گارانتی اینترنشنال خریداری کنید.

Sony - Xperia Z3 Plus

image

زد ۳ پلاس صفحه‌نمایش ۵.۲ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ و تراکم پیکسلی 428ppi دارد و به لطف تکنولوژی‌های به کار رفته منحصر به فرد سونی نظیر Triluminos display و X-Reality Engine می‌تواند ۱۶ میلیون رنگ زیبا را با وضوح خوب به شما نشان دهد. قلب تپنده این گوشی اسنپدراگون ۸۱۰ هشت هسته‌ای است، رم به کار رفته ۳ گیگابایت، دوربین آن ۲۰.۷ مگاپیکسل و مجهز به گواهی‌نامه IP68 است که تا نیم ساعت در عمق ۱.۵ متری آب می‌تواند دوام آورد و بدون مشکل به کار خود ادامه دهد.

اکسپریا زد ۳ پلاس را می‌توانید با قیمت 1,020,000 تومان با گارانتی اینترنشنال خریداری کنید.

Nokia - Lumia 930 

image

لومیا ۹۳۰ اکنون در ۲ سالگی خود به سر می‌برد اما همچنان جز یکی از گوشی‌های ویندوزفونی‌ خوب و خوش قیمت است. صفحه‌نمایش این گوشی ۵.۰ اینچی از نوع AMOLED است و رزولوشنی معادل ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ با تراکم پیکسلی 441ppi دارد و به لطف پنل OLED و قابیلت ClearBlack display می‌توان رنگ واقعی مشکی را در آن مشاهده کرد. امکانی که در صفحه‌نمایش‌های IPS LCD نیست. یکی از نکات مثبت این گوشی دوربین ۲۰ مگاپیکسلی با لنز کارل‌ زایس است که انصافا عکس‌های خوبی را می‌توان با آن گرفت. اگر به دنبال یک گوشی ویندوز فونی با این رنج قیمت می‌گردید لومیا ۹۳۰ گزینه‌ خوبی است.

لومیا ۹۳۰ را می‌توانید با قیمت 1,165,000 تومان با گارانتی اینترنشنال خریداری کنید.

جدیدتر‌ها

Sony - Xperia XA

image

اگرچه قیمت اکسپریا ایکس ای نسبت به دیگر همرده‌های خود چه در بازار جهانی و چه در بازار کشورمان کمی بالاتر است اما خب اگر جز طرفداران سونی باشید باید به گرانی نسبی محصولات این شرکت عادت کرده باشید! اما این اطمینان را به شما خواهیم داد به محض این که این گوشی را در دستان خود بگیرید بی‌شک شیفته طراحی ساده و زیبا و با اصالت سونی خواهید شد. به لطف تغییراتی که سونی امسال در بخش طراحی گوشی‌های خود در سری X نظیر لبه‌های خمیده 2.5D انجام داده است باعث شده این گوشی نسبت به مدل‌های پیشین خود بسیار خوش‌دست‌تر باشد. صفحه‌نمایش اکسپریا ایکس ای ۵ اینچی است که رزولوشنی معادل ۷۲۰ در ۱۲۸۰ و تراکم پیکسلی 294ppi دارد و اگر بخواهیم رو راست باشیم سونی در این قسمت کم لطفی کرده است. 

اکسپریا ایکس ای را می‌توانید با قیمت 1,050,000 تومان با گارانتی اینترنشنال خریداری کنید.

LG - Nexus 5X

image

بر خلاف روال و سیاست گذشته گوگل، امسال شاهد عرضه دو نکسوس از سوی کمپانی‌های هو‌آوی و ال‌جی بودیم. تولید نکسوس ۵ ایکس به عهده ال‌جی بود که انصافا خوب از پس آن برآمد و توانست یک گوشی خوش دست، با قیمت و سخت‌افزار مناسب و اندروید خالص که کارکرن با آن بسیار لذت بخش است را در اختیار کاربران قرار دهد. همین موضوع سبب شد این شرکت فروش خوبی را در رابطه با این محصول تجربه کند. صفحه‌نمایش ۵ ایکس ۵.۲ اینچ با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ و تراکم پیکسلی 423ppi است دوربین ۱۲.۳ مگاپیکسلی آن به لطف سنسور بزرگ 1/2.3" تصاویر خیره‌کننده‌ای در محیط‌های کم‌نور ثبت می‌کند.

نکسوس ۵ ایکس نسخه ۳۲ گیگابایت را می‌توانید با قیمت 1,100,000 تومان با گارانتی اینترنشنال خریداری کنید.

Samsung - Galaxy A7 2016

image

صفحه‌نمایش گلکسی A7 2016 برابر با ۵.۵ اینچ است اما اگر این گوشی را در دستان خود بگیرید متوجه این موضوع خواهید شد که نسبت به دیگر گوشی‌های ۵.۵ اینچی بسیار خوش‌دست‌تر است؛ دلیل آن هم حاشیه‌های اندک در اطراف صفحه‌نمایش و لبه های گرد این گوشی است. رزولوشن صفحه‌نمایش ای ۷ معادل ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ با تراکم پیکسلی 401ppi است. نیازی به تعریف از پنل‌های با کیفیت Super AMOLED سامسونگ نیست چرا که به محض کارکردن متوجه کیفیت خیلی خوب آن می‌شوید.

گلکسی ای ۷ ۲۰۱۶ را می‌توانید با قیمت 1,200,000 تومان با گارانتی اینترنشنال خریداری کنید.

HTC - One X9

image

اگر اچ‌تی‌سی ۱۰ را فاکتور بگیریم وان ایکس ۹ یکی از بهترین گوشی‌های ساخته شده نزد این شرکت است. صفحه‌نمایش این گوشی ۵.۵ اینچی است  که رزولوشنی معادل ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ با تراکم پیکسلی 401ppi دارد. پنل صفحه‌نمایش وان ایکس ۹ از نوع  Super LCD است که  کمی کیفیت پایین‌تری نسبت به دیگر‌ گوشی‌های ذکر شده در این مطلب دارد و امیدواریم با گفتن این حقیقت طرفداران این برند را ناراحت‌نکرده باشیم! دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با سنسور ۲۸ میلی‌متری، رم ۳ گیگابایتی و فیلم‌برداری 4k از نکات خوب این گوشی است.

وان ایکس ۹ را می‌توانید با قیمت 1,150,000 تومان با گارانتی اینترنشنال خریداری کنید.

Huawei - Mate S

image

در یک کلام خلاصه بگوییم میت اس طراحی بسیار زیبایی دارد، چه در نگاه اول و چه بعد از کارکردن با آن در چند روز متوالی شیفته زیبایی و ظرافت این گوشی خواهید شد. صفحه‌نمایش این گوشی ۵.۵ اینچ است و  رزولوشن آن معادل ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ با تراکم پیکسلی 401ppi است و به لطف پنل AMOLED به کار رفته تصاویر خوبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. البته ناگفته نماند در بررسی تخصصی این محصول که انجام شد متوجه شدیم عملکرد مناسب را در زیر نور آفتاب ندارد. پردازنده کایرین ۹۳۵، رم ۳ گیگابایتی و دوربین ۱۳ مگاپیکسلی آن با لرزشگیر اپتیکال جز نکات مثبت این گوشی به شمار می‌آید.

میت اس را می‌توانید با قیمت 1,200,000 تومان با گارانتی اینترنشنال خریداری کنید.


شما کدام یک از این گوشی‌ها را ترجیح می‌دهید؟ نظرات خود را با دوستان جی‌اس‌امی خود در میان بگذارید. 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (40 نظر)

هادی

۱۳۹۵/۱۱/۲۹
سلام ؛ دوستان من A7 سامسونگ رو انتخاب کردم،واقعا عالیه ، کم نظیره،در دست گرفتنش لذت خاص و حس خوبی به آدم میده ، فقط موقع بازیهای اینترنتی داغ میکنه، ولی در سایر موارد هیچ وقت کم نیاورده

Smaeil sayahi

۱۳۹۵/۱۱/۲
نوت 4 هم گزینه بسیار مناسبی هست...

هانی

۱۳۹۵/۸/۱۰
دوستان عزیز الجی G4 فوق العادست با بالاترین امکانات و قیمت مناسب واسه برادرم گرفتم. آخرت گوشیه اونایی که کار کردن میدونن چی میگم. اگر با اندازه 5.5 مشکلی ندارید بهترین انتخابه

amin

۱۳۹۵/۵/۳۱
سلام دوستان ی سوال htc one me با کیفیت صفحه نمایش qhd ک میشه 1440 × 2560 پیکسل (~565 تراکم پیکسلی در هر اینچ) نباید در لیست قرار میگرفت؟ تو رو خدا جوابمو بدین چون میخوام این گوشیو هرچه زودتر بخرم خوب هس؟

سُهیل

۱۳۹۵/۵/۲۹
یعنی اگه سامسونگ سر کیسه‌رو شل کنه ، گلکسی اس ۶ یا اس ۶ اج رو بشه با قیمت ۱.۲۰۰ خرید، کمپلت سری A سامسونگ که هیچ ، اصن کسی عمراً پول بابت گوشی‌های دیگه توو این بازه‌ی قیمتی بِده ...
? ←موافق کاهش قیمت گلکسی‌اس۶ هستیم⬜
? ←مخالف کاهش قیمت گلکسی‌اس۶ هستیم⬛