خانهاخبار
طرح ترابردپذیری شماره‌های موبایل از امروز اجرا می‌شود

طرح ترابردپذیری شماره‌های موبایل از امروز اجرا می‌شود

اجرای ترابردپذیری شماره‌های همراه بدون شک یکی از سنگین‌ترین طرح‌های مخابراتی کشور به‌شمار می‌رود. اجرای آن مدت‌هاست به تاخیر افتاده، اما خبرهای جدید نشان از شروع آزمایشی اجرای آن از امروز دارد.
۱۳۹۵/۴/۲۰

طرح ترابردپذیری شماره‌های موبایل مدت‌هاست که در انتظار اجرا شدن است. آخرین تاریخ رسمی برای اجرای آن ۲۷ اردیبهشت ماه بود که از آن تاریخ تاکنون مدت زیادی گذشته و ترابردپذیری هنوز اجرا نشده است. اگر اخبار مربوط به ترابردپذیری را از جی‌اس‌ام دنبال کرده باشید، پیش از این مزایای اجرای این طرح و همچنین جزئیات و هزینه اجرای آن را شرح داده بودیم. حالا ظاهرا روز موعود فرارسیده و ترابردپذیری شماره‌های موبایل از امروز یعنی ۲۰ تیر به‌صورت آزمایشی در کشور اجرایی می‌شود.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم:

طرح کشوری ترابردپذیری شماره های تلفن همراه که با عنوان MNP در حوزه ارتباطات شناخته می شود بالاخره بعد از تاخیرهای بسیار در اجرا، که ناشی از ضعف سیستم اپراتورها و مناسب نبودن الگوریتم اجرایی این طرح ناشی بود، قرار است از امروز به صورت آزمایشی اجرا شود.

ترابردپذیری شماره های همراه به صورت آزمایشی و با تعداد مشترکان محدود آغاز می شود تا در صورت بروز مشکلاتی مانند قطع شدن سیم‌کارت قبلی و وصل نشدن سیم‌کارت جدید، اثرات نامطلوب این سرویس دامنگیر افراد کمتری باشد.

قرار است در این مرحله از اجرا (آزمایشی)، اطلاع رسانی به مشترکان توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (متولی اجرای این طرح) ظرف یک هفته صورت گیرد و در این مرحله اپراتورها اجازه تبلیغات ندارند.

همانطور که گفته شد، این رویکرد به جهت جلوگیری از بالا رفتن حجم تقاضا برای ترابرد خطوط صورت می گیرد تا اگر اپراتورها به مشکلی در اجرا برخوردند، فضای ارتباطات موبایلی کشور تحت تاثیر قرار نگیرد.

بعد از گذشت این مدت زمان یک هفته ای از اطلاع رسانی رگولاتوری، اپراتورهای موبایل اجازه تبلیغات خواهند یافت و عملا وارد رقابت بر سر جذب مشترکان یکدیگر خواهند شد.

طرح ترابردپذیری شماره های همراه این امکان را به مشترکان موبایل می دهد تا در صورتی که از خدمات دهی اپراتور خود ناراضی هستند با حفظ شماره به اپراتور دیگری بروند.

این کار در راستای افزایش رقابت بر سر ارائه خدمات باکیفیت و حفظ حقوق مشترکان موبایل صورت می گیرد.

image

پس از گذشت مدت‌زمان اجرای آزمایشی ترابردپذیری، درصورت موفقیت‌آمیز بودن آن تبلیغات اپراتورها آغاز می‌شود و خبرهای تکمیلی در مورد نحوه ثبت درخواست مشترکان منتشر خواهد شد. نظر خود را در مورد اجرای این طرح با ما درمیان بگذارید. آیا شما تصمیمی برای تغییر اپراتور خود با حفظ شماره همراه دارید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (15 نظر)

حسین

۱۳۹۵/۷/۲
بنظرمن همراه اول اگردکل سمت فرجام احدزاده وباقری روتقویت کنه عالیه خصوصا 4G عالیه من هرسه اودراتوررادارم همراه اول ایرانسل ورایتل فقط همراه اول اگردکلهای سمت نارمک وتهرانپارس راتقویت کنه عالیه حرف نداره

پارسا

۱۳۹۵/۴/۲۱
من به اپراتور های دیگه اهمیت نمی دم. فقط می خوام همراه اول تا جای ممکن ضرر کنه. با اختلاف بدترین اپراتور تاریخه و هر طرح و تعرفه ای که داد همیشه 1-بعد از مابقی اپراتور ها بوده 2-تا جای ممکنه به ضرر مشتری بوده. از اونجایی که سال ها قبل از مابقی اپراتور ها معرفی شده بیشترین کاربر رو داره و من امیدوارم این طرح باعث بشه در سیاستش یه تغییر اساسی بده.یا این که ورشکست بشه. دفعه اولی که یه سیمکارت رایتل رو گوشیم گذاشتم داشتم از شدت سرویس دهیش داشتم شاخ در می آوردم.مثل یه مشتری با کاربراش رفتار می کنه نه مثل برده.ایرانسل هم تعرفه های اینترنتیش و اپش واقعا خوب هستن.اون وقت همراه اول برای هر کدوم از حالت های اینترنتی(2g،3g و 4g) طرح های مختلفی داره و طرح 4g قیمتش سر به فلک کشیده.امیدوارم این طرح رو تو میلی متر به میلی متر ایران تبلیغ کنن .

یاسر از ارومیه

۱۳۹۵/۴/۲۱
اگر اینطور بشه چی میشه
ولی اگر بزارن این اتفاق بیفته

سینا

۱۳۹۵/۴/۲۱
من که میرم سمته همراه اول ایرانسل کلاهبردار با ارزه پوزش از کسانی که خطه ایرانسل دارند

رضا

۱۳۹۵/۴/۲۱
اگر این امکان فراهم بشه بی شک من از همراه اول به ایرانسل میرم تمام تین مدتی که همراه اول بودفقط بخاطر شماره ای بود داشتم به نظر من همراه پیشرفت هایی داشته اما اصلا کافی نبوده در مقایسه با مبلغی که دریافت می کنه