سرویس خبر
20 تیر 1395 ساعت 15:50
115 نظر

TVS Apache RTR 200 4V

همه چیز در مورد آپاچی 200 ؛ رقیب تازه پالس NS200

باگذشت حدود 7 ماه از رونمایی آپاچی 200 بالاخره زمان عرضه این موتورسیکلت جدید به بازار هندوستان فرا رسید تا TVS بار دیگر رو در روی باجاج، رقیب قدیمی‌اش، بایستد.

سال گذشته وقتی باجاج، دومین موتورساز بزرگ هندوستان، 200 سی‌سی جدیدش را با نام پولسار RS200 معرفی کرد (که حالا در بازار کشورمان با نام پالس فروخته می‌شود) توجهات معطوف به سومین موتورساز بزرگ هندوستان شد. همه منتظر بودند تا ببینند TVS در مقابل محصول جدید باجاج چه واکنشی نشان می‌دهد تا اینکه در اوایل سال جاری میلادی TVS انتظارات مشتریانش را با نسخه حجیم‌تر آپاچی پاسخ داد. آپاچی جدید البته رقیبی برای RS200 نیست، بلکه حریف تازه‌ای برای پالس NS200 است!

آپاچی 200: حجیم‌تر، نه قوی‌تر!

در سال 2005 بود که TVS باهدف جذب مشتریان جوانی که به دنبال موتورسیکلت ارزان قیمت بودند، برند آپاچی را به بازار هند معرفی کرد. حالا آپاچی از 10 سالگی گذشته است و توانسته نگاه مشتریان به TVS را تغییر دهد؛ رسیدن به تیراژ ماهانه 20 هزار دستگاهی دلیل خوبی برای موفق دانستن TVS است.

برخلاف باجاج، که جسارت تغییر در زبان طراحی‌اش را داشت، به نظرمی‌رسد TVS همچنان محافظه‌کارانه قدم برمی‌دارد. آپاچی 200 ظاهر ویژه‌ای ندارد که بخواهد تهدیدی در قلمرو باجاج RS200 محسوب شود، ولی با کمی ارفاق می‌شود آن را رقیبی برای باجاج NS200 دانست چراکه برخی ویژگی‌های کلاس نیکدها در آن نیز خودنمایی می‌کند.

آپاچی 200 نسبت به نسخه 180 خود تنها چند سانتیمتر در طول و عرض کوچک‌تر شده، اما ارتفاعش همچنان ثابت مانده است. فاصله کفی موتورسیکلت با زمین نیز بیشتر شده که افزایش ارتفاع صندلی را در پی داشته است. با دیدن ظاهر آپاچی 200 نخستین چیزی که به ذهن می‌رسد عضلانی‌ترشدن جثه آن است، در صورتی که اگر به وزن آن دقت کنیم، می‌بینیم که تفاوتی با آپاچی 180 ندارد.

برخلاف 180 ، در آپاچی 200 دیگر خبری از فلاپ های اطراف باک نیست ولی در عوض طراحی باک تغییر کرده تا همان ظاهر فلاپ ها را دوباره تداعی کند! علی‌رغم اینکه این باک حجیم‌تر به نظر می‌رسد اما باید بدانید که 1.5 لیتر ظرفیت کمتری نسبت به آپاچی 180 دارد.

صفحه کیلومتر آپاچی کاملا دیجیتالی است و نور پس زمینه دارد. LED کوچکی که در بالای صفحه کیلومتر قرار گرفته، نشانگر زمان تعویض هاست.

جداشدن زین جلو از عقب، یکی دیگر از اتفاقات خوبی است که برای آپاچی 200 رخ داده. همچنین تعلیق دابل شاک عقب نیز تبدیل به مونوشاک شده است.

TVS برای نخستین بار از انجین روغن خنک بهره گرفته است. این انجین نسبت به انجین آپاچی 180 بیش از 18% در قدرت و بیش از 16% در گشتاور بهتر است.حداکثر قدرت آپاچی 200 تفاوت زیادی با آپاچی 180 ندارد ولی در عوض شتابگیری آن در دورهای بالای انجین بهتر شده است.

گذاشتن دو خروجی کوچک به مذاق خیلی ها خوش نمی آید ولی TVS گفته که این کارش، بم شدن صدای اگزوز را به همراه داشته. رینگ ها همچنان 17 اینچی است. تایر جلو نیز بدون تغییر بوده و 90 میلیمتری است ولی تایر عقب عریض‌تر و از 110 تبدیل به 130 میلیمتری شده است.

3 مدل کاربراتوری؛ 3 مدل انژکتوری

TVS این موتورسیکلت را در شش مدل عرضه کرده که 3 مدل آنها به انژکتور الکترونیکی مجهزند و مابقی کاربراتوری هستند. البته خروجی هردو انجین تقریبا یکسان است. تفاوت دیگر این مدل‌ها در داشتن یا نداشتن ABS و همچنین در نوع تایرهاست که دو مدل Remora (استاندارد) و Pirelli (سفارشی) دارد. آپاچی 200 را می‌توان در 7 رنگ مختلف سفارش داد: قرمز مات، زرد مات، سفید مات، طوسی مات و مشکی مات. اگر هم رنگ غیر مات می‌خواهید، TVS تنها دو رنگ سفید و مشکی در اختیارتان قرار می‌دهد.

در خود بازار هندوستان ارزان‌ترین مدل آپاچی 200 (کاربراتوری، با تایرهای استاندارد TVS و بدون ABS) اندکی کمتر از باجاج NS200 قیمت دارد؛ پس اگر این موتورسیکلت سال آینده به بازار ایران برسد، حدود 8 میلیون تومان قیمت خواهد داشت. در بازار ایران هرچند کی‌تی‌ام دوک 200 یکی از رقیبان معروف آپاچی 200 محسوب می‌شود، قیمت بالای 20 میلیون تومان آن عملا این کی‌تی‌ام را از لیست رقبای آپاچی خط زده است. در جدول زیر می‌توانید مهم‌ترین تفاوت‌های آپاچی 200 را با آپاچی 180 و همچنین NS200 مقایسه کنید.

 TVS Apache RTR180TVS Apache RTR200Bajaj Pulsar NS200
انجین177.4cc197.75cc199.5cc
قدرت17hp20.2hp23.1hp
گشتاور15.5nm18.1nm18.3nm
صفر تا 604.5sec3.9sec3.6sec
صفر تا 100-12sec12sec
سرعت125km/h130km/h127km/h
حجم باک16L12+2.5L12L
وزن ناخالص139kg148.5kg145kg
 

با کالایاب خودرو در «کانال کالایاب خودرو تلگرام» و «اینستاگرام کالایاب خودرو» همراه شوید



  20 تیر 1395
115 نظر
3.45
  73 رای
نظرات کاربران

در حال بارگذاری