خانهاخبار
آیا اکنون وقت مناسبی برای خرید ایکس‌ باکس و پلی استیشن است؟

آیا اکنون وقت مناسبی برای خرید ایکس‌ باکس و پلی استیشن است؟

با فرا رسیدن تابستان خیلی‌ها به فکر خرید یک کنسول بازی جدید هستند، این درحالی است که دو شرکت سونی و مایکروسافت تا چند ماه آینده نسل جدید کنسول‌های بازی خود را در بازار عرضه می‌کنند. حال این سوال پیش می‌آید: در این شرایط خرید کنسول‌های بازی فعلی کار درستی است یا بهتر است منتظر ورود مدل‌های جدید PlayStation و Xbox باشیم؟
۱۳۹۵/۴/۱۷

علاقه‌مندان به بازی‌های کامپیوتری از شنیدن خبر معرفی نسل جدید کنسول‌های بازی مایکروسافت و سونی بسیار هیجان‌زده هستند؛ کنسول‌هایی که قوی‌تر از قبل شده‌اند و قادرند از فرمت 4K پشتیبانی کنند.
مایکروسافت در نمایشگاه E3 امسال از کنسول Xbox One S رونمایی کرد که اندازه آن نسبت به قبل 40 درصد کوچک‌تر شده و ظرفیتش تا 2 ترابایت افزایش یافته است. این کنسول جدید، که اواخر تابستان وارد بازار می‎شود، می‌تواند ویدئو را با کیفیت Ultra HD پخش کند و بازی را با کنتراست بهتری نمایش دهد.

image

علاوه بر Xbox One S، مایکروسافت در پی ساخت کنسول دیگری است که فعلا با نام Project Scorpio شناخته می‎شود. این کنسول قدرتمند امکان اجرای بازی‌های ویدئویی‌ با فرمت 4K و VR را خواهد داشت و در کریسمس 2017 وارد بازار خواهد شد.
از سوی دیگر سونی معرفی PlayStation 4 Neo را در برنامه دارد؛ کنسولی که توانایی پخش بازی و ویدئوی 4K و VR را دارد و به احتمال زیاد تا پایان سال جاری میلادی از آن رونمایی می‌شود.

با این تفاسیر تا چند ماه دیگر دو کنسول جدید مایکروسافت و سونی را بازار خواهیم دید که نسبت به Xbox One و PlayStaion 4 قوی‌تر و بهترند. اگر قصد خرید کنسول بازی دارید، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که آیا اکنون وقت مناسبی برای خرید Xbox One و PS4 است یا باید تا آمدن Xbox One S و PS4 Neo صبر کرد.

image

جواب این سوال تا حد زیادی به خودتان برمی‌گردد، اما شاید توضیحات زیر در تصمیم‌گیری درست به شما کمک کند.
اگر هم‌اکنون تلویزیون 4K دارید یا می‌خواهید در آینده نزدیک یکی از آنها بخرید، منطقی است تا آمدن نسل جدید کنسول‌های بازی صبر کنید. اما گر پخش تصاویر 4K و بازی‌های VR برای شما اهمیتی ندارد، با توجه به تثبیت قیمت کنسول‌های فعلی، بهتر است وقت را هدر ندهید و یکی از آنها را ابتیاع کنید.
هر دو شرکت مایکروسافت و سونی تایید کرده‌اند که بازی‌های آینده برای نسل قدیم و جدید کنسول‌هایشان (Xbox One ،Xbox One S و PS4 Neo ،PS4) عرضه می‌شود، پس گیمرها نباید از این بابت نگرانی داشته باشند.


شما برای خرید کنسول بازی چه تصمیمی می‌گیرید؟ صبر می‌کنید تا Xbox One S و PS4 Neo وارد بازار شوند یا ترجیح می‌دهید سراغ کنسول‌های فعلی موجود در بازار بروید و در تعطیلات تابستان با آنها سرگرم شوید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (34 نظر)

علیرضا

۱۳۹۷/۲/۴
من میخواستم بدونم کی قیمت ps4 میاد پایین ؟؟ لطفا اگه اطلاعی دارین بدین؟ مرسی?☺

ایلیا

۱۳۹۶/۵/۲۱
سلام دوست عزیز به نظر من xbox one بگیر چون کیفیتش از xbox 360 بهتره

Ehsan

۱۳۹۶/۲/۲۸
من اکانتم یک هفته افلاین بازی میکردم امروز امدم انلاین بازی کنم ولی اکانت پرید بیرون و میگه رمز اکانت عوض شده این اکانت مال خودم به کسی هم ندادم

محمد

۱۳۹۵/۱۲/۲
یک سوال داشتم:(( الان تو بازار بازی های قدیمی باری ps4 مثلا برای 3 سال پیش رو دارند؟آگه هست تو توپ خونه میشه گیر آورد؟((
لطفا جواب بدید چون پس فردا می خوام بخرم مثل بازی (( dynasty warriors 8 xtreme legends))

عرفان

۱۳۹۵/۵/۱۷
داداش حالت خوبه ؟؟ چی زدی ؟؟؟ هنوز رونمایی نشده