خانهاخبار
مقایسه باندلینگ همراه اول و ایرانسل

مقایسه باندلینگ همراه اول و ایرانسل

برای اولین بار در ایران همراه اول باندلینگ اقساطی گوشی‌های هوشمند را اجرا کرد و پس از مدت کمی ایرانسل هم طرح اقساطی خود را معرفی کرد. در این مطلب قصد داریم طرح‌های باندلینگ همراه اول و ایرانسل را باهم مقایسه کنیم.
۱۳۹۵/۴/۱۵

ابتدا همراه اول در تاریخ ۳۰ خرداد خبر از عرضه گوشی‌های شیائومی با سیم‌کارت‌های همراه اول را اعلام کرد. در این طرح ۴ مدل از گوشی‌های شیائومی با بسته های همراه اول به‌صورت نقد و اقساط به‌فروش می‌رسند. برای هر کدام از گوشی‌ها با توجه به فروش نقدی یا اقساطی بسته‌های هدیه‌ای از طرف همراه اول در نظر گرفته شده که شامل مکالمه، پیامک و اینترنت می‌شود. در حالت فروش نقدی بسته‌های اینترنت ۶ ماهه‌ در حجم‌های مختلف، با توجه به مدل گوشی انتخابی، به خریدار تعلق می‌گیرد. در حالت فروش اقساطی نیز بسته‌های ترکیبی مختلفی شامل مکالمه، پیامک و اینترنت به‌صورت ماهانه و به مدت یک سال برای خریدار در نظر گرفته شده است.

به عنوان مثال گوشی Xiaomi Mi4‌ در بازار با گارانتی رسمی ۸۸۰ هزار تومان قیمت دارد. بسته‌ای که همراه اول در کنار این گوشی عرضه می‌کند شامل ۷۵۰ دقیقه مکالمه ، ۷۵۰ پیامک و ۱.۵ گیگابایت اینترنت است که به‌صورت ماهانه و به مدت یک سال معادل ۹۰۰۰ دقیقه مکالمه سالانه، ۹۰۰۰ پیامک سالانه و ۱۸ گیگاباید اینترنت سالانه به خریدار تعلق می‌گیرد. ارزش این بسته ۷۳۵ هزار تومان است که پس از جمع با قیمت گوشی، هزینه نهایی آن ۱ میلیون و ۶۱۵ هزار تومان می‌شود. در حالیکه همراه اول Xiaomi Mi4‌ را با بسته مذکور به قیمت ۱ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان و در اقساط ۱۲ ماهه در دسترس خریداران قرار می‌دهد.

جزئیات بسته‌های مذکور برای هر گوشی و همچنین شرایط فروش نقدی و اقساطی آنها را در تصاویر زیر مشاهده می‌کنید.

image

image

image

ایرانسل نیز با فاصله کوتاهی از طرح باندلینگ همراه اول، طرح مشابهی را برای عرضه دو گوشی اخیر سامسونگ یعنی گلکسی S7 و S7 edge با سیم‌کارت ایرانسل عرضه کرد. در این طرح گوشی به‌صورت اقساط و همراه با یک سیم‌کارت نسل چهار ایرانسل با بسته اینترنت سه ماهه ۱۵ گیگابایتی یا یک ساله ۹۶ گیگابایتی به‌فروش می‌رسد. با نگاهی دقیق‌تر به این طرح متوجه اختلاف قیمت فاحش گوشی‌های عرضه شده توسط ایرانسل با قیمت بازار می‌شویم. به عنوان مثال ایرانسل گوشی Galaxy S7 edge را با بسته اینترنت ۱۵ گیگابایتی سه ماهه و یک سیم کارت نسل چهارم، به قیمت ۲ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان عرضه می‌کند. در حالیکه گوشی مذکور در بازار با گارانتی رسمی و در هر دو مدل تک سیم و دو سیم بین ۲ میلیون ۱۰۰ تا ۲ میلیون ۱۳۰ هزار تومان قیمت دارد. اگر قیمت بسته اینترنت ۱۵ گیگابایتی ایرانسل را به آن اضافه کنیم، قیمت نهایی گوشی از ۲ میلیون ۲۰۰ هزار تومان فراتر نمی‌رود در صورتیکه که ایرانسل حداقل ۲۸۰ هزار تومان گرانتر از بازار آن را به‌فروش می‌رساند.

جزئیات بیشتر در مورد مدل گوشی‌ها و نحوه فروش اقساطی آنها را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

image

در اولین نگاه متوجه می‌شویم که طرح اجرا شده توسط ایرانسل به گستردگی طرح همراه اول نیست و تنها گوشی‌های پرچمداری در آن عرضه شده‌اند که قیمت آنها بالاتر از قدرت خرید عموم کاربران است.

در نحوه پرداخت اقساط نیز تفاوت‌های قابل توجهی وجود دارد. تعداد قسط‌هایی که در فروش اقساطی همراه اول در نظر گرفته شده است معادل ۱۲ ماه می باشد در حالیکه ایرانسل تمام وجه گوشی را حداکثر تا سه ماه از مشترک دریافت می‌کند. همچنین در طرح همراه اول خریداران نیاز به هیچ تضمینی برای خرید قسطی گوشی‌ها ندارند. اما ایرانسل اعلام کرده کاربرانی که قصد خرید اقساطی گوشی‌های مذکور را دارند بایستی سه فقره چک را که الزاما از طرف خریدار صادر شده در هنگام تحویل گوشی ارائه دهند. در کنار چک‌ها، تصویر فیش حقوقی، تصویر کارت ملی و گواهی امضای سفارش دهنده که توسط دفتر اسناد رسمی صادر شده است از خریدار اخذ می‌گردد.

ظاهرا ایرانسل، عجولانه و برای عقب نماندن از رقیب‌اش طرح باندلینگ خود را عرضه کرده که انتقادهای متعددی به آن وارد است. درحالیکه همراه اول مشخصا روی جزئیات و شرایط عرضه باندلینگ خود تحقیق و بررسی‌های لازم را بعمل آورده و سعی کرده و دایره بزرگ‌تری از کاربران را هدف قرار داده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (15 نظر)

amir

۱۳۹۵/۶/۲
لایکککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککک

مبین

۱۳۹۵/۴/۲۴
آقایون خانما خیلی وقتتون رو نمیگیره اگر میشه این چند سطر حقیرو بخونید:
.
برای پولخوار اول و ایرانگل خیلی خیلی عذر میخوام مردم حکم یابو را دارند؟من یه بار رفتم سئول کره جنوبی سیم کارت at&t بهمون دادن اینترنت هم با پول خودم خریدم به قیمت ۱ماه ۱۱دلار تازه اصلا اونجا محدودیت حجم واسه اینترنت معنی نداره(ایرانگل=۱۵ مگابایت هفتگی ۴۰۰۰۰ریال!!) سرعتش هم تقریبا ۷۵مگ بر ثانیه بود (هشت روز بیشتر نموندم ولی اونجا اصلا طرح هفتگی نداره فقط یک ماهه و ۶ماهه و ۱ساله)........................
در ضمن دوست عزیز دختر خالم از این طرح یه s7 گرفت اولا ایرانسل هدست نمیده ثانیا قیمت هدستی که گفتی ۱۰۰ تومنه نه ۳۰۰مشتی(ایراگل کارش اینه واسه کوچکترین خدمتی صد برابر از ملت بیچاره پول بگیره)
.
موافقای اینکه باید اوپراتور های خارجی بیان تو کشور رقابت کنند تا اوضاع اینترنت روز به روز ارزانتر و بهتر بشه لایکککک

VistaMobile

۱۳۹۵/۴/۱۸
اینا مردمو چی فرض کردن ؟

Ali dehghani

۱۳۹۵/۴/۱۶
جی اس ام عزیز شما چیزژ که در نظرنگرفتی اینه که ایرانسل علاوه بر سیم کارتو بسته اینترنت یه هدست level U سامسونگ به قیمت ۳۰۰ هزار تومن هم میده که شما اصلا توی متن بالا ذکر نکردین!!!

بهراد

۱۳۹۵/۴/۱۵
دزدی تو روز روشن...