خانهاخبار
امکان کوری موقت به علت استفاده از گوشی در رختخواب

امکان کوری موقت به علت استفاده از گوشی در رختخواب

اگر عادت دارید هنگام خواب با گوشی خود کار کنید، بهتر است احتیاط به خرج دهید. پزشکان به تازگی دریافته‌اند که استفاده از گوشی در رختخواب ممکن است موجب کوری موقت چشم شود.
۱۳۹۵/۴/۱۵

با توجه به فاصله کمی که گوشی‌های هوشمند هنگام استفاده با چشم ما دارند، مهم است که نور آنها را، مخصوصا هنگام خواب، به شکلی مناسبی تنظیم کنیم تا نور زیاد صفحه آنها به چشم ما آسیبی نرساند. به تازگی مشخص شده است نور زیاد گوشی هوشمند در هنگام خواب ممکن است منجر به کوری موقت چشم شود.
مقاله‌ای که در مجله پزشکی The New England Journal of Medicine چاپ شده است وضعیت دو بیمار را بازگو می‌کند که هر دو دچار کوری موقت چشم شده بودند. بیمار اول زنی 22 ساله است که برای چند ماه یکی از چشمانش موقتا کور می‌شد و بیمار دوم زنی 40 ساله است که یکی از چشمانش هر روز صبح دید خود را برای 15 دقیقه از دست می‌داد.

image

 

پزشکان پس از بررسی و معاینات معمول به مورد مشکوکی در این دو به بیمار برنخوردند، اما با پرسیدن سوالات بیشتر متوجه شدند که هر دو نفر هنگام خواب از گوشی موبایل استفاده می‌کردند. در نتیجه مشخص شد کوری موقت چشم این بیماران به دلیل نگاه کردن با یک چشم به صفحه بسیار روشن گوشی بود، در حالی که چشم دیگر آنها با بالشت بسته یا پوشانده شده بود.
در این وضعیت چشمی که باز است خود را با سطح روشنایی صفحه تنظیم می‌کند. هنگامی که چشم بسته‌شده قادر به دیدن صفحه می‌شود، روی دیگری اثر می‌گذارد و موجب کوری موقت آن می‌شود. مدتی طول می‌کشد تا هر دو چشم با یکدیگر تنظیم شوند و بینایی به حالت طبیعی برگردد.
بنابراین توصیه می‌شود همیشه با هر دو چشم به گوشی خود نگاه کنید و نور صفحه آن را هنگام شب در کمترین میزان ممکن قرار دهید. همچنین با روشن کردن یک چراغ کوچک در اتاق خود می‌توانید از فشار واردشده به چشم بکاهید. فراموش نکنید اکثر گوشی‌های هوشمند گزینه‌ای برای تنظیم خودکار نور صفحه با محیط دارند که تا حد زیادی می‌تواند به راحتی چشم شما کمک کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

vahid

۱۳۹۵/۴/۲۳
سلام من حدود 8 یا 9 ساله دارم شبها تو تاریكی با موبایل فیلم و سریال نگاه میكنم...حتی باهاش كارهای شغلی هم مثل اكسل و ورد و پی دی اف هم انجام میدم...تا حالا هرگز با این مشكل مواجه نشدم...حتی چشام هم ضعیف نشده...

محمد

۱۳۹۵/۴/۲۱
حالا میشه به قابلیت Night Shift اپل و تفکر بالای این شرکت در آیفون برای راحتی کاربرانش پی برد! این است اپل... :)

کوروش

۱۳۹۵/۴/۱۷
وجدانن ی پست مفید گذاشته باشه این سایت همینه !!!

مهدی

۱۳۹۵/۴/۱۵
من بخاطر همین حرکت عینکی شدم ، الانم یکی از چشمام نیمه و دیگری هفتادو پنج ، هر شب زیر پتو کلش اف کلنز بازی میکردم یا تو محیط های مجازی ، چوبشم حالا خوردم ، دکتر هم رفتم گفت متاسفانه بخاطر همین باید عینک بزنید ، توصیه میکنم اصلا تو تاریکی با کامپیوتر یا گوشی کار نکنید که خیلی زیان آوره . بعضی ها خودشون رو قانع میکنن که ما نور صفحه نمایش گوشی و لب تاپ یا هر چیزه دیگری رو هنگام استفاده کم میکنیم ، این اصلا منطقی نیست، کسی که با نور زیاد صفحه هم کار میکنه ممکنه بعد یک سال چمش خراب شه و کسی هم که با نور کم ، ممکن دیر تر و بعد دو سال ... به هر حال اصلا خوب نیست و آخر باعث ضعیفی چشم میشه، مخصوصا خوندن متن که دقت هم میخواد تاثی بالایی داره. من خودم هرکی بهم این حرفا رو میزد ، میگفتم چرت میگه، ولی الان که سرم اومده و چشمام تو اوج جوونی باید عینک بزنم خیلی پشیمونم و الان درک میکنم که خیلی دیر شده.

kia

۱۳۹۵/۴/۱۵
متشکر هستیم