خانهاخبار
این ویژگی‌های جدید به لپ‌تاپ‌های آینده اضافه می‌شوند

این ویژگی‌های جدید به لپ‌تاپ‌های آینده اضافه می‌شوند

در سال جاری باید منتظر ارائه ویژگی‌های جدیدی باشیم که کارایی لپ‌تاپ‌ها را بیشتر می‌کنند. در ادامه با این ویژگی‌های جدید آشنا شوید.
۱۳۹۵/۴/۱۴

زمانی که آیپد معرفی شد، ورود اپل به این حوزه با این ادعا بود که آیپد جایگزین لپ‌تاپ می‌شود. با معرفی آیپد پرو اپل قدمی بلند به سمت هدفش، یعنی جایگزینی تبلت با لپ‌تاپ‌، برداشت؛ اما به نظر می‌رسد که نظر کاربران با اپل متفاوت است و زمانی که پای کار کردن به میان بیاید کاربران لپ‌تاپ را ترجیح می‌دهند. مک بوک هنوز طرفدار دارد و مایکروسافت نیز با طراحی لپ‌تاپ دو در یک، که هم به‌عنوان لپ‌تاپ استفاده می‌شود و هم به‌عنوان تبلت، کاربران را به استفاده از لپ‌تاپ سوق می‌دهد. بااینکه برای بیشتر کمپانی‌های لپ‌تاپ‌ساز فروش خوبی در سال‌های اخیر ثبت نشده، لپ‌تاپ‌هایی که امسال معرفی و عرضه شدند رشد فروش را نشان می‌دهند.

گزارش‌های منتشرشده حاکی از رشد فروش لپ‌تاپ و سود حاصل از فروش آن‌ها برای کمپانی‌هایشان تا 10 درصد در سال جاری است و بر اساس پیش‌بینی‌ها این روند به‌صورت صعودی ادامه خواهد داشت.

پیش‌بینی‌ها می‌گویند که فروش لپ‌تاپ در سه‌ماهه آخر سال جاری میلادی به این دلیل افزایش پیدا می‌کند که ویژگی‌هایی وارد لپ‌تاپ‌ها می‌شوند که تاکنون به‌صورت عمومی از آن‌ها استفاده نشده است. این ویژگی‌ها عبارت‌اند از چیپ NFC، سنسور اثرانگشت و شارژ وایرلس.

 

image

 

اگرچه برخی از لپ‌تاپ‌هایی که در بازارند به سنسور اثرانگشت و چیپ NFC مجهزند، لپ‌تاپی که در ذهن ماست، احتمالا زمانی که معرفی شود، یکی از این دو ویژگی را خواهد داشت. لپ‌تاپ مورد بحث ما مک بوک پرو 2016 است. براساس شایعاتی که تا امروز شنیده‌ایم، به سنسور اثرانگشت مجهز است و چیزی که قرار است آن را خاص‌تر کند نوار لمسی‌ای است که بالای صفحه‌کلید قرار می‌گیرد و نقش نوتیفیکیشن بار را ایفا می‌کند. اگر این لپ‌تاپ به سنسور تاچ آی دی مجهز شود، باید انتظار پشتیبانی آن از اپل پی را نیز داشته باشیم و در همین راستا انتظار مشاهده چیپ NFC را نیز داریم. در مورد پشتیبانی از شارژ وایرلس نمی‌توان نظری داد، زیرا آیفون هنوز به این ویژگی مجهز نشده و بعید به نظر می‌رسد که مک بوک زودتر از آیفون از این ویژگی پشتیبانی کند. بر اساس گزارشی از CNET، کمپانی Dell چند وقتی است که درگیر ارائه این ویژگی، شارژ وایرلس، در لپ‌تاپ‌هایش است و شاید در معرفی این ویژگی از اپل پیشی بگیرد.

از بخش‌های دیگری که کمپانی‌ها مشغول تحقیق روی آن‌ها هستند بخش USB و ارائه USB-C را می‌توان نام برد. سخن آخر این که در گزارش‌ها آمده درخواست کمپانی‌های لپ‌تاپ‌ساز در سه‌ماهه اخیر برای قطعات 10 تا 20 درصد افزایش یافته که حاکی از رونق گرفتن دوباره بازار لپ‌تاپ‌هاست.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

پرویزی

۱۳۹۵/۴/۱۴
در مورد usb-c باید بگم لپ تاب هایی با این ویژگی در بازار موجود هستند و در مورد سایر ویژگی های ذکر شده در این متن هم باید بگم که روز به روز قابلیت های جدیدی به دستگاه های هوشمند اضافه می شوند و نمیشه همیشه به روز بوده و دستگاهی با تمام این ویژگی ها خرید و هر کدوم این ها هم 2 تا 3 سال برای جا افتادنشون زمان میبره.

Guest

۱۳۹۵/۴/۱۴
اگه دانشجو کامپیوتر هستی حتما مکبوک بگیر به دلایل زیر:
۱: میتونی باهاش برنامه نویسی آی او اس رو انجام بدی (رو لپتاپ های دیگه نمیشه چون Xcode فقط واسه مک هستش)
۲: اگه هم به سمت شبکه بری که دیگه اپل واسه تست امنیت خیلی جلوتر از ویندوزه (اما با این حال بازم از لینوکس کالی خیلی عقب تره)
۳: با خرید مک هم میتونی ویندوز، لینوکس و مک او اس رو کنار هم داشته باشی با سرعت خیلی بالا
واسه خرید هم به نظرم عجله نکن تا مکبوک پرو ۲۰۱۶ بیاد چون خیلی شاخ تر از جنس های موجود الان تو بازاره، واسه خرید هم احتمالا تا دی یا بهمن باید صبر کنی و بستگی به کانفیگ سیستم ۶ میلیون+ هزینه کنی اما مطمئن باش ارزششو داره. من الان خودم دارم با مک بوک پرو ۲۰۱۳ نظرو مینویسم، همیشه ویندوز رو با پاراللز دسکتاپ همزمان دارم استفاده میکنم و تا حالا هنگ و لگ هم خیییلی کم دیدم و مطمئنم تا ۳ سال آینده هم هیچ نیازی به عوض کردنش نخواهم داشت، واسه همین میگم ارزش داره صبر کنی و هزینه کنی. فقط حواست باشه که حتما ۱۵ اینچ بخری چون ۱۳ واسه ما برنامه نویسا آزار دهندس ;)

Aerrow

۱۳۹۵/۴/۱۴
سلام دوستان , من دارم دنبال لپتاپ به قصد خرید میرم , خواستم نظر شما رو بدونم که ایا من صبر کنم لپتاپ با این ویژگی هارو بخرم یا خیر؟
البته سنسور اثرانگشت برام اهمیتی نداره ولی USB-C یا NFC به نظرم مهم اومد , خوشحال میشم اگر کسی بتونه توضیخی بده که ایا من دانشجوی کامپیوتر نیازی به اینا خواهم داشت در بلند مدت (3-4 سال اینده) یا راهی هست که بتونم اضافه کنم این قابلیت هارو با سخت افزار بعدها که نیاز شد. فقط این ویژگی ها قیمت رو خیلی میبره بالا؟