خانهاخبار
DS6 به ایران رسید؛ منتظر چه قیمتی برای این لوکس فرانسوی باشیم؟

DS6 به ایران رسید؛ منتظر چه قیمتی برای این لوکس فرانسوی باشیم؟

آرین موتور تابان خبر داد که نخستین محموله از خودروهای شاسی‌بلند لوکس DS6 در آستانه ترخیص از گمرک تهران است و ظرف روزهای آتی نیز تحویل خریداران می‌شود.
۱۳۹۵/۴/۱۳

گروه پژوسیتروئن (PSA) برای عرضه مدل‌های لوکس با مشکل برند روبرو بود، چراکه عرضه نسخه‌های موفقی از خودروهای اقتصادی در طول چندین دهه، تصویر ذهنی مشتریان این دو برند را تغییر داده بود. برای حل این مشکل بود که PSA دست به معرفی برند DS در سال 2009 زد. با اینکه DS یادآور خودرو افسانه‌ای Citroen DS دهه 50 میلادی است، PSA می‌گوید که نامش را از عبارت Different Spirit گرفته است.

image

اکثر خودروهای DS با پلتفرم سیتروئن ساخته شده‌اند و حتی برخی از آن‌ها فیس‌لیفت مدل‌های سیتروئن بودند که از زمانی به بعد نام سیتروئن از آن‌ها افتاد! مثلا از 2012 نام تمام خانواده سیتروئن DS در چین تبدیل به DS شد و PSA حتی نمایندگی‌های فروش آن را هم از نمایندگی‌های فروش سیتروئن جدا کرد. این برند فرانسوی هم‌اکنون 4 مدل مختلف دارد:

  • DS 3 هاچ‌بک کوچکی با 3در است و بر پایه Citroen C3 شکل گرفته. مدل روباز این خودرو نیز DS 3Cabrio نام دارد.
  • DS 4 هاچبکی 5در است و با پلتفرم ارتقایافته نسل دوم Citroen C4 طراحی شده. این خودرو یک مدل شاسی‌بلند کوچک هم دارد که DS 4Crossback نامیده شده و آن هم با پلتفرم Citroën C4 Aircross ساخته شده است. در چین نسخه DS 4 توفیق چندانی به دست نیاورد و به همین دلیل با DS 4S جدید جایگزین شد.
  • DS 5 هم ویژگی هاچ‌بک‌ها را دارد و هم ظاهر استیشن‌ها؛ به همین دلیل معمولا آن را در کلاس شوتینگ بریک دسته‌بندی می‌کنند. این خودرو نیز با پلتفرم ارتقایافته Citroën C4 Picasso ساخته شده است. مدل سدان این خودرو DS 5LS نام دارد.
  • DS 6 شاسی‌بلندی جمع‌وجور است و پلتفرم مشترکی با پژو 3008 دارد.
image

درمیان همه محصولات DS ، شاسی‌بلند DS6 از همه جدیدتر است و اندکی بعد از سدان DS 5LS و در نیمه دوم 2014 معرفی شد. جالب است بدانید که این شاسی‌بلند درکنار دو مدل DS 4S و DS 5LS تنها عضو خانواده DS است که فقط و فقط در چین تولید و از آنجا به بازارهای جهانی صادر می‌شود. درحالی‌که محصولات PSA در چین توسط دانگ فنگ مونتاژ می‌شوند، این خودرو مانند مابقی خودروهای DS در چین، در کارخانه Changan PSA تولید می‌شود؛ همان کارخانه‌ای که با سرمایه‌گذاری مشترک 50 به 50 چانگان و PSA در 2010 احداث شد.

image

DS 6، همان‌طور که گفته شد، پلتفرم مشترکی با پژو 3008 دارد که یعنی دیفرانسیل جلو/موتورجلوست. ابعاد کلی DS 6 نیز نزدیک 3008 از آب درآمده، ولی به‌صورت دقیق‌تر DS 6 در طول و عرض از آن بزرگ‌تر، اما در ارتفاع از آن کوتاه‌تر است. این خودرو در بازار چین DS 6WR نام دارد و در 4 تیپ Comfort و Elegant و Luxury و Prestige عرضه می‌شود که در ارزان‌ترین مدل یعنی کامفورت حدود 193 هزار یوآن (30 هزار دلار) و در گران‌ترین مدل یعنی پرستیژ حدود 300 هزار یوآن (45 هزار دلار) قیمت دارد.

طولعرضارتفاعفاصله محوریحجم محفظه بارحجم باک
4,553mm1,858mm1,588mm2,732mm500L60L
image

DS 6 در همه بازارها تنها دو انجین بنزینی دارد؛ هردو این انجین‌ها به توربو و سیستم استاپ‌استارت مجهزند. همچنین هردو آن‌ها گیربکس 6 سرعته اتومات دارند که ساخت کمپانی ژاپنی AISIN (از زیرمجموعه‌های تویوتا) است.

 حجم انجینقدرتگشتاورشتابحداکثر سرعتمصرف ترکیبی
THP2001,751cc203hp280nm8.7sec210km/h6.6L
THP1601,598cc167hp240nm9.5sec195km/h6.7L
نماینده انحصاری DS در ایران، شرکت آرین موتور تابان است که بهمن ماه 94 مراسم افتتاحیه DS STORE تهران را با حضور سفیر فرانسه در ایران و مدیرعامل DS انجام داد. در مراسم سال گذشته تنها دو مدل DS 5 و DS 6 رونمایی شده بود که حالا هردو مدل آماده ورود به بازار هستند؛ DS 5 با قیمت 207 میلیون و DS 6 با قیمت 219 میلیون فروخته می‌شوند.

در ایران، این شاسی‌بلند لوکس که باید با لکسس NX200، ولوو XC60 و ب‌ام‌و X1 جدید رقابت کند، در مدل THP160 به کشورمان آمده است و در 6 رنگ شامل سفید صدفی، نقره‌ای، نوک مدادی، برنزی، قهوه‌ای متالیک و مشکی فروخته می‌شود. DS 6، که قیمت پایه‌ای آن حدود 220 میلیون تومان است، با تجهیزات زیر به دست مشتریان ایرانی می‌رسد:

  • چراغ‌های زنون گردشی جلو، مه‌شکن‌های گردشی، برف‌پاک‌کن چراغ‌ها، سنسور باران
  • فالو لایت (که بعد از ترک خودرو تا مدتی چراغ‌های خودرو را روشن نگه می‌دارد)
  • درب برقی عقب با سنسور حرکتی (که در صورت برخورد به مانع متوقف می‌شود)
  • ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای
  • سنسور پارک، دوربین عقب با مانیتور 7 اینچی لمسی
  • چرم ناپا برای صندلی‌ها، سقف پانوراما، تریم‌های چوبی و آلومینیومی
  • کروزکنترل با قابلیت تعیین محدوده سرعت، هشداردهنده نقطه کور
  • کمکی حرکت در سربالایی، کنترل کشش و پایداری
  • تنظیم ارتفاع و دسترسی فرمان، آینه عقب الکتروکرومیک، تهویه دوگانه اتومات

 

با کالایاب خودرو در «کانال کالایاب خودرو تلگرام» و «اینستاگرام کالایاب خودرو» همراه شوید

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

حميدرضا سيفي

۱۳۹۵/۹/۲۶
باسلام واحترام به ساير نظرات دوستان،من دوخودروي DS وارد شده به ايران راازنزديك بررسي واز طريق test drive تجربه رانندگي داشته أم مطمئن هستم حرفها ي زيادي براي گفتن دارند وارزش خريد با قيمّت فعلي خصوصا در مورد DS6 را دارند

محمد

۱۳۹۵/۴/۱۴
تو این قیمت آدم میره یه خودروی هیبریدی تویوتا یا هیوندا میگیره
اصلا ارزش قیمتشو نداره
بعد کجاش لوکسه این امکاناتی که گفتن تو خودروهای زیر 100 میلیونی چینی هم پیدا میشه
الان تویوتا کمری 2016 فول آپشن هیبریدی با امکانات ده برابر این و از همه مهم تر خودروی ژاپنی قیمتش 190 تا 200 تومنه

وحید

۱۳۹۵/۴/۱۳
با سلام من هرچی دقت کردم کمترین نشانه ای از لوکس بودن در این ماشین ،ندیدم و به نظرم این خودرو هم مانند زانتیا یه درخشش مقطعی بیشتر در بین خودروها موجود در داخل نخواهد داشت و آن هم با این قیمت فضایی و آرمی که کمتر در داخل ایران شناخته شده و به سرعت رو به افول خواهد رفت.

مهمان

۱۳۹۵/۴/۱۳
واقعا مفت گذاشتن. یهو ضرر نکن؟

M

۱۳۹۵/۴/۱۳
سنسور پارک، دوربین عقب...کروزکنترل با قابلیت تعیین محدوده سرعت...تنظیم ارتفاع و دسترسی فرمان....فالو لایت...اینارو ک 206 و پارس هم دارن... این شاسی‌بلند لوکس که باید با لکسوس NX200، ولوو XC60 و ب‌ام‌و X1 جدید رقابت کند؟؟؟؟ آپشن نیستن دیگه....به این میگید خودرو لوکس؟ همش جنگ تبلیغاتیه....ارزش خرید نداره...تازه مونتاژ چین هم باشه معلومه چی میشه.کی میاد x1 .xc60 یا NX200 رو ول کنه اینو بخره...DS با لکسوس و بی ام و رقابت کند؟جوک ساله