سرویس خبر
9 تیر 1395 ساعت 16:51
10 نظر

2017 Porsche Panamera

معرفی پورشه پانامرا 2017 ؛ شجاعت همه چیز را تغییر می‌دهد

نسل دوم سدان لوکس Porsche Panamera معرفی شد. البته رونمایی رسمی این خودرو 2 ماه دیگر و در نمایشگاه خودروی پاریس 2016 خواهد بود.

گران‌ترین محصول پورشه نیست ولی لوکس‌ترین پورشه بازار است؛ پانامرا بعد از اینکه 7 سال نسل اولش روی خط تولید مانده بود بالاخره نسل عوض کرد و بعنوان مدل 2017 معرفی شد. پانامرا حالا رقیب جدی‌تری برای آئودی A7 ، ب‌ام‌و سری6 گرن‌کوپه و مرسدس CLS است.

برخی‌ها معتقدند پانامرا 2017 بیشتر به یک فیس‌لیفت شبیه است تا نسل جدید. این موضوع تاحدودی درست است به شرطی که ملاک‌تان ظاهر کلی خودرو باشد اما با دقت به جزئیات این خودرو چیزهای بسیار زیادی دستگیرتان می شود؛ آنقدر زیاد که حاضرید به این پانامرا، نسل جدید بگوئید نه فیس‌لیفت جدید!

پانامرای جدید شبیه 911 شده که از دو طرف کشیده شده باشد! کاهش قوس سقف در قسمت انتهایی خودرو و همچنین چراغ‌های عقبی که پورشه قبلا آن‌را در ماکان تست کرده بود، همگی تحت تاثیر 911 هستند. ابعاد خودرو نیز بصورت ناچیزی افزایش یافته است مثلا فاصله محوری تنها 3 سانتیمتر و طول کلی نیز فقط 3.4 سانتیمتر بیشتر از نسل قبل شده؛ عرض و ارتفاع خودرو نیز به ترتیب 6 میلیمتر و 5 میلیمتر بیشتر است.

درون کابین، صفحه کیلومتر آنالوگی خودرو حالا حذف شده و جایش را به دو نمایشگر 8 اینچی داده است. کنسول کاملا تغییر کرده است و دیگر آن هم دکمه های مختلف که کابین پانامرا را شبیه کاکپیت هواپیما کرده بود، وجود ندارد! در بالای کنسول مانیتور 12.3 اینچی می بینیم که لمسی است. کنسول مرکزی با الهام از کنسول 918 اسپایدر طراحی شده است چراکه دکمه های خازنی دارد. اگر به فرمان سه شاخه پانامرا نیز دقت کنید بازهم متوجه شباهت آن با فرمان 918 اسپایدر خواهید شد.

پیشرانه های جدید

پانامرا 2017 به قلب‌های تازه نفسی مجهز است. پورشه می‌گوید تمامی انجین‌های این خودرو را بهبود داده است طوریکه همگی آن‌ها نسبت به نسل قبل هم قوی‌ترند و هم مصرف کمتری دارند. پانامرا با سه انجین توئین توربوی تازه وارد بازار شده که روی مدل‌های توربو، 4S و 4S Diesel قرار گرفته‌اند. احتمالا توجهی به انجین آخر نداشتید! پورشه برای نخستین‌بار است که روی پانامرا، انجین 8 سیلندر دیزلی قرار می‌دهد. این انجین هم‌اکنون قوی‌ترین دیزلی پورشه لقب گرفته است. همچنین 4S Diesel با داشتن حداکثر سرعت 285 کیلومتر برساعت، هم‌اکنون سریع‌ترین خودروی دیزلی جهان نیز محسوب می‌شود.

  Panamera 4S Diesel Panamera 4S Panamera Turbo
انجین V8-4.0L V6-2.9L V8-4.0L
قدرت 422hp 440hp 550hp
میزان افزایش قدرت - 20hp+ 30hp+
گشتاور 850nm 550nm 770nm
میزان افزایش گشتاور - 30nm+ 70nm+
شتاب

4.5sec

(Sport Chrono: 4.3sec)

4.4sec

(Sport Chrono: 4.2sec)

3.8sec

(Sport Chrono: 3.6sec)

مصرف سوخت 6.7L 8.1L 9.3L

از این به بعد تمامی مدل‌های پانامرا را می‌توان با سیستم محرکه AWD و همچنین گیربکس 8 سرعته دوکلاچه PDK جدید پورشه سفارش داد.

سریع ترین لوکس جهان در جهنم سبز

پورشه حالا باید به پانامرا 2017 افتخار کند چراکه توانسته رکورد سریع‌ترین سدان لوکس جهان را در پیست نوربرگ رینگ آلمان (معروف به Green Hell) ثبت کند. پورشه، ویدئوی زیر را نیز به مناسبت همین موضوع منتشر کرده است. پانامرا توربو 2017 یک دور این پیست را در مدت زمان 7 دقیقه و 38 ثانیه طی کرده است که برابر سوپراسپرت‌هایی مانند لکسس LFA ، فراری 458 ، لامبورگینی گالاردو و کوروت C6 ZR1 است.

به لحاظ ظاهری، پانامرا توربو را می‌توان با سپر متفاوت و همچنین مه‌شکن‌های دایره‌ای شکلش از نسخه‌های 4S و 4S Diesel شناخت. همچنین علاوه بر رینگ‌ها، خروجی‌های اگزوز نیز چهارگوش هستند درحالیکه برای مدل‌های 4S و 4S Diesel خروجی‌ها دایره‌ای شکل است.

از همین حالا خرید پانامرا 2017 برای مشتریان اروپایی امکان‌پذیر است. قیمت پایه‌ای مدل 4S آن حدود 113000 یورو، مدل 4S Diesel حدود 117000 یورو و مدل Turbo آن نیز حدود 153000 یورو است.

با کالایاب خودرو در «کانال کالایاب خودرو تلگرام» و «اینستاگرام کالایاب خودرو» همراه شوید




نظرات کاربران

در حال بارگذاری