خانهاخبار
آیا مک بوک بعدی روی دکمه پاور، سنسور اثر انگشت خواهد داشت؟

آیا مک بوک بعدی روی دکمه پاور، سنسور اثر انگشت خواهد داشت؟

شایعات جدید از حضور نوار OLED در مک‌بوک بعدی و ترکیبی از سنسور اثر انگشت و دکمه خاموش/روشن (پاور) روی این نوار خبر می‌دهند.
۱۳۹۵/۴/۹

به نظر می‌رسد اپل دارد روی مک‌بوک پروی جدیدی کار می‌کند. مدل جدید علاوه بر سریع‌تر شدن پردازنده اینتل و گرافیک و دیگر بهبودهای سخت‌افزاری، تغییر دیگری هم دارد: ردیف کلیدهای function روی کیبورد حذف می‌شود و جای آن را نوار OLEDای می‌گیرد که در آن میان‌برهایی حساس به لمس با قابلیت برنامه‌نویسی قرار می‌گیرند که وظیفه‌شان در اپلیکیشن‌های مختلف تغییر می‌کند.

image

طبق شایعات تازه منتشرشده در وب‌سایت 9to5Mac، این نوار OLED به سنسور اثر انگشت برای لاگ‌این کردن مجهز خواهد بود. این منبع گفته که این سنسور با دکمه روشن/خاموش ترکیب می‌شود.

Sierra در MacOS هم احتمالا ویژگی‌های جدیدی خواهد داشت، چون ویژگی باز کردن خودکار قفل، که به کاربران مک اجازه می‌دهد با اپل‌واچ وارد لپ‌تاپ خود شوند، نیاز به نوشتن کلمه عبور را از بین می‌برد. این ویژگی بسیار جذاب است، ولی کسانی که اپل‌واچ ندارند از آن بی‌بهره خواهند بود. به همین دلیل است که حضور سنسور اثر انگشت با نوار OLED معنادار است: این ویژگی برای کسانی طراحی شده که نمی‌خواهند اپل‌واچ بخرند.

البته در وب‌سایت 9to5Mac آمده است که اسم منبع این گزارش مشخص نیست و نمی‌توان اعتبارش را ارزیابی کرد، ولی حداقل از روی IP آن می‌توان فهمید که این منبع جایی نزدیک ساختمان مرکزی اپل مستقر است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

Nelly

۱۳۹۵/۴/۲۴
اون دسته از دوستانی که میگن آیفون فقط برای پز دادن و با کلاس بودنه در غیر این صورت هیچی نداره باید عرض کنم که شما Gamer نیستید وگرنه میفهمیدید که هیچ گوشی ای به اندازه ی آیفون نرم و روون نیست تو اجرای بازی ها
حتی جدید ترین و قوی ترین گوشی های اندروید هم کم میارن پیش آیفون یکی دو نسل قبل . وقتی هم گوشی ای تو اجرای بازی های اچ دی قوی باشه ینی سخت افزار و نرم افزارش قوی ترین هستن تو دنیا.
اینارم تو نقد ها نخوندم ک بیام اینجا بیان کنم. من هم آیفون دارم و هم اندروید و هر روز با دوتا گوشی دارم کار میکنم و تفاوت سرعتشون زمین تا آسمونه
پس الکی نگید : ما با آیفون کار کردیم . چون معلومه که هیچی ازش نمیدونید

Alireza

۱۳۹۵/۴/۹
دوستی که میگی اپل دست نگرفتی
میدونی چیه شما اپلیا خودتونم نمیدونم واقعا چرا اپل گرفتید.ولی من میدونم چرا
شما ها رفتید تو خیابان دیدید چند تا بچه پولدار دستشونه شماها هم رفتید خریدید!! و به تفکر خودتون هرکس اپل داره پس کلاس داره
عزیز کلاس یعنی شعور و شخصیت
مطمئنا کسی با گرفتن اپل شعور و شخصیتش بالا نمیره.
آیفون دست بگیر خخخخ
من پسر خاله ام،بابام،پسر عموم،و تقریبا تمام دوستام همشون اپل دارن!!!
و تمامشان به جز بابام کاری جز عکس گرفتن جلو آیینه ندارن.
بله واقعیت تلخه.
کل شرکت اپل تبلیغاته همین بس.اگه لازم باشه برات مثال هم میزنم.

rbmscpsaj

۱۳۹۵/۴/۹
تنها پاسخ طرفدار های اپل همینه. دوست عزیز، من هم با موبایل های اپل کار کردم و هم با لپتاپ هاش. وقتی برای یک بچه اسباب بازی میخری فرقی نمیکنه 5 قرون باشه یا 5 ملیون. براش فرقی نمیکنه. و اپل فقط اسباب بازی بچه هاس و خیلی هم گرون قیمت. و فکر نکن من طرفدار اندرویدم. خیر اگر ای او اس مال بچه هاست اندروید مال نوزاداست. و اگه میخای واقعا درک کنی عظمت سرعت قابلیت و حس کاری و بیزنس چیه. پیشنهاد میکنم به لیست سخت افزار ها و نرم افزار های مایکروسافت نگاه کنی و یکبار یکی از موبایل هاش رو بگیری. حتی پایین رده. اونجاست که میفهمی اپل و گوگل چه کلاهای گشادی گذاشتن سرت اونم فقط با تبلیغات دروغ.

علیرضا آرک

۱۳۹۵/۴/۹
از یکی مثل شما هم انتظار بیشتر از این نمیشه داشت.حداقل یبار آیفون بگیر تو دست بعد بیا نظر بده...

Amir Hossein

۱۳۹۵/۴/۹
دوست عزيز اول اطلاع كسب كن بعد اظهار نظر كن؛
دليل نميشه هر شايعاتي كه ميشنويد به واقعيت بپيونده!!!
همين الان هم هرساله در مورد پرچمدار هاي هر برند كلي شايعه ميشنوي ،
ولي همه ي اونها واقعي نيست و شايد اصلا به وقوع نرسه و فقط يه شايعه ي بي اساس باشه وفقط برخي از اونها واقعي هستن و به وقوع ميپيوندن!!!