خانهاخبار
طراحی جدید دکمه‌های ناوبری در اندروید N

طراحی جدید دکمه‌های ناوبری در اندروید N

دکمه‌های ناوبری اندروید تاکنون دو تغییر عمده به خود دیده‌اند، اما ظاهرا طراحی جدیدی با فاصله نه‌چندان زیاد از بازطراحی قبلی در راه است. شکل‌ عجیب و غریبی که به عنوان دکمه‌ Home اندروید انتخاب شده‌ احتمالا سروصدای زیادی به پا می‌کند.
۱۳۹۵/۴/۷

آخرین نسخه اندروید با نام N در کنفرانس توسعه‌دهندگان 2016 گوگل رونمایی شد. این نسخه ویژگی‌های بی‌شماری دارد که در این کنفرانس به تفصیل درباره آن‌ها صحبت شد و ما هم در جی‌اس‌ام آن‌ها را پوشش دادیم. شایعاتی که امروز در خبرگزاری‌های معتبر منتشر شده از تغییری جالب در این نسخه اندروید خبر می‌دهد که قبلا صحبتی از آن به میان نیامده بود.

image

برای مدت‌ها دکمه‌های ناوبری اندروید با شکل فلش برگشت، خانه و دو صفحه، که اپلیکیشن‌های پس‌زمینه را نشان می‌داد، شناخته می‌شد؛ تا این‌که طراحی متریال معرفی شد. با رونمایی از متریال دیزاین همه‌چیز متحول شد و دکمه‌های ناوبری به اشکال هندسی تغییر شکل دادند. در ابتدا بسیاری از کاربران راضی بودند و البته بسیاری هم دل خوشی از آن‌ها نداشتند، اما به هر حال همه عادت کردند و چهره جدید آیکون‌ها را پذیرفتند. حالا وب‌سایت Android Police تصویری از دکمه‌های ناوبری اندروید N افشا کرده و از طراحی جدید و انقلابی آن‌ها خبر می‌دهد!

در حالی که اشکال هندسی کنونی عمر چندانی ندارند، به تشخیص گوگل دکمه‌های ناوبری همان‌طور که در تصویر بالا می‌بینید باید تغییر شکل دهند. البته منبع خبر هنوز مطمئن نیست که این آیکون‌ها به صورت عمومی در اندروید N به کار می‌روند یا مخصوص بعضی گوشی‌های نکسوسی هستند، از جمله آن‌هایی که در آینده معرفی می‌شوند.

 

نظر شما درباره دکمه‌های ناوبری جدید چیست؟ آیا از بازطراحی آن‌ها راضی هستید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

VistaMobile

۱۳۹۵/۴/۷
زیباست ...

arman

۱۳۹۵/۴/۷
خیلی بچه گانه شده

حسین باختر اصل

۱۳۹۵/۴/۷
اونوسطی شبیه ارم سیری در ای او اس 9 نیست