خانهاخبار
مقایسه سرعت کارت حافظه Galaxy S7 با HTC 10

مقایسه سرعت کارت حافظه Galaxy S7 با HTC 10

در این مقایسه دوتا از بهترین پرچمداران سال، یعنی گلکسی اس 7 و اچ تی سی 10، را کنار یکدیگر قرار داده‌ایم تا آنها را از نظر سرعت کارت حافظه بسنجیم و ببینیم کدام یک از نظر خواندن و نوشتن روی مموری کارت و اجرای اپلیکیشن‌ها سریع‌تر عمل می‌کند.
۱۳۹۵/۴/۶

در کنار پردازنده و حافظه رم، چیز دیگری که در افزایش سرعت و بهتر بودن عملکرد گوشی تاثیر دارد درگاه کارت حافظه است. خیلی از کاربران سرعت SD Reader یا همان کارت‌خوان گوشی خود را نادیده می‌گیرند، درحالی که این بخش تاثیر بسیاری بر سرعت انتقال اطلاعات و اجرای اپلیکیشن‌‌ها و بازی‌ها دارد.

در این مقایسه دوتا از بهترین پرچمداران سال، که از نظر مشخصات سخت‌افزاری مشابهند، کنار هم قرار گرفته‌اند. در این آزمایش از کارت حافظه SanDisk 32GB UHS-1 استفاده شده است تا شرایط برای سنجش سرعت خواندن و نوشتن، سرعت باز شدن اپلیکیشن‌ها و حداکثر FPS بازی‌هایی که روی کارت حافظه ذخیره شده‌اند یکسان باشد.

تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا ببینیم در رقابت میان Galaxy S7 و HTC 10 کدام یک پیروز خواهد شد.

سرعت خواندن و نوشتن

در تست اول سرعت خواندن و نوشتن یا همان R/W دو دستگاه با هم مقایسه شده‌ است. همان طور که گفتیم، در دو گوشی مورد آزمایش از کارت حافظه SanDisk 32GB UHS-1 استفاده شده تا شرایط یکسانی فراهم شود. این آزمایش با کمک اپلیکیشن بنچمارک Androbench صورت گرفته است تا سرعت R/W برای انتقال یک و چند فایل را اندازه بگیرد. همان طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، در مجموع سرعت HTC 10 بیشتر از Galaxy S7 است.

image

سرعت انتقال اطلاعات به کامپیوتر

خیلی مهم است که گوشی بتواند با سرعت بیشتری فایل‌ها و اطلاعات را از کامپیوتر بگیرد یا به آن انتقال دهد. در تست دوم زمان انتقال یک فایل 1 گیگابایتی از کامپیوتر به کارت حافظه و برعکس اندازه گرفته شده که بار دیگر HTC 10 عملکرد بهتری از خود نشان داده است.

image

سرعت باز شدن اپلیکیشن‌ها

ملموس‌ترین چیزی که در کارهای روزمره نشان‌دهنده سرعت دستگاه است، سرعت و زمان باز شدن اپلیکیشن‌ها و بازی‌هاست. در تست سوم با کمک DiscoMark Benchmark سرعت متوسط باز شدن 5 اپ را اندازه گرفته‌ایم که همچون سه تست قبل HTC 10، هرچند با اختلاف اندک، پیروز میدان است.

image

عملکرد در بازی‌ها

در آخرین تست، از اپ GameBench استفاده کرده‌ایم تا حداکثر FPS و عملکرد در بازی‌هایی را که روی کارت حافظه نصب شده‌اند اندازه گیری کند. در تصویر مشخص است که نتایج Galaxy S7 و HTC 10 در اجرای سه بازی Dead Target ،Mini Gore 2 و Need for Speed کاملا برابر است و به جز اختلاف 1 فریم در ثانیه بازی Need for Speed، تفاوتی با یکدیگر ندارند.

image

نتیجه‌گیری

Galaxy S7 سامسونگ از حافظه داخلی پیشرفته UFS 2.0 استفاده می‌کند که جدیدتر و سریع‌تر از چیپ eMMC 5.1 پرچمدار اچ‌تی‌سی است؛ اما دیدیم که HTC 10 در مجموع تست‌های انجام‌شده عملکرد سریع‌تری نسبت به Galaxy S7 داشت. پس می‌توان این گونه نتیجه گرفت: برای داشتن گوشی‌ای با سرعت بالای انتقال داده‌ها به کارت حافظه، ممکن است همیشه دستگاهی که چیپ حافظه داخلی سریع‌تری دارد سرعت کارت‌خوان بیشتری نداشته باشد و داده‌های مموری کارت را سریع‌تر نخواند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (112 نظر)

میلاد

۱۳۹۵/۵/۳۱
مگه نمیدونید که S7 Snapdragon هم تو بازارداره ؟
مگه زیبایی کم چیزیه که بخوای بری سمت گوشی مثل HTC و سامسونگ رو انتخاب نکنی

مهران

۱۳۹۵/۵/۲۴
من الان خودم ۶ ساله کهدفقط اچ تی سی میگیرم و الان هم ام۸ دارم ۲ ساله و خیلی راضی هستم ازش ،تا حالا راححت ۸۰ بار افتاده ولی نه هنگ کرده نه چیزی و سرعت گوشی بعد از ۲ سال حتی تکون نخورده.
این اچ تی سی ۱۰ هم تا هفته دیگه میخوام بخرم ،فقط اینو بدونید که واسه خرید مخصوصا گوشی به تمام تستها و بعد به مغز و فکر خود رجوع کنید نه تبلیغات.
با تشکر

Max

۱۳۹۵/۵/۲
درود به همه. دوستان من یک ماهه این گوشی رو دارم (htc10)چند تا نکته هست که وظیفه خودم میدونم به دوستان بگم تا از یک سری جریان تاسف بر انگیزی که راه افتاده آگاه شن.
متاسفانه زمانی که برای خرید 10به بازار موبایل رفته بودم از جریانی که در بازار موبایل به نفع سامسونگ و به ضرر اچ تی سی راه افتاده بود شگفت زده شدم باور کنید این سبک تبلیغات سامسونگ نه تنها نا جوانمردانست بلکه خیلی کثیفه که با قدرت مالی ای که داره تمام راه هارو به روی رقیبش یعنی اچ تی سی 10 بسته و شما حتی مغازه ای رو نمیتونید پیدا کنید که پشت ویترین یک عدد اچ تی سی 10 گذاشته باشن به نظرم تمام فروشنده های موبایل به صورت مستقیم از سامسونگ برای تخریب برند اچ تی سی تغذیه میشن، چرایی این قضیه طولانیه ولی باور کنید این جریان وجود داره. این رو هم باور کنید اگه در کل بازار موبایل فقط یک جا وجود داشت که مردم میتونستن اچ تی سی 10 رو دست بگیرن تا از کیفیت ساخت و صفحه نمایش بی نظیرش آگاه شن لا اقل این رو مطمئنم فروش اچ تی سی 10 کم از s7 نداشت. چرا که کسی که این دو تا گوشی رو کنار هم بزاره امکان نداره گوشیه بی کیفیت شیشه ای با دکمه هوم خط و خش دار سامسونگ رو انتخاب کنه. چند مورد از اخبار کذبی که در مورد اچ تی سی در سایتهای مختلف رو خوندم براتون میگم... 1) صفحه نمایش زیر نور آفتاب برعکس تبلیغات منفی وضوح بی نظیری داره. 2) صدای اسپیکر برعکس اخبار کذب بلند تر از اسپیکر پرچم دارهای گذشته اچ تی سی هست 3) آنتن دهی وای فای در این گوشی عالیه 4) شک نکنید صفحه نمایش اچ تی سی 10 از صفحه نمایش s7 بهتره 5) اینکه میگن سرعت اجرای بازی فیفا کمه یک دروغه بزرگه این گوشی تحت هیچ شرایطی لگ نمیزنه و هنگ تو کارش نیست. ببخشید طولانی شد در کل سامسونگ هم گوشیه بدی نیست ولی ارزش اچ تی سی لا اقل امسال واقعا بیشتره از دوستان سامسونگی عذر میخوام. موفق باشید

مهرداد مرادی

۱۳۹۵/۴/۳۰
سامسونگ دوربینش رو خودش درست کرده?
درسته...
سامسونگ آخه??? :))

مهدی

۱۳۹۵/۴/۱۵
آقای MYS5 بیا برو اس7 بخر برو تو کانال سامسونگ فقط بخند
منم هستم خیلی حال میده صد در صد انجامش بده