تست همراه اول

سرویس خبر
6 تیر 1395 ساعت 12:49
4 نظر

Mercedes AMG GT R

مرسدس AMG GT R: سوپر ژرمنی در لباس سبز

بالاخره رقیب تازه نفس پورشه 911 و آئودی R8 معرفی شد؛ تاکنون هیچ خودروی خیابانی از مرسدس به اندازه AMG GT R مجهز به تکنولوژی های موتوراسپرت نبوده است.

بالاخره مهم ترین پروژه AMG به نتیجه رسید؛ پروژه ای که حاصلش خلق سوپرکاری جدید برای حمله به پیست‌هاست. اما این آلمانی فقط برای پیست ساخته نشده است و اجازه حضور در خیابان ها را هم دارد. مرسدس AMG GT R، عضو جدید باشگاه سوپراسپرت، معرفی شد.

اگر به نام AMG GT R دقت کنید، به نظر می رسد که این خودرو تنها یک حرف R بیشتر از AMG GT دارد که 2 سال پیش معرفی شده بود، اما مهندسان آفالترباخ برای ساخت AMG GT R جراحی بزرگی روی AMG GT انجام داده اند. اول از همه وزن خودرو کاهش یافته، طوری که نسبت به AMG GT S حدود 90 کیلوگرم سبک تر شده و به 1554 کیلوگرم رسیده است. دومین نکته افزایش خروجی پیشرانه است؛ این خودرو با قدرت 577 اسب بخار و گشتاور 700 نیوتن متر گشتاور باز هم نسبت به AMG GT S حدود 74 واحد در قدرت و 50 واحد نیز در گشتاور بیشتر دارد.

تمام قدرت AMG GT R درست مانند نسخه استانداردش با گیربکس 7 سرعته دوکلاچه به چرخ های عقب می رود. البته این گیربکس بهبودیافته است، طوری که برای شتابگیری بهتر، دنده اول آن ضریب بالاتر و دنده هفتم نیز ضریب کوتاه تری نسبت به AMG GT S دارد. همین تغییر باعث بهبود 0.2 ثانیه ای شتاب AMG GT R شده و آن را به 3.5 ثانیه (برای رسیدن به سرعت 96) رسانده است. حداکثر سرعت نیز حدود 10 واحد بیشتر شده و معادل 318 کیلومتر بر ساعت است.

AMG GT R تنها با رنگ اختصاصی سبز تحویل مشتریانش می شود که AMG Green Hell Magno نام دارد. دلیل این نامگذاری به پیست معروف نوربرگ رینگ آلمان برمی‌گردد، چراکه تمام تست جاده ای این خودرو در این پیست انجام شده است. نوربرگ رینگ به دلیل پیچ های تند و تعداد زیاد تصادفات و همچنین رانندگانی که در این پیست کشته شده اند، ملقب به Green Hell یا جهنم سبز شده است.

جلوپنجره AMG GT R دارای خطوط عمودی است، درصورتی که در جلوپنجره نسخه های استانداردش تنها یک خط آن هم به صورت افقی دیده می شود. مرسدس این جلوپنجره را از مدل مسابقه ای AMG GT3 خود گرفته است تا اسپرت بودنش را بیشتر نشان دهد. گلگیرهای فیبرکربنی 4.5 سانتیمتر به عرض خودرو افزوده اند. همچنین تغییر کامل سپر و گذاشتن اسپلیتر در زیر سپر تنها برای خنک‌کاری بهتر پیشرانه و افزایش پایداری خودروست.

حالا که صحبت از پایداری شد، بهتر است این نکته را هم بگوییم که قسمت زیرین خودرو تماما تغییر کرده و به تیغه های متحرک تجهیز شده که در سرعت 80 کیلومتر برساعت و در حالت رانندگی RACE حدود 4 سانتیمتر پایین می آیند. در قسمت انتهایی خودرو نیز برای افزایش چسبندگی از باله ای کربنی استفاده شده است.

در کابین خودرو، صندلی های اسپرت با چرم های ناپا و تریم میکروفیبر DINAMICA بصورت استاندارد هستند. کمربندهای ایمنی زردرنگ نیز سفارشی است.

سیستم اگزوز نیز تغییر کرده و حالا 6 کیلوگرم سبکتر شده است. تایرهای استاندارد از نوع Pilot Sport Cup 2 ساخت میشلین هستند که طبق گفته مرسدس امکان استفاده از آنها در پیست نیز وجود دارد. این تایرها نسبت به تایرهای AMG GT R بیش از 50% عمر بیشتری دارند. 

مرسدس AMG GT R از اواخر امسال به عنوان مدل 2018 وارد بازار می شود و در نیمه 2017 نیز احتمالا به ایالات متحده خواهد رسید. قیمت گذاری این آلمانی هنوز اعلام نشده است، اما هرچه باشد از قیمت 131 هزار دلاری نسخه های AMG GT S ارزانتر نیست!

با کالایاب خودرو در «کانال کالایاب خودرو تلگرام» و «اینستاگرام کالایاب خودرو» همراه شوید



نظرات کاربران

در حال بارگذاری