خانهاخبار
5 بازی برتر برای علاقه‌مندان موسیقی

5 بازی برتر برای علاقه‌مندان موسیقی

در چند سال اخیر، بازی‌های متعدد و جذابی بر اساس ریتم و درک ما از موسیقی برای موبایل ساخته شده است. در این مطلب پنج بازی موسیقی‌محور برتر را به شما معرفی می‌کنیم.
۱۳۹۵/۴/۶

به دنبال بازی‌هایی موسیقی‌محور می‌گردید؟ هدفون به گوش بزنید و صدا را تا آخر زیاد کنید؟ در این مطلب چند بازی برتر برای علاقه‌مندان به موسیقی معرفی می‌کنیم. البته اپلیکیشن‌های بسیاری برای آهنگ‌سازی وجود دارد، ولی همه استعداد آهنگ‌سازی نداریم و این اپلیکیشن‌ها بعد از مدتی کسل‌کننده می‌شود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم به جای معرفی اپلیکیشن‌های آهنگ‌سازی، این بار سراغ بازی‌های مربوط به موسیقی برویم.

SongPop 2 - Music Quiz

image

با SongPop 2 شروع می‌کنیم: یک بازی که اطلاعات موسیقی شما را به چالش می‌کشد. در این بازی شما بخشی از یک آهنگ را می‌شنوید و باید زودتر از رقیب نام خواننده آن را حدس بزنید. البته می‌توانید در بخش تک‌نفره‌اش هم معلومات خود را بسنجید، ولی جذابیت اصلی بازی در همان مسابقه آنلاین با دوستانتان و دیگر عاشقان موسیقی جهان است. بیش از 100 هزار آهنگ از دهه‌ها و ژانرهای مختلف در این اپلیکیشن موجود است.

image
 
image

 

Groove Planet

image

بازی بعدی پویاتر است و داستان جالبی دارد. شما مسئول ساخت یک سیاره مرده هستید و فضایی‌های این سیاره با روش خاصی ساختمان می‌سازند: آن‌ها از ریتم نت‌های موسیقی استفاده می‌کنند. برای به دست آوردن نت موسیقی، باید بر اساس ریتم آهنگ‌ها روی صفحه تقه بزنیم. آهنگ‌ها را می‌توان از دستگاه خود یا ساندکلاود پخش کرد و می‌توان هر آهنگی هم انتخاب کرد، ولی طبیعتا برای این بازی بهتر است تمپوی آهنگ بالاتر باشد تا نت‌های بیشتری به دست بیاید.

با نت‌های به‌دست‌آمده ساختمان‌های جدید می‌سازید یا قبلی‌ها را توسعه می‌دهید. در جریان بازی، یک سیاره مرده را با موسیقی دوباره زنده می‌کنید!

image
 
image

 

My Singing Monsters: Dawn of Fire

image

در دنیایی که بازی‌های موبایلی کم‌وبیش شبیه یکدیگر شده‌اند، «هیولاهای آوازخوان من: سپیده آتش» بازی متفاوتی است؛ بازی‌ای که در آن باید گروهی از هیولاهای موسیقی‌دان را گرد هم آورید.

اول با یک هیولا آغاز می‌کنید. با کشف آهنگ‌های جدید شخصیت‌ها و مکان‌های تازه‌ای هم به رویتان باز می‌شود و هیولاهای جدیدی با استعداد موسیقایی بالا به دست می‌آورید. نکته جالب این است که هر هیولای جدید صدا و سبک خودش را دارد: یکی خواننده است و یکی ساز می‌زند. تا وقتی هم که هیولاهای جدید باز نشوند، نمی‌توان فهمید کدام ویژگی را دارند.

«هیولاهای آوازخوان من» یک بازی چند ژانری است و قطعا یکی از بهترین بازی‌ها در ژانر موسیقی است. این بازی را به قیمت 1 دلار از اپ‌استور دریافت کنید.

image

 

Lost in Harmony

Lost in Harmony یا «گم‌شده در هارمونی» بازی‌ای است که درک شما از ریتم را محک می‌زند. در این بازی باید دو شخصیت اصلی بازی را در چند مرحله هدایت کنید تا جلو موانع واکنش مناسب نشان بدهند. برخلاف بیشتر بازی‌های این چنینی، این بازی درباره ریتم در موسیقی است: با هماهنگ‌شدن تقه‌های ما به صفحه و موسیقی در حال پخش امتیاز می‌گیریم.

نکته جالب در این بازی این است که می توانیم با موسیقی‌های دلخواه خود، مراحل مخصوص بسازیم. علاوه بر این، می‌توان لباس و قیافه شخصیت‌ها را هم شخصی‌سازی کرد.

این بازی برای اندروید رایگان است (با خرید‌های درون‌اپلیکیشنی) و برای آی‌اواس چهار دلار قیمت دارد.

image
 
image

 

Fantasy Beat

image

آخرین بازی ترکیبی است از بازی‌های ریتمیک و بازی‌های نقش‌آفرین. باید بر اساس ریتمی خاص برای شکست دادن دشمنان روی صفحه تقه بزنید یا انگشت بکشید. و بخش نقش‌آفرینی نیز این است که با پیشرفت در بازی و کشتن هیولاها، امتیازهایی می‌گیرید که با آن می‌توانید تجهیزات بهتری تهیه کنید. بیش از 200 مرحله مختلف، 100 وسیله مختلف و 5 حالت بازی در Fantasy Beat پیش‌بینی شده که می توان با آن‌ها ساعت‌ها مشغول بود و در امکانات بی‌پایان بازی غرق شد.

متاسفانه این بازی برای اندروید هنوز عرضه نشده و فقط روی آیفون و آیپد قابل دریافت است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Kiarash

۱۳۹۵/۴/۲۸
ممنون