خانهاخبار
دلایل شیائومی برای مخالفت با ضد آب بودن گوشی‌های هوشمند

دلایل شیائومی برای مخالفت با ضد آب بودن گوشی‌های هوشمند

کمپانی چینی شیائومی تاکنون با محصولات ارزان قیمت و در عین حال باکیفیت خود توانسته زنگ خطر را برای بسیاری از کمپانی‌های مطرح رقیب به‌صدا درآورد. بنیانگذار و مدیرعامل این شرکت اخیرا در یک مصاحبه اعلام کرده که شیائومی به دو دلیل تاکنون سراغ ضدآب کردن گوشی‌های خود نرفته است.
۱۳۹۵/۳/۳۱

امروزه ضدآب بودن تلفن‌های هوشمند قابلیتی شده که بسیاری از طرفداران این نوع محصولات انتظار دارند آن را در محصول مورد علاقه‌شان ببینند. فرقی ندارد که گوشی مورد علاقه آنها ساخت سونی باشد یا سامسونگ یا حتی اپل. در بازار چین نیز همین شرایط برقرار است. با وجود تنوع زیاد تولیدکننده‌های گوشی هوشمند در چین، کاربران شیائومی از این برند محبوب انتظار دارند که ویژگی ضدآب بودن را به محصولات آینده خود اضافه کند.

image

در همین رابطه Lei Jun، بنیانگذار و مدیرعامل شیائومی، در مصاحبه‌ای اعلام کرده که اگر کاربران شیائومی چنین چیزی از ما بخواهند، به درخواست آنها پاسخ مثبت می‌دهیم. Jun در ادامه صحبت‌های خود به دو دلیل اشاره کرده که باعث شده شیائومی تاکنون گوشی هوشمند ضدآب نداشته باشد. دلیل اول به قیمت تمام‌شده محصول برای مشتری برمی‌گردد. اضافه کردن ویژگی ضدآب حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد به قیمت گوشی اضافه می‌کند و ممکن است این افزایش برای تمام مشتری‌ها توجیه اقتصادی نداشته باشد. دلیل دوم به شیوه نگهداری از گوشی مربوط می‌شود. به عقیده شیائومی، تضمین ضدآب بودن گوشی مستلزم آن است که گوشی در طول مدت استفاده در معرض خطر و آسیب‌دیدگی قرار نگیرد.

آقای Jun اشاره کرده که با تمام این تفاسیر اگر مشتریان شیائومی خواستار ضدآب شدن گوشی‌های خود باشند، شیائومی این آمادگی را دارد که این قابلیت را به محصولات آینده خود اضافه کند.

اگر بحث هزینه را کنار بگذاریم، این امید وجود دارد که بتوان با به‌کارگیری ایده‌های جدید در نحوه ضدآب کردن گوشی‌ها، کاری کرد تا اثر ضدآب بودن آنها پس از آسیب‌هایی نظیر افتادن از ارتفاع یا وارد شدن ضربه همچنان حفظ شود. در حال حاضر تکنولوژی ضدآب کردن گوشی به دو روش انجام می‌شود. روش اول، که سونی ابتدا از آن استفاده کرد، به‌کارگیری درپوش‌هایی روی پورت‌های گوشی است که از نفوذ آب به داخل گوشی جلوگیری می‌کند. در روش دوم عایق کردن پورت‌ها از قسمت درونی آنها و در داخل بدنه گوشی انجام می‌شود. این روش را سامسونگ در گوشی‌های ضدآب اخیر این شرکت مانند گلکسی S7 به‌کار برده است.

image
 

مشخص نیست که شیائومی دقیقا چه زمانی و با چه ایده‌ای این ویژگی را به گوشی‌های خود اضافه می‌کند. تا اینجا فقط می‌دانیم که مدیران این شرکت به فکر افتاده‌اند تا از این نظر از رقبای خود عقب نیفتند. نظر شما در مورد گوشی‌های ضدآب چیست؟ آیا ترجیح می‌دهید که گوشی‌های هوشمند گران‌تر شوند، اما در برابر آب از مقاومت کافی برخوردار باشند؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (29 نظر)

Sepehr

۱۳۹۹/۲/۲۲
محض اطلاع شما عرض کنم کسی که گوشی ضد آب میخره یا عادت به شستن گوشیش داره (حالا به هر دلیلی) یا میخواد از گوشیش زیر آب هم استفاده
کسی نمیره گوشی ضدآب بخره که شاید روزی تو آب بیوفته!

Hossein

۱۳۹۸/۶/۷
خدایی شیائومی گوشی خیلی خوبیه هم از نظر قیمت هم کارکرد ولی ی کارایی کم داره ک ضد آب بودنش ک این مشکل هم حل بشه عالی هم میشه ولی باید فکر قیمتش م بکنن ب مردم فشار نیاره

me3069

۱۳۹۵/۹/۲۷
سلام داداش Mi 5s plus یا Mi 5 بخری ازین A5 سره اگه بخریش دیگه عالی میشه

بهنیا

۱۳۹۵/۵/۱۹
گوشی note3 من دیروز خیس شد حالا دیگه کار نمی کنه . نمی دونم چکار کنم

Mohammad

۱۳۹۵/۴/۱۴
من می ۵ دارم از‌ هرنظر عالیه تو خریدش اصلا شک نکن. مخصوصا دوربینش که تو شب غوقا میکنه