خانهاخبار
حافظه داخلی آیفون در iOS 10 افزایش می‌یابد

حافظه داخلی آیفون در iOS 10 افزایش می‌یابد

در مورد اتفاقات و تغییراتی که در اولین نسخه آزمایشی آی او اس 10 رخ داده خبرهای زیادی منتشر می‌شود. یکی از این خبرها به افزایش حافظه داخلی آیفون در آی او اس 10 نسبت به نسخه‌های قبلی آی او اس اشاره دارد.
۱۳۹۵/۳/۲۷

اگرچه در آیفون‌های ۱۲۸ و ۶۴ گیگابایتی چندان اهمیتی ندارد که سیستم عامل چقدر از حافظه داخلی گوشی را اشغال می‌کند، در آیفون‌های ۱۶ گیگابایتی این مسئله ممکن است اهمیت بیشتری داشته باشد. به‌تازگی تصاویری منتشر شده که نشان می‌دهد آیفون‌هایی که اولین نسخه آزمایشی iOS 10 را نصب کرده‌اند، ۸ درصد حافظه داخلی بیشتری نسبت به iOS 9.3.2 در اختیار دارند.

تصویر زیر از صفحه About یک آیفون ۱۲۸ گیگابایتی با آی‌اواس ۱۰ و ۹.۳.۲ گرفته شده است. همان طور که می‌بینید، در تصویر سمت چپ که با آی‌اواس ۹.۳.۲ گرفته شده فضای در اختیار کاربر ۱۱۳ گیگابایت است، اما در تصویر سمت راست که با آی‌اواس ۱۰ گرفته شده این فضا به ۱۲۱ گیگابایت افزایش یافته.

image

به همین ترتیب اگر این افزایش ۸ درصدی را روی آیفون ۱۶ گیگابایتی محاسبه کنیم، می‌بینیم که تقریبا ۱ گیگابایت حافظه داخلی آن افزایش می‌یابد. آیفون ۱۶ گیگابایتی با آی‌اواس ۹.۳.۲ برابر ۱۱.۹ گیگابایت حافظه دراختیار کاربر می‌گذارد که این فضا می‌تواند در آی‌اواس ۱۰ به ۱۲.۸ گیگابایت افزایش یابد.

البته آی‌اواس ۱۰ هنوز در وضعیت آزمایشی به سر می‌برد و تا زمان عرضه نسخه نهایی آن احتمال هرگونه تغییری وجود دارد. اما در هر حال اگر این افزایش ۸ درصدی حافظه در نسخه نهایی آی‌اواس ۱۰ نیز وجود داشته باشد، می‌تواند یکی از تغییرات مثبت این نسخه به شمار رود. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

KN

۱۳۹۵/۳/۲۹
اكسپريا كاملا با ايفون قابل مقايسست چون از هر نظر در يك رده قرار دارن. ??

mohamad

۱۳۹۵/۳/۲۸
اگه تو نسخه ی نهایی هم این قضیه صدق کنه یعنی سیستم عامل پیشرفته تر با حجم کمتر که باعث روان تر شدن رابط کاربری میشه و این یه پیشرفت خیلی بزرگه. ساده ترش میشه امکانات بیشتر در حجم کمتر !!!

ایلیا

۱۳۹۵/۳/۲۸
این شرکت اپل هم خوب بلده مردم رو بازی بده. من خودم اکسپریا دارم، دوتا سیمکارت روشه یه رم 128 و 32 گیگ حافظه داخلی، دو دقیقه فیلمبرداری دوربینش میشه یک گیگ، کل مغزشو برنامه و فیلم ریختم آخ نمیگه حالا مردم رو مسخره اپل با یک گیگ بالا پایین حافظه،

سعید

۱۳۹۵/۳/۲۸
واقعا دکتر هستی شما
توی سمت چپی 925 تا آهنگ داری در سمت چپ 921

امیر

۱۳۹۵/۳/۲۷
عالی میشه اگه تو نسخه اصلی هم اینجوری باشه , برای 64 گیگ چقدر فضا آزاد میشه؟