خانهاخبار
Xbox One جدید رونمایی شد: 40 درصد کوچک‌تر

Xbox One جدید رونمایی شد: 40 درصد کوچک‌تر

دیشب مایکروسافت از نسخه جدید ایکس باکس وان، Xbox One S، رونمایی کرد؛ کنسولی که طراحی آن با کنسول‌های قبل کاملا متفاوت است.
۱۳۹۵/۳/۲۵
image

 

مایکروسافت دیشب در مراسم E3 در لس‌آنجلس از ایکس‌باکس وان جدید رونمایی کرد. Xbox One S، که جای XBox One را می‌گیرد، بسیار کوچک‌تر از نسخه قبلی خود است و لباس جدید سفیدرنگی بر تن کرده (مایکروسافت به آن «روبات سفید» می‌گوید). نتیجه نیز طراحی جدیدی شده که با دیگر کنسول‌های مایکروسافت کاملا در تضاد است. کنسول جدید 40 درصد کوچک‌تر از ایکس‌باکس وان اصلی است و انرژی به‌مراتب کمتری از ایکس‌باکس‌های قبلی طلب می‌کند. مایکروسافت برای ایکس‌باکس جدید پایه افقی هم در نظر گرفته که به شما حق انتخاب می‌دهد که ایکس‌باکس خود را چگونه روی سطح قرار بدهید.

 

image

 

به جز طراحی بصری جدید، Xbox One S نسبت به نسخه‌های قبلی‌اش چند پیشرفت دیگر هم داشته است. ایکس‌باکس جدید از ویدئوهای 4K Ultra HD پشتیبانی می‌کند (که شامل 4K Ultra HD بلوری هم می‌شود) و هم برای ویدئو و هم برای بازی با HDR تطابق دارد. یکی از درگاه‌های یواس‌بی هم به جلو دستگاه، کنار دکمه‌های دسته، منتقل شده تا دسترسی به آن ساده‌تر باشد. شبیه‌ساز مادون قرمز دستگاه هم دوباره طراحی شده است. اما یک چیز از دستگاه حذف شده است: درگاه سنسور کینِکت در ایکس‌باکس جدید دیده نمی‌شود. اگر می‌خواهید کینکت به دستگاه وصل کنید، باید از آداپتور جدا استفاده کنید. مایکروسافت اعلام کرده که در نظر دارد آداپتورهایی رایگان در اختیار کسانی بگذارد که در حال حاضر ایکس‌باکس وان دارند و می‌خواهند دستگاهشان را به ایکس‌باکس جدید ارتقا بدهند.

 

image

 

فقط خود کنسول نیست که به‌روز شده؛ کنسول با دسته‌های بازی جدیدی هم عرضه می‌شود. این دسته‌ها به رنگ کنسول درآمده‌اند و بافت پشت آن‌ها هم تغییر کرده است. همچنین دسته‌ها به بلوتوث مجهز شده‌اند که هم قلمرو وایرلس را گسترش می‌دهد و هم باعث می‌شود که بتوان با کامپیوتر هم از آن‌ها استفاده کرد.

 

image

 

نسخه مخصوص و محدود XBox One S از دو ماه دیگر با هارد 2 ترابایت به قیمت 399 دلار در دسترس خواهد بود. کمی بعد دو نسخه معمولی هم با حافظه 500 گیگابایت به قیمت 299 دلار و 1 ترابایت به قیمت 349 دلار عرضه می‌شوند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

Ahmad

۱۳۹۶/۳/۷
سلام دوستان قیمت بازی های ایکس در چه حد؟ مثلا گرون ترین بازیش چقدر؟ بالای ۲۰۰ هزار تومن!!!! چون من توی چند تا سایت دیدم که قیمت ها خیلی بالا بود از ۱۵۰ هزار شروع میشد تا ۲۲۰ هزار تومن!!!! این قیمت ها واقعا حقیقت دارند یا اون سایت مشکل داشته ؟؟
ممنون میشم اگه جواب بدید خیلی ضروری هست

kamran

۱۳۹۵/۳/۲۶
منظورت چیه یعنی خیلی عالی یا خیلی بد ؟ میشه بگی نفهمیدم.

rbmscpsaj

۱۳۹۵/۳/۲۶
برای مایکروسافت کلمه ای به نام رقیب وجود نداره. سونی با پلی استیشن لینوکسیش خیلی هنر کرده که هنوز از بازار خارج نشده. وگرنه مایکروسافت سونی رو از پشه هم کوچکتر میبینه

amir

۱۳۹۵/۳/۲۵
فکر کنم microsoft خیلی موقع ها یادش میره رقیبی به اسم SONY داره

robin

۱۳۹۵/۳/۲۵
این بی نظیر :) حتمی باید امتحانش کرد.