خانهاخبار
API سیری در دسترس توسعه‌دهندگان قرار گرفت

API سیری در دسترس توسعه‌دهندگان قرار گرفت

همان طور که انتظار می‌رفت، اپل در کنفرانس خود اعلام کرد API سیری را در اختیار توسعه‌دهندگان شخص ثالث قرار می‌دهد تا شاهد گسترش این دستیار صوتی در اپلیکیشن‌های بیشتری باشیم.
۱۳۹۵/۳/۲۴

جدال بین دستیارهای صوتی هر روز وارد مرحله تازه‌ای می‌شود و شرکت‌های بزرگ گوگل، مایکروسافت و اپل به دنبال جلب هرچه بیشتر توجه کاربران هستند. مایکروسافت با ادغام دستیار صوتی خود، کورتانا، در ویندوز 10 و همچنین انتشار نسخه اندروید آن و گوگل با اضافه کردن ویژگی Now On Tap برای محبوبیت دستیار صوتی خود تلاش می‌کنند. اما اکنون نوبت به اپل رسیده تا از برنامه‌هایش برای سیری رونمایی کند.

این شرکت در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود اعلام کرد API سیری را در اختیار توسعه‌دهندگان شخص ثالث قرار می‌دهد تا از این دستیار صوتی در اپلیکیشن‌های خود استفاده کنند. این حرکت اپل به دنبال حرکت‌های مشابه آمازون، گوگل، فیسبوک و مایکروسافت شکل گرفته است؛ همه این شرکت‌ها دستورهای صوتی را قدم بزرگ بعدی در الگوهای محاسباتی می‌دانند.

از این پس در آی او اس 10 شاهد سیری هوشمندتری هستیم؛ دستیار صوتی هوشمندی که به کمک صفحه کلید اپل می‌آید تا گزینه‌های پیشنهادی مناسب‌تری در اختیار کاربر قرار دهد. این دستیار دیجیتال با دسترسی به موقعیت، اطلاعات تماس، زمان‌های آزاد تقویم شما و بسیاری بخش‌های دیگر می‌تواند کارهایی از جمله ارسال پیام، گرفتن تاکسی، جستجو در عکس‌ها و ... را انجام دهد.

 

image

 

اپل از دستیار صوتی خود در سیستم عامل خودرو خود، CarPlay، که مورد استقبال شرکت‌های خودروسازی قرار گرفته، نیز بهره می‌برد.

با در اختیار گذاشتن API سیری، به زودی شاهد استفاده از آن در اپلیکیشن‌های مختلف خواهیم بود؛ اپلیکیشن‌هایی که احتمالا کار را برای کاربران ساده‌تر از پیش خواهند کرد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)