خانهاخبار
5 دلیل برای حذف درگاه 3.5 میلی‌متری از آیفون 7

5 دلیل برای حذف درگاه 3.5 میلی‌متری از آیفون 7

شایعات زیادی به گوش رسیده که می‌گوید اپل در آیفون بعدی درگاه 3.5 میلی‌متری هدفون را حذف می‌کند و اتصال هدفون فقط از طریق اتصال لایتنینگ انجام می‌شود. در این مطلب با مقایسه این دو درگاه، توضیح داده می‌شود که چرا باید آغوشمان را به روی لایتنینگ باز کنیم.
۱۳۹۵/۳/۲۳

لایتنینگ ممکن است ترسناک باشد؛ ببینید چند نفر را وحشت برداشته که نکند اپل درگاه هدفون فعلی را با وایرلس و درگاه لایتنینگ عوض کند. هنوز هیچ‌کس نمی‌داند آیفون بدون جک 3.5 میلی‌متری چگونه می‌شود، ولی می‌توانیم با اطمینان بگوییم که هدفون‌های لایتنینگ پیشرفت چشمگیری در آیفون ایجاد می‌کنند.

برای بررسی عملکرد این دو درگاه، هدفون‌های Titanium EL-8 و Sine از برند Audeze مورد آزمایش قرار گرفته که هر دو درگاه سنتی و لایتنینگ در آنها استفاده شده است، و خواهید دید که کیفیت صدا به مراتب با اتصال‌های تمام دیجیتال بهتر می‌شود؛ اتصال‌هایی که به آن‌ها کابل لایتنینگ Cipher می‌گویند و خودشان پردازنده دیجیتال، مبدل دیجیتال به آنالوگ (DAC) و تقویت‌کننده صدا دارند. اگر همه هدفون‌های لایتنینگ با کیفیت Audeze ساخته شوند، دیگر نباید نگران آینده اتصال‌های لایتنینگ بود؛ چون آن‌قدر خوب‌اند که خیلی زود جک 3.5 میلی‌متری را فراموش می‌کنید.

تجهیزات قابل حمل

image

اولین چیزی که هر متخصص هدفونی به شما می‌گوید این است که DAC و تقویت‌کننده صدای مجزا بگیرید. اگر منبع صدایتان کامپیوتر یا، بدتر از آن، موبایل باشد، بعید است بتوانید بهترین عملکرد هدفون خود را در اختیار داشته باشید. مشکل مبدل و تقویت‌کننده بیرونی این است که معمولا بسیار دست‌وپاگیرند و نمی‌توان به راحتی در حرکت از آن‌ها استفاده کرد. Audeze با سیم Cipher خود این دو فاکتور را پوشش می‌دهد. Cipher از بیرون شبیه کنترل از راه دور است، ولی درون آن اتفاقاتی جادویی رخ می‌دهد.

قدرت بیشتر

هرچقدر هم که مدارهای صوتی آیفون خوب باشد (که از بهترین‌های موجود در بازار است)، باز هم قدرت استفاده کامل از EL-8 در Audeze را ندارد. حد نهایت صدا در آیفون کماکان متوسط است و حداکثر از 70 درصد قابلیت‌های EL-8 استفاده می‌کند. اما اگر از سیم Cipher استفاده کنید، EL-8 را با تمام قدرتش در اختیار دارید. حتی قبل از آنکه اپل هشدار صدای بلند و بی‌وقفه بدهد هم صدا بلند است. کار با Sine کمی راحت‌تر است، ولی در مورد این هدفون هم باز صدا با کابل Cipher قدرت بیشتری دارد.

image

 

صدای بهتر

قدرت بیشتر بدون شفافیت بیشتر صدا بی‌معناست. و مبدل‌های لایتنینگ دارند به خوبی صدای شفاف‌تری تولید می‌کنند. هر دو هدفون با سیم و پردازنده خودشان صدای بسیار شفاف‌تری دارند. اگر زمانی از کابل Cipher برای تلویزیون استفاده شود، می‌توان پیش‌بینی کرد که با مبدل آن رزولوشن و میزان رنگ تلویزیون کیفیتی بسیار بالاتر به خود خواهد دید. در این مورد هم EL-8 تفاوت‌ها را بیشتر از Sine مشخص کرد و حتی با گوش غیرمتخصص هم می‌شد فهمید که EL-8 با کابل Cipher از خجالت پردازنده آیفون درمی‌آید!

image

 

تنظیم‌کننده بهتر

اپلیکیشن آی‌اواس آودیزی (Audeze) به شما امکان کنترل جزئیات فرکانس در هدفون شما را می‌دهد؛ بله، خود هدفون، چون تغییراتی که درون اپلیکیشن می‌دهید در فریمور کابل Cipher ذخیره می‌شود. برای هر گوش پیش‌تنظیماتی تعریف شده که می‌توانید با دستگاه آی‌اواس خود تغییرش بدهید، به این ترتیب هر دو هدفون EL-8 و Sine آن تنظیمات را به دیگر دستگاه با اتصال لایتنینگ می‌برند. اپلیکیشن Audeze EQ می‌تواند در گام‌های 1 دسی‌بلی و در 10 فرکانس مختلف صدا را تنظیم کند.

image


 

چشم‌انداز دیجیتال

image

خوشتان بیاید یا نیاید، روند تکنولوژی‌های شخصی به سمت دیجیتال‌تر شدن و دوری از آنالوگ پیش می‌رود. پروتکل‌های وایرلس و مزایایی که بالا درباره لایتنیگ ذکر شد، درگاه هدفون 3.5 میلی‌متری را از رونق می‌اندازند. بدون سیم گوش دادن به موسیقی راحت‌تر است و صدا با لایتنینگ دیجیتال کیفیت بهتری دارد. با  فریمورهای قابل بهبود و سنسورهای داخلی و هم‌گام با تغییر اتصال هدفون، کارکرد آن هم تغییر می‌کند. اگر می‌خواهیم هدفون‌های آینده را داشته باشیم، نمی‌توانیم با اتصال‌های گذشته ادامه بدهیم. بله؛ باید زمانی طی شود تا هدفون‌ها و اتصال‌ها منطبق شوند، ولی به هر حال لایتنینگ اپل و به طور کلی استاندارد USB-C جای درگاه 3.5 میلی‌متری را خواهد گرفت. دیر و زود دارد، اما سوخت‌وسوز ندارد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

amir_abl

۱۳۹۵/۴/۷
تو فرص کن بزنی تو شارژ گوشیتو از اونورم وایفای یا بلوتوث و روشن کنی مسخرست همینجوریشم باتری زود خالی میشه اگه اینطوری بشه ملت ترجیح میدن با اسپیکر اهنگ گوش کنن
و به نظر gsm کاملا با تعصب و فقط از روی طرفداری نظر داده همه میدونن ک با برداشتن جک دیگه گوش کردن با هدفون و شارژ کردن همزمان گوشی مشکل بزرگی میشه

محمد

۱۳۹۵/۳/۲۴
اى كاش اپل هدفون ايفون٧ را به صورت بيسيم بده مثل هدفونهاى كه با بولوتوث كار ميكنند تا كاربران هنگام شارژ كردن گوشى با مشكل مواجه نشوند ديگه وقتش كه اپل فن اورى شارژ بيسيم را به گوشيهاش بيارهمحمد

محمد جواد

۱۳۹۵/۳/۲۴
به نظر من نشدنیه شما حساب کن گوشیت شارژ نداشته باشه بخوای آهنگ گوش بدی همزمان نمیتونی هم بزنی شارژ هم هندزفری داشته باشی
کاری که اکثرا انجام میدیم همه ما

مرتضی

۱۳۹۵/۳/۲۳
جالب بود که تمام تمرکز رو روی موسیقی گذاشته فعلا

VistaMobile

۱۳۹۵/۳/۲۳
دیر و زود دارد، اما سوخت‌وسوز ندارد !