خانهاخبار
لپتاپ‌های هیبریدی جای تبلت‌ها را می‌گیرند!

لپتاپ‌های هیبریدی جای تبلت‌ها را می‌گیرند!

به نظر می‌رسد این روزها دیگر کسی به دنبال خرید تبلت نیست؛ یا سراغ فبلت می‌رود یا لپ تاپ هیبریدی انتخاب می‌کند.
۱۳۹۵/۳/۲۳

این روزها بازار فروش تبلت‌ها روندی نزولی دارد و این چیزی نیست که بتوان انکارش کرد. بزرگ شدن نمایشگر گوشی‌های هوشمند و وارد شدن فبلت‌ها به بازار باعث شده تا تبلت‌های کوچکتر محو شوند و تبلت‌های بزرگتر نیز به سمت ادغام با کامپیوترهای شخصی حرکت کنند. طبق اطلاعات آماری موسسه IDC، خریداران این روزها در مورد کارایی تبلت به تردید افتاده‌اند، اما تبلت-لپتاپ هیبردی طرفدارانی پیدا کرده است.

گزارش فصلی IDC نشان می‌دهد که در سه ماهه اول 2016، تعداد 46.7 میلیون دستگاه تبلت به فروش رسیده که در مقایسه با سه ماهه مشابه سال قبل 10 درصد کاهش یافته و نسبت به سه ماهه چهارم 2015 نیز حدود 33 درصد کاهش یافته است. میانگین قیمت تبلت‌های فروش رفته 241 دلار است؛ قیمتی که نشان می‌دهد تبلت‌های گران‌قیمت فروش بیشتری داشته‌اند. در حقیقت این امر به دلیل حضور لپتاپ‌های باریک هیبریدی است.

اگر به بازار IDC نگاهی بیندازیم، می‌بینیم 14 درصد تبلت‌ها ویندوزی هستند و 20 درصد ارزش بازار را در اختیار دارند. در این میان تبلت‌های اپل 22 درصد از کل تبلت‌ها را شامل می‌شوند، اما به دلیل قیمت بالایشان 39 درصد از ارزش بازار را در اختیار دارند. تبلت‌های اندرویدی نیز با داشتن سهم 64 درصدی به 41 درصد ارزش بازار اکتفا کرده‌اند، زیرا بین آنها می‌توان گزینه‌های ارزان‌قیمت متعددی مشاهده کرد.

شما چطور فکر می‌کنید؟ آیا عمر تبلت‌ها رو به پایان است یا به زودی شاهد افزایش فروش آنها خواهیم بود؟

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

پرویزی

۱۳۹۵/۳/۲۳
تبلت ها جز بزرگی دست و پا گیرشون هیچ مزیتی دیگه نسبت به گوشی ها ندارن حتی خیلی از گوشی های امروزی از لحاظ سخت افزاری خیلی قوی تر از تبلت ها هستند.

alireza4

۱۳۹۵/۳/۲۳
کلا ازنظرمن ورود تبلت ها به دنیای تکنولوژی باید قبول کنیم اشتباه بوده

mohammadreza.n

۱۳۹۵/۳/۲۳
فقط فبلت.هم سایزش خوبه هم قوی تره