با فروش بیش از 7 میلیون دستگاه و با بیش از 4 دهه سابقه تولید، لنسر را باید یکی از قدیمیترین و البته خوشنامترین برندهای بازار جهانی دانست. میتسوبیشی برای مدل 2016 لنسر، که آخرین روزهای پائیز 2015 معرفی شد، دست به فیسلیفت مختصری زد که مهمترین بخش آن بهروزشدن چهره جلویی خودروست. LEDهای روز استاندارد به همراه چراغهای دیلایت جدید درکنار تغییر سپر و افزودهشدن رکابهای جانبی تنها نکات قابل توجه در مدل 2016 لنسر است.
در کابین خودرو هم صفحه کیلومتر تغییر کرده و هم کنسول مرکزی با روکشهای مشکی و نقرهای بهروز شده است. مانیتور لمسی نیز جدیدتر شده و به رادیوی دیجیتالی مجهز است. در مابقی جزئیات، لنسر 2016 تفاوتی با مدل 2015 خود ندارد.
در این مدل گیربکس خودرو همچنان CVT است که به گفته میتسوبیشی بهبود یافته است. لنسر 2016 همچنان یکی از معدود سدانهای کوچک بازار جهانی محسوب میشود که سیستم محرکه AWD را به صورت سفارشی در اختیارتان قرار میدهد. لنسر تا قبل از این سه تیپ ES و SE و GT داشت، اما از مدل 2016 به بعد، میتسوبیشی تیپ جدید SEL را هم به آن افزود که به لحاظ قیمتی گرانتر از SE اما ارزانتر از GT است.
در اکثر بازارهای جهانی لنسر با انجینهای مختلفی عرضه میشود که حجمشان از 1.5 تا 2.4 لیتر متغیر است، اما در ایران فعلا نسخه 1.8 لیتری آن آمده است. در این مدل ویژگیهایی نظیر کنترل کشش و پایداری، کمکی ترمز و توزیع ترمز، چراغهای گردشی زنون جلو، اتولایت و مهشکن استاندارد هستند.
Lancer Type4 | |
حجم موتور | 1.8 لیتر |
قدرت | 138 اسب بخار |
گشتاور | 176 نیوتن متر |
گیربکس | CVT با امکان تعویض دستی |
مصرف شهری | 8.6 لیتر |
مصرف جادهای | 5.5 لیتر |
مصرف ترکیبی | 6.6 لیتر |
حجم باک | 59 لیتر |
شتاب | 11.5 ثانیه |
حداکثر سرعت | 192 کیلومتر برساعت |
در تجهیزات کابین نیز امکاناتی مانند سنسور باران، سنسور دنده عقب و دوربین عقب، کروز کنترل، فرمان برقی با روکش چرمی، سانروف برقی، آینههای تاشوی برقی با گرمکن، پدال شیفتر، سیستم صوتی با 4 اسپیکر و بلوتوث، هفت ایربگ و کمربندهای ایمنی پیشکشنده برای سرنشینان جلو همگی استاندارد هستند.
بیشتر بخوانید: