خانهمقاله‌ها
چگونه مانع ردیابی شدن گوشی خود شویم؟

چگونه مانع ردیابی شدن گوشی خود شویم؟

داستان‌های زیادی در مورد شنود و ردیابی کردن گوشی‌های موبایل توسط سازمان‌های جاسوسی وجود دارد که حتی در صورت خاموش بودن گوشی هم می‌توانند موقعیت کاربران را از طریق آن ردیابی کنند. اگر می‌خواهید بدانید که چگونه می‌توان از ردیابی شدن گوشی خود جلوگیری کرد، در ادامه مطلب به شما خواهیم گفت که مطمئن‌ترین راه ممکن چیست.
۱۳۹۵/۱۲/۱۶

حتما در فیلم‌های سینمایی دیده‌اید افراد تبهکار یا شخصی که پلیس به دنبال اوست برای ردیابی نشدن، گوشی‌اش را دور می‌اندازد و از سیم‌کارت و گوشی جدیدی استفاده می‌کند. اما آیا روش دیگری برای جلوگیری از ردیابی شدن وجود دارد؟ آیا با فلایت مد کردن گوشی یا حتی خاموش کردن آن می‌توان مطمئن بود که گوشی شما به هیچ وجه قابل ردیابی نیست؟ پاسخ یک «نه» بزرگ است!

درست است که با گذاشتن گوشی روی فلایت مد یا خارج کردن سیم‌کارت ارتباط شما با شبکه موبایل قطع می‌شود، اما ساده‌لوحانه‌ است اگر فکر کنید با این کار دیگر ردیابی نمی‌شوید. گوشی شما چه آیفون باشد، چه اندرویدی و چه هر چیز دیگری، سیستم عامل دومی به نام فریمور مودم دارد که همیشه در حال فعالیت است. این فریمور کار شناسایی دکل‌های موبایل و تشخیص اتصال به هر یک را در پس‌زمینه انجام می‌دهد. فعالیت این بخش حتی با خارج کردن سیم‌کارت متوقف نمی‌شود و می‌تواند بفهمد که در هر لحظه کدام دکل‌های موبایل در موقعیت شما وجود دارند.

image

ممکن است فکر کنید با خاموش کردن گوشی می‌توان عملکرد مودم گوشی را از کار انداخت، البته در صورتی که به بدافزارهایی مثل PowerOffHijack آلوده نشده باشید. این بدافزار روند خاموش شدن گوشی را جعل می‌کند؛ درنتیجه شما با دیدن انیمیشن خاموش شدن گوشی و نمایشگر گمان می‌کنید که دستگاهتان خاموش شده است، در صورتی که این طور نیست و گوشی در پس‌زمینه روشن باقی می‌ماند.

تنها راه باقی‌مانده درآوردن باتری دستگاه است. طبیعتا وقتی ارتباط منبع انرژی را قطع کنید، هیچ یک از قطعات گوشی قادر به ادامه فعالیت نیست و می‌توان مطمئن بود که کسی نمی‌تواند گوشی شما را ردیابی کند. البته اگر باتری گوشی شما غیرقابل تعویض است، بهتر است به فکر دور انداختنش باشید و اقدام به خرید مدلی با باتری قابل تعویض کنید!

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (44 نظر)

محسن

۱۴۰۲/۱/۲۶
شما بجای اینکه گوشیتو کاری بکنی برو پلیس فتا یارو پیدا کن دهنشو آسفالت کن بهترین راهشه

محسن

۱۴۰۲/۱/۲۶
داداش ماهنوز کارت ملیمون نیومده شما دنبال چی میگردی 

سای روژ

۱۴۰۱/۱۲/۱۹
باهام ارتباط بگیر تا کمکت کنم
بیش از ۱۵ ساله این مشکلو دارم و باهاش درگیرم

سلطان

۱۴۰۰/۱۰/۲۵
قیدشو بزن داداش. من گوشی روشن، 6 سال پیش g2 الجی بود.
دوماه بود خریده بودم.
هرکاری فکر کنی کردم، اما پیدا نشد که نشد.تا چند ماه پیش خخیلی اتفاقی دزدش که ماشین آردی دلشت، ایستاد جلوم که مسافر بزنه. من شناختمش دقیق اما آخر حرفشم نزدم. دیدم اوضاعش خرابه. گفتم 6سال گذشته. چی بگم بهش. هزارتا کارخونش، فدای یه تار موی. دختم.

سلطان

۱۴۰۰/۱۰/۲۵
.ماموریت غیرممکن، امسال اکران میشه. داشی فیلم میبینی زیاد یا فازت نوله.....
شما احیانا از مقامات بلند پایه بین المللی نیستی؟؟؟ که شنود میشی؟؟؟؟ بعد از کجا میفهمی؟؟؟ گوشیتو ریست فکتوری کن برادر.یادت هم باشه، هر چیزی توی فیلم ها هست، حتما وجود خارجی نداره.