خانهاخبار
تمامی انتظارات از کنفرانس WWDC 2016

تمامی انتظارات از کنفرانس WWDC 2016

کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل هفته دیگر آغاز می‌شود و علاقه‌مندان به تکنولوژی، به خصوص در زمینه نرم‌افزار، مشتاقانه انتظار آن را می‌کشند. در این رویداد با چه چیزی رو به رو خواهیم شد؟
۱۳۹۵/۳/۱۸
image

 

کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل موسوم به WWDC امسال از تاریخ 13 تا 17 ژوئیه (24 تا 28 خرداد) برگزار می‌شود. مراسم افتتاحیه این کنفرانس در سالن بیل گراهام شهر سان فرانسیسکو با سخنانی از تیم کوک، مدیرعامل اپل، آغاز خواهد شد. کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل جایی است که این شرکت برنامه‌های خود را برای ماه‌های آتی در سال جاری میلادی اعلام می‌کند. البته تمرکز این کنفرانس بیشتر بر نرم‌افزار است و دور از انتظار است که آیفون 7 هفته آینده در این مراسم رونمایی شود. با این حال می‌توان با قطعیت گفت که نسخه بعدی آی‌او‌اس در این کنفرانس رونمایی خواهد شد. از طرف دیگر انتظار به‌روزرسانی‌هایی برای اپل واچ، اپل تی‌وی و سیستم‌عامل مک نیز داریم. در چند روز اخیر شایعاتی در مورد معرفی مک بوک پرو‌های جدید نیز منتشر شده است. در این مطلب قصد داریم به صورت خلاصه نگاهی بیندازیم به تمام انتظاراتی که از مراسم پیش روی اپل داریم.

 

انتشار SDK برای Siri

حدود دو هفته پیش اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه اپل در حال کار برای انتشار کیت نرم‌افزاری مخصوص توسعه‌دهندگان (SDK) به منظور استفاده از دستیار صوتی‌اش، سیری، است. اگر این شایعه به واقعیت تبدیل شود، از این پس توسعه‌دهندگان خواهند توانست از قابلیت‌های دستیار هوشمند اپل در اپلیکیشن‌های خود بهره ببرند. شنیده شده است که اپل قصد به‌روزرسانی دستیار صوتی خود با تکنولوژی شرکت VocalIQ دارد تا بتواند قابلیت‌های جدیدی به آن بیفزاید.

 

image

 

علاوه بر این گفته می‌شود که اپل در حال کار روی اسپیکر Siri است تا بتواند از طریق آن و به کمک دستیار صوتی‌اش با اسپیکرهای هوشمند جدید شرکت آمازون، Echo، و Google Home رقابت کند. ادعا شده که اپل پیش از آمازون بر اسپیکرهای هوشمند کار می‌کرده است. مطمئنا اسپیکرهای هوشمند پروژه درازمدتی برای اپل محسوب می‌شود، اما می‌توان انتظار داشت که اولین نتایج این پروژه در WWDC 2016 رونمایی گردد.

 

iOS 10

image

 

یکی از قطعی‌ترین رونمایی‌های کنفرانس توسعه‌دهندگان امسال نسخه جدید آی‌او‌اس است. تا امروز اطلاعات کمی از ویژگی‌های این نسخه به بیرون درز پیدا کرده، اما برخی تغییرات احتمالی بدین شرح است: تغییرات بنیادین در اپ استور، قابلیت مخفی‌سازی یا حذف اپلیکیشن‌های پیش‌فرض آی‌او‌اس و اضافه‌ شدن قابلیت پاسخگویی به تماس‌ها یا یادداشت‌‌برداری از پیام‌های صوتی به وسیله سیری. همچنین گفته می‌شود قابلیت‌های اپلیکیشن Photos افزایش یافته است.

 

Mac OSX

سیستم‌عامل مخصوص لپ‌تاپ‌های اپل نیز دستخوش تغییراتی می‌شود؛ از جمله تغییر نام آن از Mac OSX به Mac OS و اضافه شدن سیری به این سیستم‌عامل. همچنین احتمالا نسخه دسکتاپ آیتونز از نظر طراحی متحول می‌شود.

 

اپل واچ

 

image

 

از زمان معرفی اولین نسل اپل واچ زمان نسبتا زیادی می‌گذرد. انتظار داشتیم در کنفرانس قبلی اپل، که با معرفی iPhone SE همراه بود، نسل بعدی این ساعت هوشمند معرفی شود اما این اتفاق رخ نداد. با این حال هنوز هم نمی‌توان با اطمینان گفت که اپل در کنفرانس توسعه‌دهندگان قصد رونمایی از ساعت هوشمند جدیدش را دارد. احتمال دارد تصاویر و اطلاعاتی از نسل بعدی این گجت پوشیدنی به مخاطبان داده شود و رونمایی اصلی آن به کنفرانس پاییزی اپل همراه با رونمایی آیفون 7 موکول گردد. جدا از اینکه اپل واچ 2 معرفی شود یا خیر، به‌احتمال زیاد سیستم‌عامل مخصوص ساعت‌های هوشمند اپل، watchOS، به‌روزرسانی جدیدی دریافت می‌کند.

 

اپل تی‌وی

پیش از معرفی نسل چهارم اپل تی‌وی شایعاتی در مورد راه‌اندازی سرویس استریم مخصوص اپل به گوش می‌رسید؛ شایعاتی که اشاره به معرفی این سرویس در سال 2016 داشتند. در ماه‌های گذشته مذاکرات اپل با شرکت‌های تولیدکننده محتواهای تصویری ادامه داشته و ممکن است در WWDC شاهد رونمایی این سرویس باشیم. اگر این اتفاق نیفتد، تنها به‌روزرسانی tvOS معرفی می‌شود.

 

اصلاحات اپل موزیک

منابع نزدیک به اپل موزیک گفته‌اند که در WWDC امسال این سرویس نسبتا جدید اپل بهبودهایی پیدا می‌کند. از جمله این اصلاحات می‌توان به طراحی دوباره رابط کاربری، بهبود پشتیبانی از تاچ سه‌بعدی، ساده‌سازی محیط نرم‌افزار به کمک پس‌‌زمینه‌های سفید و سیاه و تصاویر شاخص بزرگتر برای آلبوم‌های موسیقی اشاره نمود.

 

مک‌بوک پرو جدید

 

image

 

گرچه تمرکز اصلی کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل بر نرم‌افزار است، علاقه‌مندان امیدوارند که نسل جدید مک‌‌بوک پرو در این کنفرانس معرفی شود. در هفته‌های اخیر شایعات در مورد این محصول بیشتر شده که شاخص‌ترین آن‌ها اضافه شدن سنسور تاچ آی‌دی و صفحه نمایش OLED بالای صفحه کلید است که می‌خواهد جایگزین دکمه‌های فانکشن قسمت بالایی صفحه کلید شود. نسل جدید مک‌بوک پرو باریک‌تر و سبک‌تر خواهد بود. به هر حال این احتمال نیز وجود دارد که رونمایی مک‌بوک پرو جدید به کنفرانس پاییزی اپل موکول شود.

 

Apple Pay جدید

از سال گذشته اپل در حال کار روی سیستم پرداخت موبایلی جدیدی است که امکان انتقال وجه بین افراد را به وجود بیاورد تا برای انتقال وجه به حساب دوستان یا اعضای خانواده‌تان نیاز به واسطه‌ای به نام بانک نداشته باشید. همچنین مکررا گزارش شده که اپل قصد دارد امکان استفاده از Apple Pay را برای عابربانک‌ها نیز مهیا کند که هر دو سرویس ممکن است در کنفرانس امسال رونمایی شوند.

 

چگونه این مراسم را دنبال کنیم؟

 

image

 

هزینه بلیت برای حضور در این کنفرانس 1599 دلار است که مبلغ زیادی محسوب می‌شود. از طرف دیگر ممکن است بسیاری از علاقه‌مندان امکان حضور در مراسم را نداشته باشند، اما تمایل داشته باشند که مراسم را به صورت زنده دنبال کنند. اپل برای این دسته از کاربران تمام مراسم را به صورت زنده و کامل استریم خواهد کرد. برای مشاهده آنلاین این رویداد، که شامل مراسم افتتاحیه نیز می‌شود، می‌توانید از وب‌سایت یا اپلیکیشن مخصوص WWDC، که به تازگی به‌روز‌رسانی شده است، استفاده کنید. ما در جی‌اس‌ام نیز این مراسم را به صورت کامل پوشش خبری خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.

صفحه مخصوص تماشای آنلاین این رویداد

اپلیکیشن مخصوص WWDC در اپ‌استور

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

robin

۱۳۹۵/۳/۲۴
میشه بگیسن این منفی ها که به جواب دادین یعنی چه ؟؟؟؟ !!!!!!! خخخ

پرویزی

۱۳۹۵/۳/۲۰
اولین بار آیفون 7 مطمئنن حداقل زیر 5 و6 میلیون نیست فروشنده ها و تاجر ها هرچقدر زورش برسه گوشش ملت و میبرن به نظر من 1 یا 2 ماه انتظار برای کاهش قیمیت ارزششو داره

zahra

۱۳۹۵/۳/۱۹
سلام میدونید قیمت تقریبی ایفون 7 اون اوایل که میاد بازار ایران یعنی همون مهر ماه چنده؟

erfan

۱۳۹۵/۳/۱۹
سلام خسته نباشید پوشش زنده این مراسم در همین صفحه اغاز میشه یا در صفحه دیگه؟

Mehrdad

۱۳۹۵/۳/۱۹
در ماه سپتامبر معرفی میشه و از مهر ماه وارد بازار ایران میشه