خانهمقاله‌ها
چگونه می‌توان صفحه آیفون را سیاه و سفید کرد؟

چگونه می‌توان صفحه آیفون را سیاه و سفید کرد؟

در این پست ترفند جالبی به شما یاد می‌دهیم تا با استفاده از آن صفحه‌نمایش آیفون/آیپدتان سیاه و سفید شود و راهکار ایجاد میان‌بر برای دسترسی سریع‌ و راحت‌تر را هم به شما خواهیم گفت.
۱۳۹۵/۳/۱۸

سیستم‌عامل آی‌اواس امکانات و ترفند‌های بسیاری دارد که ممکن است تمام آن‌ها جلو چشم کاربر نباشد و بسیاری از کاربران از آن‌ها غافل شوند. از این پس قصد داریم هر هفته یک یا چند ترفند جالب و کاربردی برای شما خوانندگان سایت آماده کنیم.

یکی از ترفند‌های جالب در آی‌او‌اس، که ممکن است خیلی کاربرد عمومی نداشته باشد، GrayScale نام دارد که رابط کاربری آی‌دیوایس شما را کاملا به شکل سیاه‌وسفید به نمایش می‌گذارد؛ به‌ترتیبی که در هر جایی مانند بازی، برنامه، صفحه لاک‌اسکرین و.. باشید، صفحه‌نمایش آیفون/آیپد شما به شکل سیاه و سفید درمی‌آید. اما مزیت این کار چیست؟ به‌طور کلی صفحه نمایش در حالت سیاه‌وسفید مصرف باتری کمتری دارد. همچنین افرادی که به کوررنگی دچارند توانایی تشخیص اجزای تصویر را در صفحه نمایش رنگی ندارند، اما با سیاه‌وسفید کردن تصویر می‌توانند به راحتی این مشکل را برطرف کنند. 

 

      

image
 
image

 

برای استفاده از قابلیت GrayScale مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا به Settings بروید.
image

 

  • سپس با طی کردن مسیر General > Accessibility گزینه GrayScale را روشن کنید.

 

image
 
image
 
image

image

 

ایجاد میان‌بر برای GrayScale

برای این که هر دفعه که می‌خواهید از این قابلیت استفاده کنید مجبور نباشید مراحل فوق را انجام دهید، می‌توانید برای آن میان‌بر ایجاد کنید! برای ساخت میان‌بر وارد برنامه Settings شوید و به همان مسیر ذکرشده General > Accessibility بروید. در انتهای این بخش گزینه Accessibility Shortcut را لمس کنید و گزینه Grayscale را تیک بزنید. از این پس با ۳ مرتبه فشار دادن پشت سر هم دکمه Home می‌توانید این قابلیت را فعال کنید.

 

image

 

#ترفند

image

برچسب‌ها:

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (14 نظر)

Massoud

۱۴۰۱/۱/۳۱
به Settings گوشیت برو، بعد مسیر General > Accessibility گزینه GrayScale رو روشن کن

Suraya

۱۴۰۱/۱/۲۶
سلام ببخشید گوشیم خود به خود سیاه سفید شده چطوری دوباره به حالت اول تغییرش بدم خیلی ضرورت اگه کسی بلده میشه راهنمایی کنه ممنون

Suraya

۱۴۰۱/۱/۲۶
سلام ببخشید گوشی من خود به خود همه چیزش سیاه سفید شده نمی‌دونم چیکار کنم میشه یه راه حل برام بگیم خواهشن خیلی ضرورت

Suraya

۱۴۰۱/۱/۲۶
با سلام ببخشید گوشی منم سیاه سفید شده دوباره نمتونم به حالت اول تغییر بدم اگه شما بلدین میشه راهنمایی کنید ممنون میشم

مرتضی

۱۴۰۰/۹/۴
چگونه میتونیم صفحه ایفون را در صفحه A12بزاریم