خانهاخبار
گوشی تاشو سامسونگ و صفحه نمایش منعطف اپل

گوشی تاشو سامسونگ و صفحه نمایش منعطف اپل

دو خبر تازه در زمینه گوشی‌های قابل خم‌شدن به گوش می‌رسد: یکی از پتنت گوشی‌های خم‌شدنی سامسونگ و دیگری درباره استفاده اپل از تکنولوژی نانوسیم.
۱۳۹۵/۳/۱۱

سامسونگ درخواست پتنتی برای گوشی هوشمند تاشو پر کرده است. در مدارک این گوشی، که احتمالا مربوط به سری گلکسی است، سنسور اثر انگشت و قرنیه هم به چشم می‌خورد. طبق تصویر منتشرشده، این گوشی طوری تا می‌شود که درگاه شارژ آن درون پایه شارژ قرار بگیرد. متاسفانه صفحه نمایش آن موقع شارژ دیده نمی‌شود که سامسونگ باید فکری به حالش بکند. این پتنت نوامبر 2015 پر شده است.

این گوشی از بالا رو به پایین و از پایین رو به بالا تا می‌شود که یادآور سری G Flex ال‌جی است. هنوز جزئیات بیشتری از آن منتشر نشده و قضاوت درباره موفقیت یا عدم موفقیت آن زود است و البته به نظر می‌رسد قرار نیست به این زودی‌ها گوشی‌ای با این پتنت ساخته شود.

 

image

 

حالا که حرف گوشی‌های منعطف شد، بد نیست به گزارشی هم اشاره کنیم که دوشنبه منتشر شد مبنی بر این‌که اپل می‌خواهد از نانوسیم‌های نقره‌ای (silver nanowire) در صفحه نمایش محصولات خود استفاده کند. نانوسیم‌ها سیم‌هایی با قطری در ابعاد نانومتر هستند که به دلیل خواص منحصر به فردشان انعطاف‌پذیری و رسانایی بالایی دارند. اپل برای استفاده از آن‌ها قرار است با TPK کار کند؛ یعنی همان شرکتی که پشت فناوری تاچ سه‌بعدی بود. با این تکنولوژی صفحه نمایش آن‌قدر انعطاف پیدا می‌کند که در اثر زمین خوردن صدمه نبیند. انتظار می‌رود اپل دو تا پنج سال دیگر از نانوسیم در صفحه نمایش محصولات خود استفاده کند.

نظر شما درباره گوشی‌های منعطف چیست؟ به نظر شما می‌توانند آینده گوشی‌های هوشمند را تغییر بدهند؟

 
image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

tehran95

۱۳۹۵/۳/۱۱
دراینصورت وسط صفحه خط میفته که فکر نمیکنم جالب باشه.ولی امیدوارم واقعا یه تحول شگفت انگیز تو طراحی گوشیها اتفاق بیفته. همه یه مستطیل تکراری گرفتن دستشون که داره کم کم رشد میکنه و تبدیل به سینی میشه!!

alireza

۱۳۹۵/۳/۱۱
کار با هیچ برندی ندارم ولی واقعا با پیشرفت تکنولوژی لذت استفاده از این وسیله ها هر روز بیشتر میشه.یکی از این نمونه ها گوشیه سال 2017 مایکروسافته