خانهاخبار
با Zenbo، ربات خانگی ایسوس، آشنا شوید

با Zenbo، ربات خانگی ایسوس، آشنا شوید

با پیشرفت روزافزون علم رباتیک و همچنین هوش مصنوعی، شاهد معرفی ربات‌هایی با قابلیت‌های نسبتا بالا و کاربردی هستیم. محصول جدید ایسوس یک ربات دوست‌داشتنی است که در نمایشگاه کامپیوتکس معرفی شده و در ادامه جزئیات آن را بررسی می‌کنیم.
۱۳۹۵/۳/۱۰

مدیرعامل ایسوس، آقای جانی شیه، از ربات دوست‌داشتنی این کمپانی با نام Zenbo رونمایی کرد. این دستگاه شباهت عجیبی به همتای خود BB-8 در مجموعه جنگ ستارگان دارد، با این تفاوت که چهره معصوم و حالت چشم‌ها، زنبو را به کودکی دوست‌داشتنی شبیه کرده است. هدف از تولید این ربات کمک به افراد ناتوان، کودکان و اعضای کهن‌سال خانواده است؛ البته برای امور دیگر به‌عنوان دستیار آشپزخانه و عکاس خانوادگی یا حفاظت از حریم خانه در غیبت افراد نیز می‌تواند کاربردی باشد.

 

image

 

طراحی ظاهری زنبو شباهت غیرقابل انکاری به کامپیوتر iMac G4 و موزیک‌پلیر Rolly کمپانی سونی دارد که عملکرد کلی آن نیز از دستیار صوتی Echo آمازون الگوبرداری شده است! با توجه به این‌که زنبو دست ندارد، انتظار بسکتبال‌بازی کردن یا فرستادن وی به نانوایی را نباید داشته باشید، اما می‌توانید با دستورات صوتی کنترلش کنید یا از او بخواهید برایتان داستان بخواند! از جمله دیگر توانایی‌های زنبو می‌توان به خرید آنلاین، عضویت در اکانت‌ها و واردکردن رمزعبور با دستور صوتی و پایه سلفی اشاره کرد! بله، درست متوجه شدید، با پرداخت 599 دلار می‌توانید گران‌ترین پایه‌سلفی جهان را تهیه کنید و از او بخواهید که از جمع خانوادگی‌تان عکس یادگاری بگیرد!

مدیرعامل ایسوس تاکید می‌کند که زنبو می‌تواند به افراد ناتوان و کهن‌سال در خانه کمک شایانی کند. به عنوان مثال در ویدئوی تبلیغاتی نشان داد که پیرمردی روی زمین افتاده و نمی‌تواند از جای خود بلند شود؛ وظیفه زنبو در این موقعیت چیست؟ آیا به پیرمرد بیچاره برای بلند‌شدن کمک می‌کند؟ خیر. زنبو که دست ندارد، اما در عوض از پیرمردی که روی زمین افتاده یک عکس ثبت می‌کند و برای خانواده وی ارسال می‌نماید. اعضای خانواده سریعا متوجه وضعیت ناگوار پدربزرگ خود می‌شوند و برای کمک به او خود را به خانه می‌رسانند، اما در تمام این مدت زنبو چه کاری انجام می‌دهد؟ خب می‌تواند برای پیرمرد موسیقی پخش کند یا حتی از فروشگاه‌های آنلاین یک واکر سفارش دهد!

 

image

 

از جمله قابلیت‌های دیگر زنبو می‌توان به آهنگ‌خواندن، رقصیدن، داستان تعریف‌‌کردن و آموزش مسائل مختلف به کودکان اشاره کرد. ارتفاع این ربات حدودا به زانوی یک فرد با قد متوسط می‌رسد و همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم قیمتی 599 دلاری دارد!

نظر شما درباره زنبو چیست؟ آیا توانایی‌های آن ارزش پرداخت مبلغ مذکور را دارند؟ آیا تولید ربات‌های دستیار در خانه ممکن است در آینده به امری ضروری بدل شود؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

sajjad

۱۳۹۵/۳/۱۲
اینقد پول داری بدی اینو بخری بده بمن صبح تا شب با بچه هات بازی میکنم :|

sajjad

۱۳۹۵/۳/۱۲
دقیقا خخخ داشتن دست خیلی کاربردی تر میکرد این ربات رو

علیرضا

۱۳۹۵/۳/۱۱
دمت گرم گل گفتی اینجا فقط تو دعوا بدرد میخوره خخخخخ

Mr NiMaR

۱۳۹۵/۳/۱۱
:)))))
Mersi Vaghean :))))

محسن

۱۳۹۵/۳/۱۰
خدایی باحاله کاش بشه خرید